mapa strony   |
SmodCMS

GRUPA V "ŻABKI"

Polecamy:

Teatr Groteska i akcja „Złap Groteskę w sieci”- spektakl „Trzy świnki” (4-5 kwietnia) https://www.krakow.pl/aktualnosci/238645,33,komunikat,trzeci_tydzien_akcji__zlap_groteske_w_sieci_.html?_ga=2.134870583.739947943.1585771703-962155888.1582219764
 

Teatr Wielki-Opera Narodowa- zachęcamy do obejrzenia krótkich filmików pt. „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze”
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/?fbclid=IwAR1GrJtSIGBB38Ss67ZS7xceKCAfNkMCDWT-HJpHfsZlTAC2sVQBC-Psf6o
 

program edukacyjny dla dzieci po godz. 11:40 
https://www.gov.pl/web/edukacja/wesola-nauka-w-tvp2

 

Prezenty Wielkanocne

PROPOZYCJE  ZABAW  I  ZADAŃ

 

TEMAT: „ JAJKA MALOWANE”

1.Zabawa matematyczno-sprawnościowa „Ile fasolek”?– dziecko przesypuje nasiona fasoli z jednego pojemnika do drugiego za pomocą łyżki tak, aby:

  • w pierwszym pojemniku było więcej fasolek niż w drugim,
  • w pierwszym pojemniku było mniej fasolek niż w drugim,
  • w obu pojemnikach było tyle samo fasolek.

2. Zabawa „J jak Jajko” rodzic układa na dywanie kształt litery J ze sznurka, zadaniem dziecka jest wodzenie palcem po kształcie, później w powietrzu, dziecko powtarza czynność kilka razy. Później mówi na ucho rodzicowi nazwy przedmiotów, które rozpoczynają się na głoskę „J”.

3. Zabawa ruchowa „Omijamy przeszkody” – rodzic przygotowuje tor, kładzie na dywanie w odstępach np.; plastikowe kubeczki, patyczki, klocki (lub inne dostępne materiały), zadaniem dziecka jest chodzić slalomem między przedmiotami. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Zabawa manipulacyjna „Warkoczyk” rodzic proponuje dziecku wspólne zaplatanie warkocza, np.: ze sznurka, wstążki, apaszek.

5. Zabawa „Pisanki” rysowanie po śladzie, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, przeliczanie jajek w koszyczkach. Ćwiczenie karta pracy nr 3 str. 52- 53.

6.Zaśpiewajmy razem”- piosenka ludowa „Miała baba koguta”

https://www.youtube.com/watch?v=g7GtdWmA2GI

7. Zabawa badawcza „Co jest w środku?”rodzic przygotowuje jajko surowe i ugotowane. Wspólne oglądanie jego zawartości, porównywanie. Rozmowa z rodzicem- dziecko podaje przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek.

8. Wspólne wysiewanie nasion rzeżuchy na wacie lub w ziemi. Codzienne obserwacje „Co się zmieniło?”

9. Zabawa sensoryczna „Pisanka” –  rodzic rysuje kształt jajka na kartce papieru (format A5 lub A4). Dziecko samodzielnie wycina ten kształt. Następnierodzic stara się dostarczyć dziecku potrzebne materiały dostępne w domu, np.: przyprawy (pobudzają przede wszystkim zmysł węchu, ale i również wzroku, słuchu, dotyku): liść laurowy, ziele angielskie, majeranek, bazylię, cynamon, goździki, paprykę słodką lub inne przedmioty. Zadaniem dziecka jest wyklejenie szablonu jajka tak, by powstała sensoryczna pisanka. Dziecko po zakończonej pracy może wodzić dłonią, opuszkami paców po pisance w celu pobudzenia receptorów dotykowych.

II wariant
Stworzenie pisanki XXL z zabawek. Można wykorzystać, np. klocki, figurki, puzzle, kredki wszystko, co znajduje się w pokoju dziecka. Inspiracja poniżej:

https://pl.pinterest.com/pin/652881277204446607/

 

JĘZYK ANGIELSKI

1. Zabawa tropiąca „Easter Egg Hunt”- wytnij 10 małych szablonów jajek, ozdób je sam lub wspólnie z rodzicami, rodzeństwem. Policz je w języku angielskim (one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten). Następnie zamknij oczy i poproś inną osobę o schowanie pisanek w różnych częściach domu. Wypowiedz słowa rymowanki:

„Easter Eggs, where are they?

Let's look around and go to play!”

i zacznij szukać! Kiedy znajdziesz jajka przeliczaj je (oczywiście w języku angielskim). Za odnalezienie wszystkich pisanek czeka na Ciebie nagroda!

2. Bajka edukacyjna „Pocoyo Easter Egg” (od początku do 10:04min.)- poznaj przygodę Pocoyo podczas poszukiwania wielkanocnych jajek.

Poznajemy słowa: chocolate eggs (jajka czekoladowe), egg (jajko), a basket (koszyk), hide (ukrywać), friends (przyjaciele)- można wytłumaczyć dziecku w trakcie oglądania znaczenie tych słów.

https://www.youtube.com/watch?v=pJxY0eBILRg&t=382s

Prezenty Wielkanocne

ŻYCZYMY  MIŁEJ  ZABAWY!
Życzymy Wam kochane dzieci i rodzice,
aby te ŚWIĘTA WIELKANOCNE wniosły do WASZYCH serc
wiosenną radość, pogodę ducha, spokój  i nadzieję!

 

Elżbieta  Kohut,  Mariola Markowska    

 

 

                                               

                                                                                                                                                                                                              

 

 

Wiosna

PROPOZYCJE ZABAW I ZADAŃ  - TEMAT : „Wiosenne porządki”

1.      Ćwiczenie grafomotoryczne „Narysuj konewkę po śladzie” - karta pracy cz.3, str. 45

2.      Zabawa rozwijająca wyobraźnię przestrzenną „Labirynt z klocków”- razem
z rodzicami, rodzeństwem ułóż labirynt z klocków. Spróbuj pokonać drogę, np. samochodzikiem, misiem, ulubioną figurką. Im większy i bardziej skomplikowany labirynt, tym zabawa jest ciekawsza.W celu utrudnienia zabawy, możesz poukładać w labiryncie różne przedmioty. Zadaniem misia, samochodu czy figurki będzie posprzątanie labiryntu i odnalezienie drogi do domu.

3.      Zabawa badawcza„Moja roślina”- jeśli masz taką możliwość poproś rodziców o pomoc w założeniu hodowli, np. fasolki, czosnku, owsa lub rzeżuchy. Przygotuj doniczkę, ziemię, rękawice ogrodowe, łopatkę, konewkę z zimną wodą. Na dno doniczki wysyp trochę ziemi. Zaobserwuj jak wygląda ziemia- czy jest sucha, czy mokra. Czy znajdują się w niej elementy (np. kawałki kory). Następnie przyjrzyj się nasionom (fasoli, ząbkom czosnku, ziarenkom owsa). Określ ich kształt, wielkość, kolor, zapach. Wsadź nasiona do doniczki (fasola musi być wcześniej namoczona min. przez kilka godzin) i delikatnie przykryj ziemią. Podlej i obserwuj wzrost rośliny przez kolejne dni. Po ilu dniach Twoja roślinka zakiełkowała? Pamiętaj o umyciu rączek po zakończeniu pracy. Regularnie pielęgnuj roślinkę poprzez podlewanie. Pamiętaj o dostępie do słońca. Kiedy Twoja roślinka zacznie rosnąć, możesz zacząć ją mierzyć za pomocą linijki, bądź sznurka. Zaznaczaj na sznurku (np. pisakiem) jej wysokość.

II wariant- pomagaj rodzicom w pielęgnacji domowych roślinek. Podlewaj je, obserwuj jak rosną. Możesz je mierzyć za pomocą linijki bądź sznurka (jak wyżej).

4. Zabawa manipulacyjna „Rozwieszamy pranie”– pomóż mamie w rozwieszaniu ubrań na         sznurku, suszarce. Używaj do tego klamerek. Policz ile klamerek zostało użytych do powieszenia   prania. Kto użył więcej klamerek- ty czy mama?

5.      Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów w ćwiczeniu „Jaki wyraz rozpoczyna się sylabą...”- karta pracy cz.3, str. 47
6.      Zabawy z piosenką„Kwiatki bratki”- poproś rodziców o włączenie piosenki. Posłuchaj tekstu, spróbuj zaśpiewać, zatańcz do piosenki wymyślając własny układ choreograficzny. Do tańca możesz wykorzystać paski bibuły, wstążeczki, apaszki i.in.
https://www.youtube.com/watch?v=g_7Qp6VkH9s

7.      Zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Co do czego pasuje?”- karty pracy cz. 3, str. 48-49
8.      Obejrzyj krótki filmik i wspólnie z rodzicami wykonaj eksperyment„Dlaczego mydło myje?”-  zamiast brokatu możesz użyć pieprzu. Zamiast patyczków higienicznych, użyj swojego palca.

https://www.youtube.com/watch?v=QGRGYhfnpDo

JĘZYK ANGIELSKI
1. Obejrzyj krótką bajkę i dowiedz się, co znalazł Pocoyo i jaka przygoda go spotkała.

Informacja dla Rodziców:

(1. Znalezienie nasionka, 2. Zasadzenie nasionka, 3. Podlanie, 4. Długie oczekiwanie, 5. Porwanie nasionka przez Sleepy Bird, 6. Zabawy Louli z nasionkiem, 7. Wysiadywanie nasionka przez Pato, 8. Zniszczenie roślinki przez Elly, 9. Rozrzucenie nasionek przez Loulę, 10. Kwietna łąka dla wszystkich przyjaciół.)

https://www.youtube.com/watch?v=MYbnhmtuZWw

 2. Po obejrzeniu bajki spróbujcie porozmawiać na temat emocji. Jak czuł się Pocoyo kiedy znalazł             nasionko (zaciekawienie, zdziwienie), jak mógł się czuć kiedy oczekiwał na wzrost roślinki             (zniecierpliwienie)? Co czuł kiedy przyjaciele chcieli w inny sposób zaopiekować się nasionkiem             (złość)? Jak się czuł kiedy zobaczył łąkę pełną kwiatów (radość)? Porozmawiajcie na temat tych emocji. Jak można poradzić sobie z trudnymi emocjami (np. ze złością)?

POZDRAWIAMY WAS CIEPŁO I ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY
ORAZ UDANYCH EKSPERYMETÓW!

Pani Ela i pani Mariola

                                                                                                                                                                                                                  

W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu drogą mailową na adres grupowy

zabki179@gmail.com