mapa strony   |
SmodCMS

GRUPA I "PSZCZÓŁKI"

 

Prezenty Wielkanocne

Kochane Pszczółki.

Witamy Was w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc. Jest to wspaniały rodzinny czas wspólnego pieczenia, gotowania, malowania pisanek. Niech i w tym roku tradycji stanie się zadość. Rozmawiajcie z rodzicami o Świętach Wielkanocnych, tradycjach i zwyczajach. Cieszcie się wspólnymi chwilami, a my już dziś składamy Wam  i Waszym rodzinom życzenia spokojnych, radosnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych i mokrego śmigusa dyngusa!

pani Kasia i pani Asia

 

1.Opowiadanie Tomasz Kruczek „Wielkanoc”

Właśnie chciałam obejrzeć książkę z obrazkami. Obiecałam to mojej żyrafie, że razem będziemy oglądać obrazki z Afryki. Nie wiem, czy wam mówiłam, ale żyrafa mieszka u mnie w pokoju od niedawna. Wprowadziła się tu dokładnie w moje urodziny. No więc właśnie zabierałyśmy się do oglądania obrazków, gdy rozległ się dzwonek do drzwi.

– Tolu! Choć szybko – krzyknęła mama – babcia przyjechała na święta! Bardzo się ucieszyłam, bo święta z babcią są zupełnie niesamowite. Babcia zna się na świętach jak nikt inny na świecie. A to przecież wkrótce Wielkanoc i trzeba się do niej dobrze przygotować.

 – Dzień dobry, dzień dobry, dzień dobry – tubalnym głosem wołała babcia z przedpokoju. Stała w drzwiach, jak zawsze w swojej wielkiej kolorowej spódnicy i z burzą siwych włosów na głowie. W rękach trzymała ogromny wiklinowy kosz pełen świątecznych skarbów. Jak na razie schowanych przed nami pod białą serwetą.

– Czas rozpocząć świąteczne przygotowania! – stwierdziła,– Co wy na to?

– Wspaniale! – krzyknęłam – będę mogła ci pomagać? – Oczywiście, Tolu, ty, mama i tata. Wszyscy razem się za to zabierzemy. Mamy na to cały tydzień.

 – No i proszę – zaśmiał się tata – babcia przejęła dowodzenie. – Oczywiście, mój drogi – odparła i podała mu kosz, który musiał być bardzo ciężki, bo tata zrobił bardzo zdziwioną minę i kilka razy z niedowierzaniem podnosił go do góry.  I tak się zaczęła wielkanocna przygoda. Najpierw sadziłyśmy rzeżuchę. Na talerzu w kwiatki rozsypałam ziemię i wysypałam maleńkie brązowe ziarenka. Potem całość podlałam wodą. – Tylko pamiętaj, żeby podlewać codziennie – ostrzegła mama – inaczej rzeżucha nie zdąży wyrosnąć do świąt. – Dobrze, mamo – powiedziałam i naprawdę starałam się pilnować podlewania. Wiecie, to niesamowite, kiedy ziarenka pękają i wyrastają z nich maleńkie roślinki, które są codziennie większe. Bardzo lubię rzeżuchę. Żyrafa chyba nie. Powiedziała mi na ucho, że bardzo dziwnie pachnie i nie będzie jej jeść. Śmieszna ta żyrafa. Kiedy zasadziłam rzeżuchę, przyszedł czas na malowanie pisanek. Najpierw tata zrobił wydmuszki z jajek. Aż cały był czerwony na buzi od tego dmuchania. A na drugi dzień zabraliśmy się za malowanie. Pisanki maluje się na sto sposobów. Można malować farbkami, można pisakami, można poprzyklejać do nich różne rzeczy. Najważniejsze to nie zgnieść wydmuszki. Ale czasami wydmuszka pęka. W zeszłym roku strasznie się tym martwiłam. Teraz jestem już duża i się nie martwię, bo zawsze można zrobić nową pisankę. Kiedy mieliśmy już cały koszyk kolorowych pisanek, przyszedł czas na świąteczne wypieki. Tata przyniósł dla mnie do kuchni specjalny mały zabawkowy stolik, żebym mogła pomagać babci i mamie. I pracowałyśmy wszystkie trzy. To znaczy babcia i mama pracowały, a ja pomagałam. Pieczenie nie jest wcale łatwe. Ręce bardzo szybko oklejają się mąką i można pobrudzić całą kuchnię i fartuszek. I powiem wam, że bardzo szybko cała byłam w mące i klejącym cieście. – Nie przejmuj się, Tolu – powiedziała babcia, widząc moją zmartwioną minę.

 – Bardzo dobrze nam pomagasz i najważniejsze, że się uczysz przygotowywać święta. To bardzo ważne! Później babcia umyła mi ręce i buzie i zdjęła fartuszek.

– A teraz mam coś dla ciebie – mrugnęła do mnie okiem i zaprowadziła mnie do tego wielkiego kosza, który przyniosła.

– Proszę, to dla ciebie – powiedziała i podała mi wielką księgę z kolorowymi obrazkami. – To książka o świątecznych zwyczajach. Pobiegłam do pokoju i razem z zabawkami zaczęliśmy wszyscy ją przeglądać. A tam same cudeńka! Wycinankowi chłopcy i wycinankowe dziewczynki w kolorowych spódnicach biegają po kartkach! Niosą wysokie kolorowe palmy zrobione z malowanej trawy i kwiatów. A każda palma ledwo co mieści się na kartce.

– To Niedziela Palmowa – powiedział tata, który dosiadł się do nas na chwilę. – A tu zobacz! Dzieci idą ze święconką do kościoła – dodał. I rzeczywiście, na obrazku dzieci niosły małe koszyczki przykryte białymi serwetka – O, a tu pisanki, ale takie dziwne – pokazałam kolejny obrazek. – To nie pisanki tylko kraszanki – powiedział tata. – Zamiast malować wydmuszki, wzory skrobie się ostrym nożykiem. – A to stół na niedzielne wielkanocne śniadanie – pokazał tata. – Jest babka i mazurek, i baranek, szynka i pisanki, i kiełbaski, i inne przysmaki. A tu dalej drzewa pełne małych zielonych pączków, z których lada moment miały wystrzelić liście. Zupełnie jakby cała przyroda cieszyła się ze świąt. – A to lany poniedziałek – zaśmiał się tata. – Wycinankowi chłopcy oblewali wycinkowe dziewczynki wycinankową wodą, a one śmiały się, uciekały, tak szybko że omal nie wypadły z książki. – Dosyć tego oglądania! Muszę biec pomagać mamie i babci – powiedział tata i wyszedł z pokoju.

– O, to mi się podoba – powiedział, zerkając z półki porcelanowy słoń. – Takie polewanie. Bardzo lubię polewanie wodą.

– Ja tam wolę palmy – powiedziała żyrafa. – Są takie wysokie jak ja!

 – A ja najbardziej lubię baranka – powiedział pluszowy baranek.

– A ty, Tolu – spytała żyrafa – co najbardziej lubisz w tych świętach?

– To, że w ogóle są i że babcia przyjechała – powiedziałam – i że wszyscy jesteśmy razem. Kiedy zasypiałam, wszystkie zabawki opowiadały sobie, co najbardziej lubią w święta wielkanocne. Jedynie mały pluszowy zajączek nic nie mówił, tylko uśmiechał się tajemniczo.

2. Zadania do naklejania.

Poproście rodziców o wydrukowanie kart pracy i pomoc w wycinaniu. Wykonajcie  wielkanocne prace wg instrukcji.
wsip.pl/przedszkole-wsip-online
Plac zabaw Trzylatek. Cz.2
Karty pracy 17-20

3. Wielkanocna piosenka, spróbuj zapamiętać tekst, melodia wpada w ucho

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa skacze zając, skaczę ja 4x

1. Wskoczył zając do kurnika, zebrał jajka do koszyka.

                 Z nich pisanki zrobił sam i w ogródku schował nam.

2. Już pisanki znaleźliśmy, były w trawie i wśród liści.

                Ozdobimy nimi dom, bo pisanki po to są.

4. Wiosenny taniec z mamą, tatą, siostrą, bratem, powodzenia

https://www.youtube.com/watch?v=xo7QDnHyGFI

5. Zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem : „Co jest w jajku?”

Do eksperymentu potrzebne będzie jajko i  dwa spodeczki.  Dobrą okazją do tej zabawy może być wspólne pieczenie ciasta.

Prowadzący zabawę omawia z dzieckiem  wygląd zewnętrzny jajka: jaki ma kolor, kształt, fakturę, zapoznaje z określeniem skorupka i mówi, do czego służy oraz czy jest twarda, czy miękka. Następnie, rozbija surowe jajko i pokazuje dziecku  jak wygląda w środku. Oddziela białko od żółtka i umieszcza je na spodeczkach. Wyjaśnia, jaką funkcję pełnią w jajku. Wspólnie z dzieckiem określa ich konsystencję i kolor i zapoznaje z nazwą: białko i żółtko. Wspólnie próbują odpowiedzieć na pytanie, czy białko i żółtko można ze sobą zmieszać. Następnie białko i żółtko są mieszane. Dziecko wyciąga wnioski. Swobodne odpowiada  na pytania: Skąd się biorą jajka?; W jakiej postaci można je spożywać?.

6. Kilka pomysłów na pisanki. Można je zrobić ze styropianowych jajek, lub z wydmuszek.

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

7. Zabawa ruchowa z elementami liczenia „Kura znosi jajko”.

Dzieci poruszają się w rytm grany przez rodzica  na dowolnym instrumencie (może być garnuszek i łyżka). Gdy przestaje grać, dzieci zatrzymują się. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 3, mówiąc: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła?. Dzieci liczą kropki i mówią tyle razy „ko”.

8. Zagadki:

Ma złociste rogi i kożuszek biały.

Nie biega po łące, bo z cukru jest cały.

(baranek cukrowy)

Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe.

Będą z nich kogutki albo kurki małe.

(kurczaczki)

Prezenty Wielkanocne

Leżą w koszyczku pięknie ułożone.

W kolory i wzory mocno ozdobione.

(pisanki)

9. Ćwiczenia stópek.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie stop, element profilaktyki wad postawy.

https://akademia.pwn.pl/view/00304d2e-16ef-3ada-b5b8-d732e0f12e4d/37010/Zdrowy%20przedszkolak_ulotka_Cwiczenia%20dla%20malych%20stopek.pdf

Angielski dla dzieci z gr I

Pobaw się z króliczkami (bunny w języku angielskim to =>  Króliczek ;) )

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

                                                                                                                                                                                                          

 

WiWiosnatamy Was wiosennie wspaniałe Pszczółki!

W tym tygodniu zapraszamy do korzystania z zaproponowanych zabaw i ćwiczeń, ale polecamy również strony, na których nie sposób się nudzić:

https://www.polskieradio.pl/18,Dzieci
https://www.miniminiplus.pl/gry/kategoria/cyferki-i-liczeniehttps://ciufcia.pl/
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

Temat na ten tydzień to„ Wiosenne porządki w ogrodzie”.

1. Opowiadanie   Agnieszka Galica „Chomik szuka wiosny”.

Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką i wyszedł z norki szukać wiosny.
– Zimno – mruknął zaspany Chomik.
Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe, puchate wierzbowe kotki.
– Co robicie tak wysoko? – spytał Chomik.
– Rośniemy, rośniemy – zawołały wierzbowe kotki.
Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i chomik nie usłyszał, co mówią wierzbowe kotki.
Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki.
– Halo – zawołał do nich Chomik. – Czy nie widziałyście wiosny?
A wtedy jedna z chmurek zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu.
– Brr... – skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki.
– Może widziałyście wiosnę? – spytał, ale kwiatki były malutkie i  jeszcze nie potrafiły mówić.
Chomik poszedł dalej szukać wiosny.
W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki  na budowę gniazd.
– Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? – zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały,gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika.
– Muszę iść dalej, tutaj jeszcze nikt wiosny nie spotkał – mruknął do siebie.
Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam... na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi.
– Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone.
A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał:
– Coś podobnego! Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że to już wiosna
– i odleciał.
A Chomik powędrował dalej szukać wiosny

2. Piosenka, którą dzieci zdążyły poznać na rytmice. Bardzo prosta i szybko wpadająca w ucho.
https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk&idU=1

3.Wiosenne  karty pracy – do druku
a) Odszukaj i zaznacz 4 różnice między obrazkami.
b) Narysuj kwiatek, który wyrósł w ogródku Trampolinka. Powiedz, czego rośliny potrzebują, żeby rosnąć (rozmawialiśmy o tym w przedszkolu).
https://akademia.pwn.pl/material/NOWA_TRAMPOLINA_3-latka_karty_pracy_Wiosna-wiosna_tydz27,37747.html

4. Ćwiczenia matematyczne – do druku
Z pomocą rodziców proszę wyciąć figury i ułożyć wg wzoru, a także wg własnych pomysłów. Dzieci  mogą wskazywać nazwane przez rodzica figury i podejmować próby samodzielnego nazywania (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt). Proponuje również segregowanie wg kształtu, przeliczanie w zakresie 5 i więcej.
https://akademia.pwn.pl/view/181a028c-3b1e-489b-b17e-28386f1bab80/37167/Nowa%20Trampolina_Karta%2017%20Uk%C5%82adanki%20z%20figur%20geometrycznych.pdf

5. Zabawa paluszkowa z wierszem K. Sąsiadka „Gość”.

Ktoś się schował pod listkami.           (dzieci wyciągają rękę zaciśniętą w piąstkę)
Pierwszy listek zabieramy,      (dzieci prostują mały palec)
drugi listek zabieramy.                       (dzieci prostują serdeczny palec)
Zawiał wiatr,                           (dzieci dmuchają na piąstkę)
trzeci listek sam już spadł.      (dzieci prostują palec środkowy)
Czwarty listek zabrał ktoś       (dzieci prostują palec wskazujący)
i pojawił się nasz gość!                       (dzieci prostują i zginają kciuk)
Oczy, buzię, nosek ma;                      (dzieci wskazują części buzi)
główka gotowa raz-dwa.         (dzieci łapią się za głowy i nimi poruszają)

6. Zabawa dydaktyczna „Ciepło -  zimno”.

Popularna zabawa, która rodzice na pewno pamiętają z dzieciństwa. W przedszkolu sprawia dzieciom wiele radości, ale również sporo trudności, wymaga orientacji w przestrzeni, skupienia uwagi i pewności w podejmowaniu decyzji.
Dziecko zamyka oczy, a my chowamy zabawkę, która wcześniej razem wybraliśmy. Dziecko szuka, a rodzic podpowiada szukającemu  mówiąc „ciepło”, jeśli zbliża się do szukanego przedmiotu a zimno, gdy się od niego oddala. Jeśli maluch jest bardzo blisko szukanego przedmiotu wówczas krzyczymy „gorąco” a gdy za bardzo się oddalił krzyczymy „mróz”. Gdy przedmiot zostanie znaleziony zamieniamy się rolami.
7. Opowieść ruchowa.
Rodzic  włącza utwór Cztery pory roku – Wiosna i zaczyna opowieść.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
W trakcie opowiadania zachęca dziecko (dzieci) do poruszania się zgodnie z treścią, wykorzystując w odpowiednich momentach poszczególne pomoce – pachołki (klocki), skakanka:

Nad wiejską zagrodą zaświeciły pierwsze promienie wiosennego słońca. Mała kaczuszka (dzieci naśladują sposób poruszania się kaczuszki) otworzyła oczy, przetarła je skrzydełkami i ziewnęła (dzieci przecierają oczy i szeroko ziewają). Rozejrzała się dookoła i stwierdziła, że  dzień jest tak piękny, że po śniadaniu pójdzie na spacer, aby zerwać dla mamusi bukiet  pięknych wiosennych kwiatów (dzieci trzymają rękę przy czole, rozglądają się w obie strony, następnie robią zachwyconą minę).Kaczuszka (dzieci naśladują sposób poruszania się kaczuszki) poszła zjeść trochę ziarenek z miski (dzieci układają z dłoni kształt miseczki i naśladują sposób jedzenia ziarenek przez kaczuszkę). Gdy miała już pełny brzuszek (dzieci głaszczą się po brzuszku), wyruszyła na wycieczkę (nauczyciel pokazuje kartę Kaczka). Kaczuszka minęła po drodze 6 drzew (dzieci omijają pachołki - klocki slalomem). Gdy kaczuszka minęła szóste drzewo, zauważyła przeszkodę: mostek(sznurek lub skakanka) z wielką dziurą na środku (dzieci zatrzymują się i układają rączkę na wysokości czoła). Kaczuszka przeszła ostrożnie przez mostek, a gdy natknęła się na dziurę, po prostu ją przeskoczyła (dzieci przeskakują obunóż i idą dalej). Jak tu pięknie! Widzę ogród pełen kolorowych kwiatów! Kaczuszka podeszła do kwiatów i zaczęła je zrywać (dziecko naśladuje zrywanie kwiatów schylając się), wkrótce piękny bukiet kwiatów dla mamy był gotowy i kaczuszka mogła wrócić do domu. Po powrocie do domu wręczyła mamie kwiaty i stwierdziła, że zanim mama zawoła ją na obiad, przyda jej się krótka drzemka.To był piękny poranek – pomyślała kaczuszka, ziewając (chętne dzieci próbują zamknąć  oczy, układają się i udają, że idą spać.).

Pozdrawiamy
p. Kasia i p. Asia

Propozycja w zabawy w języku angielskim. 
Proszę włączyć filmik z Misiem i niech dziecko próbuje wykonywać to, co robi Miś . 
https://youtu.be/76wc4xdgzGk

 

                                                                                                                                                                               

W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu drogą mailową na adres grupowy

pszczolki179p@gmail.com