mapa strony   |
SmodCMS

GRUPA VI "SŁONECZKA"

Prezenty Wielkanocne

PROPOZYCJE ZADAŃ I ZABAW

Temat kompleksowy: CZEKAMY NA ŚWIĘTA.

 Posłuchaj piosenki „Wielkanocna zabawa”. Zachęcamy do improwizacji ruchowych. Możecie puszczać ją co dzień, tak aby „wpadła w ucho”

https://www.youtube.com/watch?v=NX0NBclT7DI

Jak znajdziecie chwilkę przeczytajcie dziecku wiersz Małgorzaty Lewickiej pt.: „Wielkanocne zwyczaje”.

 „Wielkanocne zwyczaje”

Pytał raz zająca zając,

Kręcąc noskiem i wzdychając:

„Powiedz drogi przyjacielu,

wszak na rzeczach znasz się wielu,

co dać dzieciom na Wielkanoc:

czy marchewkę, świeże siano,

pęk sałaty lub kapustę?

Martwię się już tak od szóstej!”

A przyjaciel tak mu powie:

„Po co tracisz czas i zdrowie!

Schrup marchewkę lepiej sam,

bo ja inny pomysł mam.

Zajączkowa niespodzianka

Wielkanocna to pisanka!

Sposób prosty, mówię z góry:

Trzeba jajo wziąć od kury

I na twardo ugotować.

Gdy ostygnie, pomalować,

w kwiatki, kropki, kreski, szlaczki.

Ej, ucieszą się dzieciaczki!

Napisz jeszcze swe życzenia –

wielkanocne pozdrowienia.

Wszystko już kolego wiesz,

Więc do pracy teraz spiesz.”

Pomknął ucieszony zając

ważne słowa powtarzając.

A w świąteczny ciepły ranek

wszystkie dzieci roześmiane

otrzymały niespodzianki:

dyngus, bazie i pisanki.

Wraz z żółtymi żonkilami

mała kartka z życzeniami:

Niechaj dziś dla wszystkich dzieci

wielkanocne słonko świeci.

Dla starszaka i dla brzdąca

pozdrowienia od ZAJĄCA.

 A teraz w miarę możliwości, niech Słoneczko odpowie na pytania:

       Jaki kłopot miał zajączek?;

       Jaką radę dał mu kolega?;

       Jak robi się pisanki?;

       Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek?

„Ozdabiamy pisankę” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Osoba dorosła rozkłada na dywanie długi sznurek, wstążkę, skakankę wzór fali i zygzaka. Dziecko może mieć za zadanie przejść po ułożonych wzorach.
Zadanie matematyczne w Książeczkach Tropiciela str. 12 –zamiana kolorów według kodu.

 Serdecznie zachęcamy do pieczenia ciasteczek, ciast, placków z dziećmi. Jest to wspaniała zabawa i nauka dla najmłodszych. Uczą się wtedy mierzenia produktów, ćwiczą mała motorykę i oczywiście SPĘDZAJĄ Z PAŃSTWEM MIŁO CZAS 😊

PRZEPIS NA BABECZKI DROŻDŻOWE Z ŻURAWINĄ
SKŁADNIKI(na 12 sztuk):
250g mąki
1 jajko
50g masła
75ml mleka
2 łyżki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
30g drożdży
szczypta soli
100g suszonej żurawiny

PRZYGOTOWANIE:

1. Podgrzać mleko z masłem, aż się roztopi. Odrobinę przestudzić (ale żeby było ciepłe).

2. Przesiać mąkę, dodać rozkruszone drożdże, wlać ciepłe mleko, dodać jajko, cukier, cukier waniliowy, szczyptę soli. Wyrobić gładkie ciasto, które będzie odchodziło od rąk.

3. Wsypać żurawinę i wgnieść ją w ciasto. Przykryć i odstawić ciasto w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 30 minut.

4. Formę na muffinki wyłożyć papierowymi foremkami. Formować z ciasta kuleczki i wkładać je do formy. Znów odstawić ciasto do wyrośnięcia na 30 minut.

5. Piec babeczki w temperaturze 160-170oC przez około 20 minut, aż ładnie się przyrumienią.

Udanych wypieków :)

 Pomysły na prace plastyczne. Proszę wybrać dogodne formę pracy:
Ozdabianie pisanki z wydmuszki

®      https://www.youtube.com/watch?v=rP7BsJGtd0o

®      https://www.youtube.com/watch?v=Io8B58ftr9o
Można wykorzystać pisanki z wyprawki plastycznej str. 38-39 (zgodnie z poleceniem lub wg własnej inwencji twórczej)
Zachęcamy do zrobienia „Koszyczka wielkanocnego” ze str. 40 (również z wyprawki plastycznej)

Propozycja zajęć w języku angielskim:
Baw się z Wielkanocnymi Króliczkami podczas słuchania i oglądania:

®    piosenki „B-U-N-N-Y”  https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

®    bajki  https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

®    piosenki „The Way The Bunny Hops” https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Tekst piosenki „The Way The Bunny Hops”w j. angielskim

Tekst piosenki „W ten sposób królik podskakuje”w j. polskim

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop,

Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

On Easter day!

 

This is the way he wiggles his nose,

Wiggle. wiggle, wiggle,

Wiggle, wiggle, wiggle

This is the way the bunny wiggles his nose

On Easter day!

 

This is the way he flops his ears,

Flop, flop, flop.

Flop, flop, flop

This is the way he flops his ears

On Easter day!

 

This is the way he shakes his tail,

Shake, shake, shake,

Shake, shake, shake

This is the way he shakes his tail

On Easter day!

 

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop,

Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

On Easter day!

On Easter day!

W ten sposób królik podskakuje,

Chmiel, chmiel,

Hop, hop, hop

W ten sposób królik podskakuje

W dzień Wielkanocy!

 

W ten sposób porusza nosem,

Poruszaj. poruszać się, poruszać się,

Wiggle, wiggle, wiggle

W ten sposób królik porusza nosem

W dzień Wielkanocy!

 

W ten sposób trzepocze uszy,

Flop, flop, flop.

Flop, flop, flop

W ten sposób trzepocze uszy

W dzień Wielkanocy!

 

W ten sposób potrząsa ogonem,

Potrząsaj potrząsaj potrząsaj,

Potrząsaj potrząsaj potrząsaj

W ten sposób potrząsa ogonem

W dzień Wielkanocy!

 

W ten sposób królik podskakuje,

Chmiel, chmiel,

Hop, hop, hop

W ten sposób królik podskakuje

W dzień Wielkanocy!

W dzień Wielkanocy!

 

Prezenty Wielkanocne

KOCHANE SŁONECZKA!

Zajączek skacze po lesie,

Życzenia w świątecznym koszyczku Wam niesie:

Niech, to będą dni owocne,

Bo to Święta Wielkanocne

składamy Wam  i Waszym rodzinom życzenia ZDROWYCH, spokojnych, radosnych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH i mokrego śmigusa-dyngusa!

pani Renia i pani Madzia

 

                                                                                                                                                                                                          

WiosnaTemat kompleksowy: Wiosna wkoło.

Obejrzyj filmik a następnie wykonaj zadania zaproponowane przez zająca Błękitka:
- ułóż gałązki z przedmiotów w kolorze zielonym jakie udało Ci się znaleźć w domu
- słuchaj piosenki pt.„W lesie” i ruchem naśladuj to, co słyszysz
https://www.youtube.com/watch?v=K3j1ztTj_tw&t=109s

Zabawy matematyczne „Oznaki wiosny” – ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowaniu, w porównywaniu liczebności, rozumieniu określeń :tyle samo, o ile mnie, o ile więcej
Pomoce: Wyprawka matematyczna „Tropiciele” str.15 (dziecko wypycha tulipany i układa wg poleceń rodzica)
„Wiosna” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej wg. P.Siewiera – Kozłowskiej
- czytamy dziecku wierszyk i instruujemy jakie ćwiczenia ma wykonywać język
- możemy ćwiczenia wykonywać razem z dzieckiem w formie pokazu  „Wiosna”

Świeci w górze nam słoneczko,     - dziecko unosi język jak najwyżej, usta otwarte.
Rośnij, zielona traweczko!             - dziecko unosi język do górnej wargi i je oblizuje.
Złote promyki ziemię grzeją,         -  dziecko czubkiem języka, jak promykiem słońca,   dotyka kolejnych punktów, poruszając się wokół
                                                         otwartych szeroko ust.
A przebiśniegi już się bielą.           -  dziecko ma zamknięte usta, czubek języka przeciska  na zewnątrz raz w prawym, raz w  lewym kąciku warg.
Krokus żółciutką główkę podnosi   - dziecko przeciska  czubek języka  przez środek zamkniętych ust.
I do słoneczka się unosi.                     dziecko  unosi język jak najwyżej, usta  otwarte.

Zakładamy zielony ogródek na parapecie- sadzimy fasolę, cebulę, pietruszkę, rzeżuchę (do wyboru) o którą dzieci będą samodzielnie dbały i obserwowały jej rozwój. Zachęcamy do spożywania wyhodowanych nowalijek.

https://www.youtube.com/watch?v=2dj5BCY1OAc

Przed działaniami można przeczytać dziecku krótkie opowiadanie i omówić z nim treść.

"Jak dzieci wiosnę przyspieszyły" – słuchanie fragmentu opowiadania Marii Kownackiej:
Dzieci bardzo wyglądały wiosny...
– Żeby już te szaliki, boty i futerka można było zamknąć do kuferka!
– A tu – co słonko trochę śniegu stopi – to znowu zawieja... zadymka... śnieg – i znowu
biało na świecie... (...)
Aż tu pani mówi dzisiaj:
– Czy chcecie przyspieszyć wiosnę?
– Chcemy!... Chcemy!... – wołają dzieci.
– A jak to się robi, proszę pani?... Czy to będą jakieś czary?
– Może tę wiosnę przyspieszy jakaś dobra wróżka?...
A pani się śmieje.
– Popatrzcie: tu cebula (...) i pietruszka! Włożymy je do pulchnej ziemi, do skrzynek,
do doniczek i...
– I... co się stanie, proszę pani?
– Sami się dowiecie!... Ale powiem wam w sekrecie, wszystko się zazieleni w naszym kąciku
przyrody!
Posadzili cebulę i pietruszkę jak na grządkę do doniczek. (...)
A teraz dyżurni ostrożnie wszystko podlali wodą z kolorowej koneweczki i wszyscy zaczęli
czekać – czy się wiosna przyspieszy.
No i już po kilku dniach wiosna się „przyspieszyła”! (...)
A dzieci klaskały w ręce i śpiewały na cały głos:
– Hej, powiedzmy wiośnie,
Co już u nas rośnie
W kąciku przyrody!
Wiosnę się przyspieszy –
Ona się ucieszy –
Przegna śniegi, lody!...

Książeczka Tropiciela str. 9
„Zielony strażnik hodowli” – zajęcia plastyczne.
Opowiadamy dziecku, że w naszym zielonym kąciku powinien zamieszkać mały ludzik, który pomoże nam w opiece nad roślinami. Proponujemy wykonanie takiego ludzika z plasteliny lub innej masy plastycznej najlepiej w kolorach wiosny (np. masa solna zrobiona samemu w domu - przepis można znaleźć w Internecie).
Dziecko ustawia  gotowego ludzika w zielonym kąciku. Możemy nadać mu imię i wspólnie wymyślać o nim przeróżne historie.

Co już wiemy o wiośnie? – przypomnijmy sobie oglądając film edukacyjny pt.”Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 Propozycja zajęć w języku angielskim:

Rozpoczęcie przygody z Pocoyo.  Zapraszamy na film o ziarenku =>

https://www.youtube.com/watch?v=MYbnhmtuZWw&fbclid=IwAR0mNICppd4q1i_rmGswPeKns3MwUGDt61tzJtWT95IEDPXD9-Y6uQt1M2U
Próba odpowiedzenia na pytanie: „Who did Pocoyo meet?” (tłum: „Z kim spotkał się Pocoyo?”)

Sleepy blue BIRD
Brown DOG (named Loula)
(Pato) the yellow DUCK
Pink ELEPHANT (- Elly)
Proszę otworzyć obrazem wpisując adres strony:

https://s.mamotoja.pl/media/cache/450x450/media/product/201009/547_01_7261.jpg

Niech dziecko wskaże palcem wymienione w poprzednim zadaniu postaci.
                                                                                                                                                                                                                  

W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu drogą mailową na adres grupowy

sloneczka179p@gmail.com