mapa strony   |
SmodCMS

GRUPA II "JEŻYKI"

Prezenty Wielkanocne

Czekamy na Święta Wielkanocne …….

A przed nami okres przygotowań, porządków i malowania jajek. Myślimy, że i Ty dołączysz się do tych prac. A jak to wszystko wykonać?. My Ci pomożemy .

 

1.      Może rozruszamy się w rytm piosenki  „ Najpierw skłon”

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

2.      Zabawa paluszkowa  „Zajączki” Małgorzata Barańska

Pięć zajączków małych kica na polanie

 Dziecko trzyma otwartą dłoń pionowo i porusza wszystkimi palcami

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk pierwszego zajączka, pozostałe cztery palce trzyma wyprostowane.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk i palec wskazujący pozostałe trzy palce trzyma wyprostowane.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

 Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

 Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk, palec wskazujący i środkowy, pozostałe palce trzyma wyprostowane.

 Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

 Zamyka w dłoni cztery palce.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

 Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Zamyka i przytrzymuje dłonią wszystkie palce.

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

 Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

Zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi

3.      Skoro poćwiczyłeś/aś formę fizyczną i paluszki to zapraszam do porządkowania swojego pokoju i pomocy Rodzicom. Może to zrobicie przy „Piosence o sprzątaniu” domu” .https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

4.       Prosimy Rodziców o włączenie dziecka do rozmów o przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych : o gotowaniu tradycyjnych potraw, o zwyczajach (o formach ozdabiania jajek – pisanek, kraszanek – malowanie farbkami, skrobaniu, gotowaniu jajek w skórkach cebuli – ciekawe jakie będą miały kolor?, pieczeniu tradycyjnych bab( ciast), ulubionych mazurków, święceniu pokarmów, co włożycie do wielkanocnego koszyczka?, czy znajdzie się tam również baranek? oraz o śmigusie – dyngusie.

 Można wykorzystać https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY  „Domowe przedszkole Wielkanoc”.

5.      A może czas na zabawę ruchową do piosenki „ Duży, mały, skok” https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

6.      Odpocznij i wysłuchaj opowiadań Maksa i Ruby jak oni przygotowywali się do świąt „ Kapelusz”, „Wielkanocna Parada”, „ Zając Wielkanocny”. Pamiętaj o ćwiczeniach gimnastycznych między opowiadaniami np. w/w piosenek.

7.      Improwizacja ruchowa  do utworu M. Musorgski – „Taniec kurcząt w skorupkach" https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84.Może z Rodzicami  i rekwizytami( wstążki, apaszki, …) za pomocą ruchu   zilustrujecie muzykę.

8.      „Integracja muzyki z plastyką” dziecko słuchając muzyki rysuje szybko pionowe kreski w dużym owalu jajka ( prosimy o pomoc rodziców w narysowaniu dużego owalu na kartce). Gdy następuje przerwa w muzyce dziecko zmienia kolor kredki i rysuje poziome kreski. Gdy muzyka wraca, znów zaczyna rysować. Powtarzamy to 3, 4 razy. Oceniamy swoje dzieło.

9.       A jak będzie pisanka jeżeli zmienisz jej kolory karta pracy wg kodu str.12

10.  Zabawa z logopedyczna z elementem liczenia. Potrzebna jest kostka do gry. Rodzic mówi „Kurka znosi jajka. Ile zniosła? Dziecko liczy i podaje liczbę wyrzuconych oczek, a potem tyle razy mówi ko. Rodzic (dziecko) odgina kolejne palce, sprawdzając wykonanie zadania.

11.  A może przyswoisz sobie wielkanocne piosenki?

12.   Posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk  „Kurka i pisanki”.

13.  A czy zwierzęta spędzają święta?

              https://www.youtube.com/watch?v=1n8yF1I4kPU.

      12.  Możesz również wykonać świąteczne ozdoby:

         - praca plastyczna z wykorzystaniem elementów wyprawki nr 40.

         - pisanka z wykorzystaniem elementów z wyprawki nr 38 i 39.

         -  lub skorzystać z takiej propozycji                      

            https://www.youtube.com/watch?v=ZzVB93VoMYU

W ramach zajęć z języka angielskiego zachęcam dzieci do powtórzenia liczebników w zakresie ‘5’. W tym celu poproście rodziców o pomoc w przygotowaniu 5 zajączków https://www.youtube.com/watch?v=cYSzOuY5_Jg  .

Następnie ustawcie przed sobą przygotowane zajączki i włączcie piosenkę pt. „Five little bunnies”. Miłej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

Prezenty Wielkanocne

 

Wesołego zająca, co śmieje się bez końca,

oraz szczerbatego barana co beczy od rana,

 pisanek w koszyku oraz mokrego ubrania w dzień polewania dzieciom i Rodzicom

Życzą nauczycielki gr II Panie Ania i Ela.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                         

 

Drogie dWiosnazieci, szanowni rodzice

W tym tygodniu pragniemy was zaprosić do zabaw poświęconych pogodzie. W pierwszych tygodniach wiosny pogoda potrafi płatać nam różne figle. Zapytajcie rodziców, czy znają jakieś powiedzenia o wiosennej pogodzie?

Zapraszamy do zabawy!

1.      Masażyk wg M. Gawrońskiej  „Coraz cieplej”.  Do zabawy zaproście rodzica. Najpierw niech rodzic wymasuje wam plecy, a potem niech nastąpi zmiana.

Słonko świeci na niebie,

Rysowanie koła.

Uśmiecha się do ciebie,

Rysowanie na środku pleców półkola.

Topią się sopelki,

Przeciąganie końcami palców obu rąk z góry na dół po plecach.

Kapią z nich kropelki: kap, kap, kap.

Pukanie końcami wszystkich palców po całych plecach.

2.      Wiersz Marii Kownackiej „Marzec”.

Marzec

Przyszedł marzec pod wrota,
Naniósł pluchy i błota.
Dmuchał ciepłym wietrzykiem,
Ogrzał słońca promykiem.
Potem szedł przez dąbrowę,
Za nim – chmury deszczowe.
Przyszedł znowu pod wrota…
Prószył śniegiem niecnota.
Zimnym wichrem wiał w twarze…
A to psotnik, ten marzec!

Po wysłuchaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na pytania: O kim jest wiersz?, Co robił marzec?, Jak myślicie, co znaczy powiedzenie „W marcu jak w garncu?”.

3.      Praca techniczna „Koło pogody”. Do wykonania będzie potrzebna kartka, koło (może być odrysowane od talerza), kawałek korka od butelki oraz szpilka. Do jego wykonania można także wykorzystać wzór klikając w poniższy link.
https://pl.pinterest.com/pin/529313762443309551/
Postarajcie się z dziećmi nazwać symbole pogody jakie umieścicie w kole. Poproś dziecko, by pokolorowało symbole oraz wycięło koło.
Postarajcie się codziennie obserwować pogodę, chociaż raz dziennie. Jest to także okazja, by powtórzyć kolejność i nazwy dni tygodnia. Rodzicu możesz zapytać dziecko, czy potrafi powiedzieć jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro.

4.      Zabawa dydaktyczna „Pogodowe rytmy”. Otwórzcie książkę z kartami pracy na stronie 8. Waszym zadaniem będzie dokończenie podanych rytmów pogodowych wykorzystując naklejki z końca książki.

5.      Eksperyment „Jak zrobić tęczę?”. Do wykonania eksperymentu będziecie potrzebować szklanki z wodą, białą kartkę papieru i odrobinę słońca.Szklankę wypełniamy wodą, ale nie do pełna. Poproś dziecko, by zaniosło szklankę do okna i weź kartkę papieru. Spróbujcie trzymać szklankę z wodą kilka centymetrów nad kartką i obserwujcie, co będzie się działo ze światłem. Zwróćcie uwagę, by promienie słońca przechodziły przez wodę w szklance. Zapytaj dziecko, czy potrafi powiedzieć jakie kolory ma tęcza?Kiedy już zobaczycie tęczę, spróbujcie zmieniać położenie szklanki w różnych odległościach od papieru.

6.      Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence pt. „Pogoda”. Zachęcamy dzieci i rodziców do wymyślenia jak przedstawicie słońce, chmury, deszcz i śnieg. W trakcie refrenu złapcie się za ręce i tańczcie w kółeczku.
https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

1.      Na niebie wysoko świeci wielkie słońce.
Wiszę białe chmurki na błękitnej łące
Ref. I taka jest pogoda, pogoda, pogoda!
I taka jej uroda, uroda, uroda!
Codziennie nam się zmienia, codziennie zmienia sią!
A my nie narzekamy, lubimy każdy dzień!
2.     
Czasem z ciemnej chmury pada z góry deszcz,
Czasem płatki śniegu, kiedy zimno jest!
Ref. I taka jest pogoda…

7.      Zabawa matematyczna „Ile kropelek spadło z chmury?”.Do zabawy będą potrzebne dwie drewniane łyżki. Rodzic chowa za plecami łyżki i uderza nimi o siebie – jedno uderzenie to jedna spadająca kropla deszczu. Zadaniem dziecka jest powiedzieć ile kropli spadło na ziemię. A potem zmiana. Teraz dziecko uderza łyżkami, a rodzic liczy.

8.      Zabawa plastyczna „Moja tęcza”.Zachęcamy was do wykonania tęczy na kartce papieru. Możecie ją narysować, namalować farbami, a może macie w domu kolorowy ryż lub kawałki bibuły w różnych kolorach? Technika i sposób wykonania tęczy należy do was. Czekamy na wsze ciekawe pomysły. Być może ktoś z was zechce się nimi z nami podzielić wysyłając nam zdjęcie?

W ramach zajęć z języka angielskiego zachęcam do obejrzenia bajki edukacyjnej pt. „After the rain”.

https://www.youtube.com/watch?v=bhyl7sPrTNM  (4.45 min)

Zwróćcie uwagę na słowa związane z pogodą rain – deszcz, sun – słońce oraz nazwy kolorów: red, orange, yellow, green, blue, purple.Zabawa: włóżcie do nieprzezroczystego worka po jednym przedmiocie w danym kolorze – na zamianę wyjmujcie po jednym przedmiocie starając się podać jego kolor w języku angielskim.

                                                                                                                                                                                                                   

W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu drogą mailową na adres grupowy

jezyki179@gmail.com