mapa strony   |
SmodCMS

GRUPA V "ŻABKI"

 

 KOCHANE DZIECI I DRODZY RODZICE  ZAPRASZAMY WAS DO OBEJRZENIA  WAKACYJNEJ  PREZENTACJI

ZAMIESZCZONEJ SĄ W PONIŻSZYM  SŁONECZKU

 

                                                                                                                                                                                                          

 

„Wakacje tuż –  tuż”

1. Zestaw codziennych ćwiczeń ruchowych:

Ø Lotnisko” – dziecko – samoloty ustawia się ( przykuca) na linie- pas startowy. Na hasło: Startujemy! Dziecko wybija się w górę i „szybuje” ( biega) z rozłożonymi rękami. Na hasło: „Lądujemy!”- dziecko wraca na linę do ustawionej pozycji.

Ø „Kotki do mamusi” – dzieci – kocięta swobodnie czworakują po sali. Rodzic wciela się w rolę kotki- ustawia się na środku i obserwuje. Na hasło: „Kotki do mamusi!”, każde dziecko jak najszybciej podchodzi do rodzica.

Ø Rekin i krab” – zabawa ruchowa orientacyjna. Rodzic układa na podłodze linię ze skakanek. Umawia się z dziećmi, że z jednej strony linii jest morze, z drugiej – piasek. Na hasło: krab! dzieci muszą uciec z piasku przed krabem – przeskoczyć na morze. Na hasło: rekin! dzieci uciekają z morza na piasek. Rodzic podaje hasła coraz szybciej, może je przeplatać innymi hasłami dla zmylenia.

2.   Piosenka pt. „W góry” – posłuchaj, zastanów się o czym jest piosenka, spróbuj ją zaśpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=yUgabymOAKM

3.    Zabawa matematyczna: „Tocząca kostka”.

Dziecko rzuca kostką , w zależności od liczby wyrzuconych oczek dziecko wykonuje zadania, np.:

Ø Wymień 1 zwierzę żyjące w morzu.

Ø Opowiedz o 2 rzeczach, które najbardziej lubisz robić w wakacje.

Ø Wymień 3 przedmioty , które spakujesz, wybierając się nad morze.

Ø Przynieś 4 zabawki.

Ø Podaj 5 przykładów zabaw lub innych czynności, które można wykonywać w wakacje.

Ø Przynieś 6 klocków.

4.    Zabawa „Gdzie pojadę autobusem?” Dziecko wypowiada się, kończąc odpowiednio zdania, np.:

Ø Nad morze pojadę….

Ø Po jeziorze będę pływał….

Ø Przez morze wyruszę w rejs…

Ø Z domu do przedszkola przedostaję się za pomocą….

Ø Do babci i dziadka jeżdżę…

5.    Praca techniczna „ Czym w podróż? ”

Dziecko na dużym arkuszu papieru przykleja drewniane patyczki, układając z nich tory. Z pudełek po zapałkach tworzy wagony pociągu, przymocowuje koła z nakrętek. Gotowe pojazdy ustawia na skonstruowanych torach.

 

6.    Zabawa Słoneczny łańcuch skojarzeń” – łańcuch skojarzeń. Rodzic wyjaśnia, że zabawa polega na tworzeniu łańcucha skojarzeń. Rodzic mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko siedzące obok niego powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Każde następne dziecko wypowiada kolejne słowo związane z poprzednim.

7.    Zabawa naśladowcza „W lesie”. Zapraszamy rodziców do obserwacji przyrody w lesie, tworzenie zielników, zabranie ze sobą lupy, lornetki, aparatów. A jeśli nie nadarzy się taka okazja, zapraszamy do zabawy w domu:

Rodzic włącza odgłosy lasu. Dziecko przechadza się po mieszkaniu, wyobrażając sobie że się w nim znajduje.  Naśladuje różne czynności, np.: oglądanie przyrody pod lupą, obserwacja zwierząt przez lornetkę. Kiedy nagranie cichnie, dzieci ustawiają się w bezruchu.

https://www.youtube.com/watch?v=ZESbEePErKA&t=14s - „Dźwięki otoczenia i  odgłosy lasu i natury”

8.    Przygody na pikniku” – zabawa matematyczna.

Rodzic rozdaje dziecku np. nakrętki po napojach. Następnie proponuje zadania: Na piknik zabrałam 3 jabłka. Moja koleżanka przyniosła jeszcze 2 jabłka. Ile mamy razem jabłek? Dzieci układają liczmany, dodają i odejmują w zakresie 10.

9.    „Memory” – trening umysłu

http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywamy-zwierzatka-6-elementow

10.                      „Dopasuj wzory” – ćwiczenie spostrzegawczości

http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-wzory-2

11.                      Praca techniczna – „Ocean w słoiku” – Rodzic przygotowuje materiały: słoiki, plastelina, klej, nożyczki, papier kolorowy, bibuła. Dziecko formuje rybki z plasteliny., następnie umieszcza rybki w słoiku. Napełnia słoik wodą i brokatem w kolorze niebieskim. Zakręca słoik. Ozdabia słoik od zewnętrznej strony.  Dokleja glony z bibuły lub papieru kolorowego. Obkłada nakrętki słoiczka bibułą w kolorach beżowym i brązowym, zbliżonym do koloru piasku.

12.                      Zagadnienia przyrodnicze – „A może nad morze?” Zachęcamy rodziców do oglądania z dziećmi wspólnie mapy świata – odszukiwanie na mapie mórz, oceanów, odszukiwanie różnych państw na świecie. Poznawanie kontynentów.

13.                      Chętne dzieci zapraszamy do zapoznania się z ciekawymi miejscami na świcie.

·       Maroko

https://poznajemyswiat.pl/wp-content/uploads/2020/03/POZNAJEMY-%C5%9AWIAT_Edukacyjna-Kolorowanka_Maroko.pdf

·       Indie

https://poznajemyswiat.pl/wp-content/uploads/2020/03/POZNAJEMY-%C5%9AWIAT_Edukacyjna-Kolorowanka_Indie.pdf

14.                      Zabawa relaksacyjna – „Morskie fale” – zachęcamy do relaksacji przy nagraniu morskich fal. Dziecko może położyć się na dywanie z zamkniętymi oczami i wsłuchiwać się w dźwięki.

15.                      Zabawa sensoryczna – „ Co powie muszelka?” – rodzic przygotowuje różne rodzaje muszelek. Układa je na dywaniku. Dziecko dostrzega pomiędzy nimi różnice ( w wielkości, kształcie, kolorze). Zachęcamy dzieci do porównywania np. muszelek ślimaków z muszlami małży.

16.                      Propozycje ćwiczeń do wykonania w Kartach Pracy:

- wykonaj ćwiczenie w KP 4 (ćw. 1 ; str.53-54) – rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności matematycznych, a  także określanie zasad bezpieczeństwa
- propozycja ćwiczenia KP 4 (ćw. 2 ; str. 55)- wskazywanie przedmiotów w upalny dzień
- propozycja ćwiczenia KP 4 (ćw. 1: str. 56) – projektowanie wakacyjne kartki pocztowej

                                                                                                                                                                                                              

PROPOZYCJE  ZABAW

TEMAT : „UROKI  LATA”.

1.Zestaw codziennych ćwiczeń ruchowych

·         „Muszelki” – dzieci w klęku zamykają się jak muszelki (rękami zasłaniają głowy, „chowają” je). Na sygnał słowny muszelki się otwierają – ręce w bok. Zabawę należy powtórzyć trzy-, czterokrotnie.

·         „Szum morza” – dzieci biegają, na umówiony sygnał zatrzymują się i naśladują falujące morze (w pozycji stojącej, ręce w górze, poruszają się jak fale, wydobywając dźwięki morza).

·         „Łodzie” – dzieci siadają w siadzie skrzyżnym na wyznaczonej linii. Rodzic rozdaje kocyki do ćwiczeń. Dzieci wsiadają do łodzi – klękają na kocykach, ich ręce to wiosła. Płyną na drugą stronę brzegu (wyznaczona linia), odpychając się wiosłami

2.Piosenka pt. „Po łące biega lato” - wysłuchaj, opowiedz o czym ona jest, spróbuj śpiewać razem z nagraniem

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

3. Zabawa: „Ślimak” – ćwiczenie rozwijające małą motorykę – tworzenie ślimaków z plasteliny: ugniatanie, zwijanie, formowanie.

4. Zabawa matematyczna: „Różne wielkości”- rodzic przygotowuje wycięte różne kształty z papieru kolorowego- po kilka tego samego wzoru np.: koła, kwadraty, prostokąty, trójkąty. Dziecko nakłada je na siebie, jedno na drugie , zaczynając od największego. 

5. Zabawa : „Wiosna odchodzi, lato przychodzi” – układanie pór roku, czytanie globalne wyrazów: WIOSNA  -  LATO

- propozycja – Paxi- Dzień, noc i pory roku  www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

- „4 pory roku”- piosenki dla dzieci bajubaju.tv www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

6. Zabawa: „Prawda czy fałsz”?- dziecko określa prawdziwość zdań:

-  „Latem świeci słońce”? ….                               „Zimą opalamy się na plaży”?....

    „Latem kąpiemy się w morzu”?..                   „Wakacje zaczynają się jesienią”?...

     „Latem malujemy pisanki”?..                        „Wiosną lepimy bałwana”?... itp.

7. ZabawaPodniebne marzenia” – dziecko leży na dywanie, rysuje palcem w powietrzu obrazy zobaczone oczami wyobraźni !

- zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy na łące”

- propozycja: www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc – zagadki dźwiękowe

8. Rozwiązywanie zagadek tematycznych: -    „Na zielonej łące , spacerują ich tysiące.

                                                                               Dzielnie maszerują , mrowisko budują”? (mrówki)

 „Mniejszy niż koń, lecz także konik.

W trawie sobie cyka, kolor ma zielony”?  

(konik polny)                                                           „Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele.

                                                                                 Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele”? (motyl)

9. Drodzy Rodzice ! Zorganizujcie wspólną wycieczkę na najbliższą łąkę! – obserwacja przyrody i zjawisk pogodowych , chmur- porozmawiajcie: „z czym kojarzy się ta chmura”? – opis dziecka i rodzica, „ jaką mamy pogodę latem”? itp.

10. Zabawa : „Kiedy powstaje tęcza”? –  Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowały (prezentacja), utrwalanie kolorów tęczy

www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw

„Tęcza dla dzieci malowana różdżką/Czy wiesz jak ?

 www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU – film edukacyjny

11.Tęcza na talerzu – eksperyment dla dzieci nt. jak zrobić tęczę w domu

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

12.Kolory tęczy- filmik o kolorach (rozpoznawanie i odnajdywanie kolorów w otoczeniu)

https://www.youtube.com/watch?v=v4Ud6qymv9A

13. Zabawa usprawniająca narządy mowy: „Kulka na wodzie”- rodzic przygotowuje miskę, pojemnik z wodą. Wrzuca do niego lekką piłeczkę , kulkę styropianową. Dziecko dmucha w nią tak , aby przepłynęła z jednej strony na drugą.

14. Zabawa plastyczna „Biedronki na łące” – malowanie do muzyki .

-propozycja:  www.youtube.com/watch?v=0n3AvIOgVw

15. Obejrzyj filmik Wędrówki Skrzata Borówki – utrwalanie wiadomości nt łąki

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=w%C4%99dr%C3%B3wki+skrzata+bor%C3%B3wki+%C5%82%C4%85ka

16.Na zakończenie ćwiczenia z liczeniem „W podskokach”

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

17.Bzycząca zabawa – animacje ruchowo-taneczne.

https://www.youtube.com/watch?v=2trVj0kjmZs

Propozycje ćwiczeń do wykonania w Kartach Pracy:
- wykonaj ćwiczenie w KP 4 (ćw. 1 ; str.47) –rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności matematycznych.
- propozycja ćwiczenia KP 4 (ćw. 1 ; str. 48-49).
- propozycja ćwiczenia KP 4 (ćw. 1: str. 50 - 52) – utrwalanie wiedzy na temat roślin ,umiejętność określanie kierunków, umiejętność liczenia.

PROPOZYCJA ZAJĘĆ W JĘZYKU ANGIELSKIM:

„SUMMER TIME”  

1.       Zapoznanie z piosenką: „You are my Sunshine”. Naśladowanie prowadzącego podczas zabawy ruchowej przy piosence            https://youtu.be/hPv9vMtbaqM

2.      Wykonanie słonka metodą Finger Painting      https://youtu.be/0DhTtVBocuo

3.      Nauka i utrwalanie słów związanych z tematyką „Weather- How's the weather?” https://youtu.be/CXKj7bm4Ops

4.      Ekspresja ruchowa przy piosence „Mr. Sun”.

https://youtu.be/hlzvrEfyL2Y

5.      „MAKE A SUN!” Wykonajcie SŁONKO z plasteliny.

Czekamy na zdjęcia Waszych prac!

Miłej zabawy życzy p. Ela i p. Mariola               

 

                                                                                                                                                                                                  

                                                                                                                                                                                                                           

W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu drogą mailową na adres grupowy

zabki179@gmail.com