mapa strony   |
SmodCMS

GRUPA III "PUCHATKI"

 

 KOCHANE DZIECI I DRODZY RODZICE  ZAPRASZAMY WAS DO OBEJRZENIA  WAKACYJNEJ  PREZENTACJI

ZAMIESZCZONEJ SĄ W PONIŻSZYM  SŁONECZKU

                                                                                                                                                                                                                 

Wakacje

Drodzy Rodzice, drogie dzieci. W ostatnim tygodniu roku szkolnego, zapraszamy wychowanków do wspólnej zabawy. Życzymy wszystkim dzieciom dużo radości, wspaniałego wypoczynku przed nadchodzącymi wakacjami. A dzieciom, które od następnego roku szkolnego rozpoczynają nową przygodę od pierwszej klasy, życzymy samych sukcesów, nowych wyzwań i niezapomnianych przyjaźni!!!

1.      Poranna gimnastyka   - „W podskokach...”

                        https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

2.       „Wakacyjne rady”– wysłuchanie wiersza na temat bezpiecznych i przyjemnych wakacji.

Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły, dziecko może je  zanotować w dostępny sposób (rysuje lub pisze).

 

Wakacyjne rady

Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

– idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

3.       Mali ratownicy”– zabawa muzyczna połączona z nauką zasad do piosenki „Śpiewające brzdące” https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

Dziecko dostaje „megafony” (rolki po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza piosenkę „Śpiewające brzdące”, a dziecko tańczy z rolkami według własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce dziecko wymienia numery alarmowe 112, 999, 998, 997 powtarzając je przez megafon – jak ratownicy na plaży.

4.       „Bezpieczeństwo w wakacje”-zachęcamy rodziców do poruszenia tematu  bezpieczeństwa dzieci podczas wakacji. Przykładowe tematy:

·         „ Jak bezpiecznie poruszać się na ulicy i przechodzić przez jezdnię?”

·         „ Jak zachować się wobec nieznajomych?”

·         „Czy podchodzimy do obcych zwierząt?”

·         „Do kogo zgłosić się z prośbą o pomoc?”

·         Dla przypomnienia proponujemy filmik do obejrzenia na temat bezpieczeństwa na drodze

https://www.youtube.com/watch?v=YLhGcMIPTuA

5.       Plażowe zagadki” –Zabawa polisensoryczna. Rodzic przygotowuje żółty materiał lub koc i zwraca uwagę na przedmioty, które są pod nim schowane. Wyjaśnia, na czym będzie polegała zabawa: Wiatr wiejący na plaży przykrył piaskiem różne przedmioty. Waszym zadaniem jest odgadnięcie za po­mocą dotyku, co ukryło się pod piaskiem. Następnie dzieci dotykają rzeczy spod materiału, odgadują, co to za przedmiot. Następnie dzielą jego nazwę na sylaby i głoski, przeliczają je, podają pierwszą, kolejną i ostatnią głoskę, podają słowo, które się rymuje z daną nazwą, układają zdanie z daną nazwą.

6.       Tacki z piaskiem”– zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem do rysowania. Dzieci wykonują rysunki według własnego pomysłu – palcem, patykiem, drugą stroną kredki. Zapraszamy dzieci do próbowania pisania liter na piasku. Następ­nie odwzorowują gotowy obrazek na papierze. Mogą także posmarować wybrane elementy obrazka klejem i posypać je piaskiem.

7.        Morskie fale”– Zabawa relaksacyjna – zachęcamy do relaksacji przy nagraniu morskich fal. Dziecko może położyć się na dywanie z zamkniętymi oczami i wsłuchiwać się w dźwięki.

8.       Na górskim szlaku” -  zabawa ruchowa. Rodzic tworzy  tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach ( rozłożone klocki lego), skok przez kałużę  (obręcze), wąska ścieżka   ( długi sznurek/skakanka).

9.       „ Rajd rowerowy” – zabawa ruchowa. Dziecko kładzie się na plecach i naśladuje jazdę rowerem do słów rymowanki „ Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek?” Następnie dziecko wjeżdża pod górkę  – zwalnia,zjeżdża z górki  - przyspiesza. , jedzie po prostej – bardzo szybko.

10.  „ Góry to…”-  zabawa w skojarzenia. Rodzic zadaje dziecku pytanie „ Z czym kojarzą się mu góry?” Rodzic może zadawać pytania pomocnicze: „Jak się nazywają góry w Polsce? Jak wyglądają góry w Polsce?, Co można robić w górach?, Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach? Jak powinnyśmy się zachowywać na szklaku turystycznym?”

11.   Zapoznanie z wakacyjnymi piosenkami :
https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg
  - „Rodzinna wycieczka”
https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g
  „Wakacji czas”
https://www.youtube.com/watch?v=LxOSF8IDYTo
  „Bursztynek - Kropelka Złotych Marzeń”

12.   Wakacje z matematyką:
·        
Układaj według wzoru:

https://matzoo.pl/zerowka/ukladamy-wzor_49_347

                  Wskaż obiekt o podanym położeniu w tabeli.

https://matzoo.pl/zerowka/polozenie_47_325

·         Która godzina?

https://matzoo.pl/zerowka/ktora-godzina_48_344

13.   Prosimy o wykonanie kart pracy:

·         5 latki: KP cz. 4 str. 43 - 47

·         6 latki: KP cz.4 str. 36-40

14.   Propozycje zabaw plastycznych:

      „Moja wyspa”

Rodzice z dziećmi przygotowują materiał plastyczny i przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solna, plastelinę, rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, drobne koraliki. Dziecko przygotowuje swoją wyspę na talerzyku jednorazowym, wypełniają go grubą warstwa masy solnej z piaskiem, którą zagospodaro­wuje według własnego pomysłu. Wyspę układa na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczy­stej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec dziecko opowiada o swoich wyspie – co się na niej znajduje, jak można spędzić na niej czas, z kim chciałyby się tam znaleźć.

·         „Selerowe stemple”

Stemplowanie wzoru z użyciem kawałków selera naciowego i farby. Dziecko na dużej kartce rysuje rybę ( można też dziecku przygotować kartkę z gotowym wzorem). Dziecko wyciska na kartkę farby w kolorach odpowiadających  kolorom tęczy. W farbach moczy kawałki selera naciowego i odciska łuski ryby.

15.   Zagadnienia przyrodnicze – „A może nad morze?” Zachęcamy rodziców do oglądania wspólnie z dziećmi mapy świata – odszukiwanie na mapie mórz, oceanów, odszukiwanie różnych państw na świecie. Poznawanie kontynentów.

·         Autralia

https://poznajemyswiat.pl/wp-content/uploads/2020/03/POZNAJEMY-%C5%9AWIAT_Edukacyjna-Kolorowanka_Australia.pdf

·         Tajlandia

https://poznajemyswiat.pl/wp-content/uploads/2020/03/POZNAJEMY-%C5%9AWIAT_Edukacyjna-Kolorowanka_Tajlandia.pdf

 

                                                                                                                                                                                                                    

W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu drogą mailową na adres grupowy

puchatki179@gmail.com