Wydarzenia w naszym przedszkolu - 2021/2022
-
Laureaci międzyprzedszkolnego konkursu recytatorskiego - maj 2022r. (1)
Z radością informujemy, ze dzieci z naszego przedszkola brały udział w VIII edycji Konkursu Recytatorskiego ,, Wiersze Heleny Bechlerowej” organizowane przez Samorządowe Przedszkole nr 163 w Krakowie. Celem konkursu było pobudzenie zainteresowania poezją, a także odkrywanie, rozwijanie i prezentacja uzdolnień artystycznych. Julia K. z grupy VI ,,Motylków” zajęła pierwsze miejsce w kategorii wiekowej 3-4 latki , Justynka L. z grupy III ,,Puchatków” zajęła trzecie miejsce w kategorii wiekowej 5-6 latki. Serdecznie gratulujemy!
Nauczycielki grupy III i VI
-
Wiosenne krajobrazy z krasnalem Hałabałą w grupie II ”Żabek” (12)
"Patrzy słońce nad polaną w złocistej opończy.
Sypie promieniami wiązki na młodziuchne liście i gałązki."
Kolejne zadanie projektowe dotyczyło wiosennej przyrody. Najpierw zapoznaliśmy się z opowiadaniem "O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie", a następnie podziwialiśmy wiosenny krajobraz podczas spaceru. Dzieci prezentowały naszemu krasnalkowi piękno otaczajacej nas przyrody.Mariola Markowska, Teresa Trepczyńska
-
Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej u ”Pszczółek” (19)
29.04.2022 "Pszczółki" zostały zaproszone do muzeum na wystawę pt. „Sławni Polacy”. Następnie grały w „Biało-czerwone kodowanie”. Słuchając utworu Dominiki Niemiec "Moje miejsce" – zrozumiały co to znaczy kochać i szanować Polskę. Rozwijały swoje zdolności manualne i zmysł estetyczny kolorując wizerunki sławnych Polaków. Poszły na projekcję filmu edukacyjnego o tematyce patriotycznej. Było dużo zabaw ruchowych oraz quiz. Na koniec "Pszczółki" ruszyły alejkami osiedlowymi z flagami.
Sylwia Galas
-
Międzynarodowy projekt eTwinning ”Legends” w grupie II ”Żabek” (12)
W trakcie realizacji projektu edukacyjnego "Legends" na przełomie kwietnia i maja 2022r. nasze "Żabki" nawiązały współpracę z dziećmi z innych przedszkoli z Turcji, Litwy, Słowacji, Rumunii oraz Polski. Założeniem projektu było rozpowszechnianie naszej kultury oraz odkrywanie kultur innych krajów europejskich poprzez poznanie legend. Dzięki temu dzieci zapoznały się z 9 legendami z kraju i ze świata poprzez słuchanie opowieści, oglądanie i branie udziału w teatrzykach, a następnie tworzenie prac plastycznych z głównymi bohaterami legend. Następnie została stworzona wirtualna wystawa [KLIK] oraz tło muzyczne- dzieci miały możliwość wcielenia się w rolę dyrygenta. Na zakończenie projektu dzieci wzięły udział w ankiecie ewaluacyjnej, podczas której głosowały na ulubione aktywności czy legendy.
Mariola Markowska
-
Centrum Edukacji Przyrodniczej Uniwersytet Jagielloński, „Słoneczka” gr.IV (22)
W piątek 29.04.22, „Słoneczka” były na lekcji muzealnej „Tajemniczy świat zwierząt”, w CEPUJ. Obejrzeliśmy wiele ciekawych zwierząt, jak np. poskoczki młowe- „rybki z nóżkami”. Dowiedzieliśmy się po co pingwinom kamyczki w brzuszku, kiedy postrzałka świeci oraz w czyich naczyniach krwionośnych moglibyśmy swobodnie biegać. Sprawdziliśmy również czy cała nasza grupa zmieści się w szczękach megalodona oraz jakie duże rodzą się niedźwiadki. Wspólnie zastanawialiśmy się jak mógł wyglądać ptak dodo, po którym został tylko szkielet; dlaczego koty nie lubią jeść ryjówek; oraz dlaczego niedźwiedzie nie zawsze zjadają cały posiłek, a jedynie sam tłuszcz.
Anna Doktorowicz, Anna Rojek
-
Dzień Ziemi w gr. I ”Rybki” -22.04.2022r. (1)
22 kwietnia obchodziliśmy w gr.I Dzień Ziemi, podczas którego dzieci poznały globus przedstawiający naszą planetę oraz dowiedziały, co oznaczają poszczególne kolory na kuli ziemskiej. Podczas zabawy badawczej ,, Skarby Ziemi" dzieci mogły poznać m.in.: bryły węgla, soli, piasek, ziemię oraz kamienie.Następnie wspólnie posprzątaliśmy las w zabawie muzyczno-ruchowej, a także nauczyliśmy się segregować różne rodzaje śmieci i przyporządkować je do odpowiednich pojemników. Zapraszamy do fotogalerii[KLIKNI TUTAJ]
Nauczyciele gr.I -
Kodowanie z Krasnalem Hałabałą w grupie II ”Żabek” (11)
Kodowanie jest wspaniałym połączeniem nauki i zabawy, dzięki której dzieci zdobywają liczne umiejętności matematyczne. Co przekłada się oczywiście na wzrost efektywności ich nauki. Przekonać się o tym mogły nasze dzieci z grupy "Żabek", które w tym tygodniu realizowały zadanie z projektu edukacyjnego ”Oto Hałabała zna go Polska cała”. Zadaniem mającym na celu rozwijanie logicznego myślenia oraz wnioskowania było odkodowanie postaci naszego przyjaciela Krasnala Hałabały.
T. Trepczyńska, M. Markowska
-
w Bibliotece grupa I Rybki -kwiecień 2022r. (25)
Dzieci z Gr.I Rybki w ramach realizacji tematu "Tajemnice książek" wybrały się do osiedlowej biblioteki, aby poznać nowe miejsce, pełne ciekawych książek. Pani bibliotekarka zapoznała dzieci z zasadami, jakie obowiązują przy wypożyczaniu książek, jak należy o nie dbać, ile książek można wypożyczyć jednorazowo oraz w jakim czasie należy je zwrócić. Dzieci wysłuchały kilku opowiadań o Misiu Uszatku oraz wiersza o wiośnie. Każde dziecko mogło wybrać sobie książkę, pooglądać, aby za chwilę porozmawiać o tym, że książka ma okładkę, strony, tekst, obrazki oraz jak różne tematy mogą zawierać książki. Na koniec wypożyczyliśmy przepisowe;) 5 książek, aby poczytać je w przedszkolu. Za miesiąc wybierzemy się ponownie, a rodziców zachęcamy, aby zapisać dzieci do biblioteki, aby wspólnie spędzać czas przy poznawaniu nowych bohaterów, ciekawych historii, nowych miejsc i zdarzeń...
Nauczycielki gr.I -
”Wiosna radosna-powracające ptaki” w grupie III ”Puchatki” (1)
„Puchatki” podczas zabaw, zajęć poznały życie i zwyczaje bocianów białych- ich charakterystyczne cechy - wygląd. Poznały odpowiedzi na wiele nurtujących pytań związanych z bocianami np.: Dlaczego bociany odbywają podróż do ciepłych krajów i wracają do nas na wiosnę? Dlaczego stoją na jednej nodze? Gdzie znajdują się ciepłe kraje, do których odlatują? Skąd wiedzą w którą stronę lecieć? Jak długo trwa ich powrotny lot? Dzieci dowiedziały się o trasie przelotu i niebezpieczeństwach czyhających na nie; o sposobie odżywiania, wydawaniu na świat potomstwa oraz o wielu innych ciekawostkach.„Puchatki” wzbogacając doświadczenia plastyczne wykonały prace /formę przestrzenną oraz płaską/ nt.:„Bocian”.Zapraszamy do fotogalerii:[1 PAPIEROPLASTYKA];[2 WYCINANKA]
Barbara Janica
-
Rodzinny konkurs plastyczny wewnątrzprzedszkolny- kwiecień 2022r. (22)
Szanowni Państwo konkurs "Jak dobrze mieć sąsiada" już za nami. Serdecznie dziękuje wszystkim Rodzicom i dzieciom za udział. Mam nadzieję, że wykonanie prac konkursowych było dla Państwa okazją do wspólnej zabawy i miłego spędzenia wolnego czasu z dziećmi. Wszystkie prace były piękne i każda z nich zasługiwała na wyróżnienie.Gorąco pozdrawiam i gratuluję.
Sylwia Galas
-
Świąteczny tydzień w grupie Pszczółek (23)
Za nami pełen wrażeń tydzień świąteczny. Dzieci czekają już na Wielkanoc. Nie bójcie się włączyć ich w świąteczne przygotowania, są do tego gotowe. Znają zwyczaje i tradycje wielkanocne. Zaangażujcie je w przystrojenie wielkanocnego stołu, na pewno poczują się wyróżnione.Przy okazji życzymy Państwu pięknych, zdrowych i radosnych świąt!
Pani Sylwia i Pani Kasia
-
Przygotowania do Świąt Wielkanocnych w grupie II ”Żabek” (13)
W tym tygodniu grupa "Żabek" dzielnie przygotowywala się do Świąt Wielkanocnych. Dzieci podczas zajęć poznawały tradycje i obrzędy jakie towarzyszą nam podczas tych pięknych chwil. Nie zabraklo również zabaw plastycznych, ruchowych i badawczych.Z okazji nadchodzących Świąt Wielkiej Nocy życzymy wszystkim naszym "Żabkom" i ich Rodzicom zdrowych, spokojnych, rodzinnych i pełnych radości świąt oraz mokrego dyngusa.
Teresa Trepczyńska, Mariola Markowska
-
”Dzień Matematyki” w grupie II ”Żabek” (16)
Dzień Matematyki rozpoczął się bardzo tajemniczo. Nasze przedszkolaki otrzymały list od Pani Matematyki, która poprosiła, by "Żabki" wykonały kilka zadań, w zamian czeka na nie nagroda. Dzieci nazywały i wyszukiwały w sali figury geometryczne, ułożyły z figur pajacyka. Wykonały matematyczną gimnastykę, rozpoznawały figury za pomocą dotyku oraz obejrzały prezentację multimedialną i wykonały doświadczenie związane z symetrią. W nagrodę zdobyły wiedzę, prezent i mnóstwo radości.
Mariola Markowska
-
”Dzień matematyki” w grupie III ”Puchatki” (17)
Z okazji Dnia Matematyki przygotowano dla dzieci wyjątkowe matematyczne zajęcia.Celem takich zajęć , jest poznanie i zrozumienie otaczającego nas świata. Istotny jest również jej wpływ na rozwój intelektualny dziecka. Puchatki brały udział w zabawach, które miały za zadanie podnoszenie ich kompetencji matematycznych. Wśród zajęć nie mogło zabraknąć figur geometrycznych, z których dzieci tworzyły niepowtarzalne obrazy. Doskonaliły orientacje przestrzenną i utrwalały liczenie. Hitem dnia było obejrzenie bardzo ciekawej prezentacji multimedialnej , w której matematyka została przedstawiona jako ważny aspekt naszego życia.
Sylwia Szczepaniak
-
”Dzień matematyki” w grupie V u „Pszczółek” (0)
29.03.2022 „Pszczółki” dostały list od Pani Matematyki: „Kochane Przedszkolaki, nazywam się Pani Matematyka i mam dla Was kilka zadań. Jeśli uda się Wam wykonać wszystkie, otrzymacie ode mnie niespodziankę. Do dzieła!”. Pszczółki od razu wzięły się za wykonywanie zadań: nazywały figury geometryczne, przeliczały, wykonały matematyczną gimnastykę, stworzyły obraz z figur, obejrzały prezentację na temat matematyki w przyrodzie, relaksowały się podczas rysowania figur geometrycznych na plecach kolegów i koleżanek. Na koniec otworzyły ogromny prezent od Pani Matematyki: „Kochane Przedszkolaki, wykonaliście wszystkie zadania. Jestem z Was bardzo dumna. Jak widzicie, matematyka jest wszędzie. Za waszą pracę i zaangażowanie otrzymujecie nagrodę niespodziankę. Pozdrawiam Was serdecznie, do zobaczenia!”.https://drive.google.com/drive/folders/1XmX_F458cJVIzkRWnz-4-0kvnHhSwMj3?usp=sharing
Pani Sylwia
-
Warsztaty kulinarne u „Pszczółek” (0)
Pszczółki uczestniczyły dziś w warsztatach kulinarnych pt. „Kulinarne podróże, te małe i duże”. Dzieci same dobierały do swojej pizzy ulubione składniki, które same pokroili. Na sam koniec oczywiście była degustacja wspólnie stworzonego specjału. Było pysznie!
https://drive.google.com/drive/folders/11KRZFI2ez8a2gqRmx2NVcIVRhVZ6y4Kn?usp=sharing
Pani Sylwia
-
”Powitanie Wiosny” zabawy w grupie III ”Puchatki” (1)
21 marca grupa III powitała wiosnę. Zabawy z Panią Wiosną i Biedronką przy muzyce Vivaldiego dostarczyły dzieciom dużo radości. "Puchatki" poszerzyły swoją wiedzę o świecie przyrody podczas zabaw dydaktycznych, rozwiązywania zagadek oraz oglądając film edukacyjny o tematyce przyrodniczej.Bawiliśmy się przy muzyce oraz piosenkach o tematyce wiosennej.[KLIKNIJ TUTAJ]
Barbara Janica
-
Wiosenni artyści „Pszczółki” (12)
Wiosną wszystko budzi się do życia. Dziś na spacerze widzieliśmy motyla – cytrynka. Ten mały przyjaciel zachęcił nas do pracy w grupie. Oglądając nasze dzieła można poczuć wiosnę.
Pani Sylwia
-
”Wielka tajemnica małego nasionka”- gr. II ”Żabek” (21)
W marcu dzieci z naszej grupy odkryły wielką tajemnicę małych nasionek. Dowiedziały się co jest potrzebne do sadzenia oraz czego potrzebuje roślina. Zapoznały się z pracą ogrodnika i jego przyborami. Poznały także proces wzrostu roślin. W trakcie zajęć nasze "Żabki" oglądały, dotykały oraz porównywały nasiona i cebulki kwiatowe, a następnie z ogromnym entuzjazmem brały udział w sadzeniu różnych roślin, m.in. rzeżuchy, pomidorków, fasoli ozdobnej, mieczyków. Mamy nadzieję, że zasadzone rośliny pięknie przyozdobią nasz wiosenny Hałabałowy kącik przyrody.
Mariola Markowska
-
Światowy Dzień Wody u „Pszczółek” (9)
Dnia 22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody. W naszej grupie dzieci również przyłączyły się do świętowania. Poprzez różnorodne działania Pszczółki dowiedziały się: gdzie mieszka woda, co żyje w wodzie i nad wodą, komu i do czego potrzebna jest woda, jak oszczędzać wodę. Na koniec wszyscy zostali obdarowani zasłużonymi upominkami. Poprzez takie działania możemy już od najmłodszych lat uczyć dzieci oszczędzania wody i pokazać jakie jest jej znaczenie dla życia na Ziemi.
Pani Sylwia
-
Pierwszy Dzień Wiosny w grupie ”Żabek” (10)
21marca grupa "Żabek" powitała wiosnę. Dzieci chętnie uczesniczyły w zabawach i zajęciach edukacyjnych. Największą atrakcją dla naszych "Żabek" było spotkanie z Panią Wiosną i Biedronką. Dzieci chętnie śpiewały wiosenne piosenki I uczesniczyły w barwnym korowodzie szukając pierwszych oznak wiosny.
Teresa Trepczyńska
-
”Idzie do nas Pani Wiosna - kolorowa i radosna” - w grupie VI ”Motylki” (18)
Dnia 21.03.2022 r dzieci uroczyście powitały Wiosnę . Uczestniczyły aktywnie w zabawach muzyczno - ruchowych , ilustrowały treść muzyki ruchem z wykorzystaniem kolorowej bibuły , śpiewały piosenki . Dzieci wiedzą i nazywają pierwsze oznaki wiosny . Wspólne zabawy z Panią Wiosną wywołały uśmiech i zadowolenie. Zabawy zakończyły się uroczystym korowodem.
Elżbieta Kohut
-
Powitanie Wiosny u ”Pszczółek” (18)
21.03.2022 roku "Pszczółki" przywitały wiosnę. Tego dnia dzieci miały okazję obejrzeć film edukacyjny o tematyce przyrodniczej przy użyciu tablicy multimedialnej. Odwiedziła nas również Pani Wiosna i tańczyła ze wszystkimi dziećmi przy muzyce Vivaldiego ,,Wiosna”. Było mnóstwo zabaw muzyczno-tanecznych, quizy i tworzenie wiosennych obrazków. "Pszczółki" postanowiły poszukać też wiosny na zewnątrz. Podczas barwnego korowodu idąc alejkami z kolorowymi paskami bibuły i kwiatami śpiewały piosenki o Wiośnie. Na zakończenie wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia w wiosennej Fotobudce.
Pani Kasia i Pani Sylwia
-
Zabawa rytmiczna ”My klepiemy” M. TOMASZEWSKIEJ u „Pszczółek” (6)
Na dzisiejszych zajęciach zazieleniło się, graliśmy w zielone nawołując wiosnę. Poprzez stymulację wzroku i dotyku w pełni rozwinęliśmy potencjał małych artystów. Muzyczno-plastyczne szaleństwo u pszczółek poprzez klepanie, rozcieranie i rozmazywanie dało nam dużo przyjemności i doskonale wyćwiczyło nasze poczucie rytmu.
Pani Sylwia
-
Dzień Kobiet w grupie „Pszczółek” (10)
Dzień Kobiet w przedszkolu to ważne święto! Wszystkie dzieci przygotowały przepiękne bukiety w wazonach. Chłopcy wręczyli swoje prace dziewczynkom. Dziewczynki wręczyły swoje prace koleżankom, Paniom pracującym w przedszkolu i Pani Dyrektor.
Pani Sylwia
-
”Uroczystości pełne radości” w grupie III ”Puchatki” (16)
"Marzec, marzec pięknie się wystroił i gromadkę uśmiechniętą pyta jakie dzisiaj święto...." W tym szczególnym dniu 8 marca w Dzień Kobiet wszyscy chłopcy w grupie „Puchatków” składali życzenia dziewczynkom wręczając im piękny berloczek z imieniem. Z dziewczęcych buź uśmiech nie schodził przez cały dzień. Dziewczynki nie zapomniały o święcie swoich kolegów. W dniu 10 marca obchodzony jest Dzień Mężczyzn - i one również złożyły życzenia kolegom z grupy oraz wręczyły im upominek /oczywiście imienny breloczek/. Serdecznie dziękujemy zanagażowanym Rodzicom za okazaną inicjatywę i pomoc w organizacji tak radośnie przyjętego przez dzieci święta.
Barbara Janica
-
Dzień Kobiet-8.03.22 w gr. IV „Słoneczka” (5)
Dziś „rządzą Dziewczyny”, ale dobrze bawiła się cała grupa. Kwiaty, prezenty, miłe słowa i dobra zabawa - wszystkim Kobietom życzymy wszystkiego dobrego!!!
Anna Rojek
-
Wiosna w kąciku przyrody grupy V ”Pszczółki” (16)
Przyspieszamy przyjście wiosny! Siejemy, sadzimy, pielęgnujemy i porządkujemy.Zaczynamy obserwacje wzrostu i rozwoju roślin, rozwijamy zamiłowanie do przyrody i samodzielnie dochodzimy do wiedzy.
Katarzyna Krasny
-
”Wiosna na parapecie” - grupa VI ”Motylki” (17)
Dzieci zapoznały się z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia : zmienna pogoda , pierwsze kwiaty. Poznały cykl rozwojowy fasoli. Dzieci uczestniczyły w zabawie badawczej n/t "fasolka i groszek" gdzie miały możliwość porównywania wyglądu , wielkości , klasyfikowały , przeliczały , porównywały wygląd nasion kwiatów. Wspólnie uczestniczyły w zakładaniu hodowli fasoli, wysiewały nasiona do przygotowanych doniczek. Dzieci wdrażają się do opieki nad hodowlą, systematycznej obserwacji i potrafią wyciągać wnioski.
Elżbieta Kohut
-
Zajęcia edukacyjne-”Śladami przeszłości-w dawnych czasach”-w gr. III ”Puchatki (1)
Dzieci z grupy III "Puchatki" podczas zajęć wokół realizowanego bloku tematycznego „W dawnych czasach” poszerzały wiedzę na temat śladów przeszłości. Zdobyły szereg informacji o wybranych dinozaurach –o ich wyglądzie, sposobie życia, wielkości czy preferowanej diety. Poszerzały wiedzę o procesie powstawania bursztynu oraz węgla. Poszerzały doświadczenia plastyczne – rysując „Świat dinozaurów” węglem rysunkowym. Poznały specyfikę zawodu archeologa i paleontologa oraz różnice i podobieństwa między nimi.Dzieci samodzielnie przeprowadziły proste doświadczenia badawcze „Wybuchy wulkanów” oraz bawiły się w małych archeologów podczas poszukiwań szkieletów dinozaurów. Towarzyszyły nam piosenki pt.:„Dinozaury z Juraparku - Dinozaury są wśród nas” oraz „Ribidibi”.LINKI DO PREZENTACJI:
1."DINOZAURY – STWORY Z PRZESZŁOŚCI"
2.ŚLADY PRZESZŁOŚCI – WĘGIEL, BURSZTYN, SÓL
3.WULKAN
4.SZUKAMY ŚLADÓW PRZESZŁOŚCI-MALI ODKRYWCYBarbara Janica
-
Agama brodata- prezentacja Lilki -grupa IV ”Słoneczka” (5)
Kolejna prezentacja w naszej grupie. Tym razem o swoim zwierzątku opowiadała Lilka. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o agamie. Były zdjęcia i mnóstwo pytań do prowadzącej zajęcia- Lilki, miedzy innymi dzieci pytały co lubi jeść jej podopieczna i czy Lila czyta jej książki na dobranoc.
Anna Rojek
-
”O śniadaniu w szpaczej budce”- projekt edukacyjny w gr. II ”Żabek” (19)
Kolejny miesiąc nadszedł z nowym zadaniem wynikającym z projektu edukacyjnego "Oto Hałabała, zna go Polska cała!". Tym razem nasze przedszkolaki zostaly zapoznane z opowiadaniem L. Krzemienieckiej pt. "O śniadaniu w szpaczej budce". Dzieci podczas prezentacji multimedialnej [KLIK] poznały ciekawostki na temat szpaków, m.in. jak wyglądają te ptaki oraz ich jaja, czym się żywią, jak wyglądaja stada szpaków. Dzieci zapoznały się z cechami charakterystycznymi dla wszystkich ptaków jakimi są, np. skrzydła, pióra, dzioby, wicie gniazd, składanie jajek. Poznały także ich cykl rozwoju, przeliczały ilość jajek w gnieździe oraz muzykowały za pomocą nietypowych "instrumentów". Przedszkolaki po obejrzeniu zdjęć szpaków, wykonały pracę plastyczną z wizerunkiem tego ptaka i budki lęgowej. "Żabki" miały również możliwość obejrzenia z bliska wcześniej wspomnianych budek lęgowych dostarczonych przez naszych wspaniałych Rodziców, za co serdecznie dziękujemy!
Mariola Markowska, Teresa Trepczyńska
-
„Mój pies”- samodzielna prezentacja dzieci gr. IV ”Słoneczka” 03.03.2022r. (9)
W czwartek Zosia, Iza i Lenka przygotowały swoją własną prezentację. Tematem był pies Zosi.Dziewczyny przygotowały plakat, zdjęcia, pomoce. Zajęcia były bardzo ciekawe, gratulujemy Im odwagi i wiedzy.
Anna Rojek
-
”Kiedy patrzę w niebo”- grupa VI ”Motylki”-luty 2022r. (9)
W dniach 21.02. - 25.02.2022 dzieci brały udział w zabawach i zajęciach n/t "Kosmosu". Grupa z zaciekawieniem oglądała książki , albumy oraz filmy edukacyjne o kosmosie. Dzieci wzbogaciły swoja wiedzę n/t budowy wszechświata , poznały układ słoneczny, znają i potrafią nazwać planety naszego układu słonecznego. Dzieci rozwijają umiejętność ,dostrzegają i rozumieją następstwo : dnia i nocy , pór roku. Wiedzą , kto to był Mikołaj Kopernik.
Elżbieta Kohut
-
Straż Miejska -gr. VI ”Motylki”-luty 2022r. (17)
Dnia 23.02.2022 - w grupie VI "Motylki" - odbyły się warsztaty edukacyjne , spotkanie z przedstawicielem Straży Miejskiej n/t podstawowych zasad bezpieczeństwa. Dzieci poprzez zabawę utrwalały podstawowe zasady poruszania się po drogach , dziecko wieże po chodniku poruszamy się prawą stroną , wie, w jaki sposób można bezpiecznie przejść przez jezdnię na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez niej. Dzieci rozpoznają wybrane znaki drogowe: informacyjne i ostrzegawcze.
Elżbieta Kohut
-
Straż Miejska gr. V ”Pszczółki” -luty 2022r. (10)
„Czerwone światło stój, zielone światło idź! Na żółtym świetle zawsze czekaj, tak już musi być! Spotkanie z panem Strażnikiem było kolejną okazją do powtórzenie zasad bezpiecznego zachowania się pieszych na drodze. Książeczki z zadaniami dotyczącymi zasad ruchu drogowego były miłym prezentem. Bardzo dziękujemy Straży Miejskiej Miasta Krakowa!
Katarzyna Krasny
-
Straż Miejska - gr.IV ”Słoneczka”-luty 2022r. (2)
W dniu 22 lutego we wtorek odwiedził nas pracownik Straży Miejskiej. Było dużo zagadek, gier i zabawy. Dzieci mogły się pochwalić swoją wiedzą nt. bezpieczeństwa na drodze :) niektórym udało się nawet zdobyć specjalne prawo jazdy.
Anna Rojek
-
Straż Miejska-gr. III ”Puchatki”-luty 2022r. (23)
Jednym z obszarów Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego jest wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych. Dziecko kończące wychowanie przedszkolne i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej wg założeń programowych „orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i w korzystaniu ze środków transportu. W grupie III oprócz realizacji przez nauczycielki bloków tematycznych związanych z zasadami bezpieczeństwa odbyło się spotkanie edukacyjne z przedstawicielem Straży Miejskiej Miasta Krakowa pod hasłem „Bezpieczna droga do przedszkola", którego celem było utrwalanie i pogłębianie wiedzy i umiejętności dziecka w/w zakresie. Nasz gość, przy aktywnym udziale dzieci, przypomniał miejsca i zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Dzieci wykazały się wiedzą na temat funkcji sygnalizacji świetlnej, wybranych znaków drogowych oraz znaczenia znajomosci przestrzegania zasad bezpieczeństwa na drodze.
Sylwia Szczepaniak,Barbara Janica
-
„Z ekologią za pan brat.”, „Dbamy o Ziemię”- gr. II ”Żabki” (21)
W drugim i trzecim tygodniu lutego, dzieci z grupy II realizowały wyżej wymionione tematy ekologiczne. Dzięki uprzejmości mamy Patryka naszego przedszkolaka, przystąpiliśmy do akcji społecznej pt. „ Raz, dwa, trzy... o planetę zadbaj Ty.” Podczas tego dwutygodniowego wyzwania dzieci kształtowały i rozwijały pozytywny stosunek emocjonalny do środowiska społeczno-przyrodniczego. Podczas zajęć edukacyjnych, dzieci dowiedziały się na czym polega degradacja środowiska naturalnego. Przyswajały wartości ekologiczne i dostrzegały piękno przyrody. Nasze „Żabki” wysłuchały opowiadania o „ Kranie który umiał mówić „ i „ Jak trafić do krainy recyklingu?”. Dzięki nim dzieci dowiedziały się, jak możemy zaoszczędzić wodę, której jest tak mało na świecie, a także czym jest recykling. Dzieci wykonały różne prace plastyczne m.in. las w słoiku, plakat kuli ziemskiej, kosze na odpady segregowane. Pomocne w edukowaniu naszych dzieci były filmy edukacyjne, prezentacja multimedialna [KLIK] i teatrzyki. W trakcie spacerów dzieci obserwowały przyrodę oraz bezpośrednią działalność człowieka t.j. samochody, dymiące kominy, które przyczyniają się do zanieczyszczeń środowiska. Miejmy nadzieję, że zdobyte doświadczenia pomgą wspólnie zatroszczyć się o naszą planetę. Na zakończenie naszego wyzwania, każde dziecko otrzymało w prezencie ekologiczne tangramy oraz książkę z ekoopowiadaniami.
Serdeczne podziękowania dla mamy Patryka, która zorganizowała książki i tangramy dla naszych dzieci!
Mariola Markowska, Teresa Trepczyńska
-
Gdy za oknem wieje… Zabawy i zajęcia popołudniowe w gr. V ”Pszczółki”-luty 2022r. (22)
W przedszkolu zawsze coś się dzieje, nie ma tu miejsca na nudę. Jesteśmy odkrywcami, artystami, matematykami. Proces uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym polega na dążeniu do wiedzy, umiejętności i doświadczeń. Każda zaproponowana, a także własna aktywność daje wiele satysfakcji i rozwija poszczególne sfery.
Katarzyna Krasny
-
”Pomagamy ptakom przetrwać zimę” gr. VI ”Motylki” luty 2022r. (6)
-
Bal karnawałowy w gr. I u ”Rybek” -luty 2022r. (22)
Tańce, hulanki, swawole. Dzieciaki świetnie się bawiły i angażowały we wszystkie zabawy. Dziękujemy raz jeszcze za zaangażowanie, prace włożoną w stworzenie Rybeczkom tak pięknych strojów i wszystkie przyniesione przez Państwa dekoracje. Oto fotorelacja z naszej zabawy.
Pani Kinia
-
Bal karnawałowy w gr. II ”Żabek” -luty 2022r. (15)
Każde dziecko marzy by wcielić się w bajkową postać i wybrać się na bal. Tegoroczny bal był wyjątkowy, bo ekologiczny. Dzieci przebrane w przepiękne ekostroje bawiły się w rytm najlepszych hitów. Zabawa karnawałowa dostarczyła dzieciom mnóstwo radości i pozytywnych przeżyć.Ślemy serdeczne podziękowania bardzo kreatywnym "Żabkowym" Rodzicom za przygotowanie wspaniałych ekostrojow dla naszych dzieci!
Mariola Markowska
-
Bal karnawałowy w gr.III ”Puchatki” -luty 2022r. (25)
Jak luty to i zabawa karnawałowa !!! Grupa Puchatków pod hasłem „eko bal”, przygotowała ekologiczne ozdoby karnawałowe . Nie zabrakło serpentyn z papieru, kolorowych masek,oraz różnych kolorowych ozdób wykonanych z materiałów ekologicznych . Elementem podstawowym były eko stroje, które Puchatki wykonały wraz z rodzicami. Serdecznie gratulujemy tak kreatywnych i nietuzinkowych pomysłów !!.Podczas balu cała grupa doskonale się bawiła. Były tańce z balonami, zabawy z chustą animacyjną, różne konkurencje , oraz dowolne ekspresje ruchowe do znanych i lubianych przez dzieci hitów .
Sylwia Szczepanik
-
Bal karnawałowy w gr. IV ”Słoneczka” -luty 2022r. (25)
Tańce, gry i zabawy, wszystko w przepięknych strojach w stylu- eko (wykonanych przez Dzieci i Rodziców)- tak bawią się Słoneczka w tym karnawale.
Anna Rojek
-
”Bal karnawałowy” w gr.V u ”Pszczółek” -luty 2022r. (1)
W lutym w naszym przedszkolu odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń w całym roku - bal przebierańców! To niezwykłe wydarzenie wzbudziło wiele emocji wśród dzieci. Pszczółki dowiedziały się, czym jest karnawał i jak obchodzi się go w różnych częściach naszej planety, a także poznały tańce pochodzące z całego świata. Dzieci wypowiadały się na temat wymarzonych strojów w których przyszły, zrobiliśmy pokaz mody ekologicznej, a następnie wybraliśmy Króla i Królową Balu. Nasz bal był wypełniony tańcami, wspólnymi zabawami z balonami i uśmiechem.Zapraszamy do fotogalerii [KLIKNIJ TUTAJ]
Sylwia Galas
-
Bal karnawałowy w gr. VI ”Motylków” -luty 2022r. (25)
14.02 w grupie "Motylków" odbył się bal karnawałowy. Były tańce, hulańce, swawole. "Motylki" bardzo chętnie brały udział w zabawach. Bardzo dziękujemy Rodzicom za piękne stroje karnawałowe.
Justyna Bania
-
”Kto kocha farby? - gr. I ”Rybki” -luty 2022r. (24)
Zabawy plastyczne sprawiają radość większości dzieci, nasze kochane Rybeczki je uwielbiają. Serce się cieszy, gdy słyszę piski radości, gdy niektórzy podpatrzą, że rano przygotowuje farby na paletkach :). Z takim zaangażowaniem ze strony dzieci to przyjemność działać! Oto kilka z naszych pomysłów.
Pani Kinia
-
”Klub Małego Badacza-wulkan z sody i octu”-gr IV -luty 2022r. (25)
W piątki aktywnie badamy świat wokół nas, obserwujemy, eksperymentujemy :). Obserwowaliśmy reakcję octu i sody oczyszczonej……była burzliwa:)Substancje te w widoczny sposób reagują ze sobą :) W trakcie reakcji wydzielał się również gaz. Sprawdzaliśmy czy da się nim napompować balony na bal….?Anna Rojek -
”Spotkanie z bajką” w gr. VI ”Motylki”-luty 2022r. (16)
W dniach 07.02 - 11.02.2022 - dzieci przeniosły się w świat bajek i baśni. Z zainteresowaniem słuchały znanych i lubianych bajek.Dzieci chętnie oglądają książki, opowiadają ulubione ilustracje.Efektem działań podjętych w czasie realizacji jest wzrost zainteresowania dzieci czytelnictwem , który ma wpływ na ich rozwój , kształcenie , zdobywanie wiedzy i wychowanie Zainspirowane bajkami , dzieci uczestniczyły w zabawach rozwijających wyobraźnię np. z figur geometrycznych wykonały pracę plastyczną n/t "Bajkowy zamek".
Elżbieta Kohut
-
”Rybki w czasach prehistorycznych” - luty 2022r. (17)
Nasza grupa przeniosła się na tydzień do czasów prehistorycznych. Rozmawialiśmy o różnych rodzajach dinozaurów, robiliśmy tematyczne prace plastyczne, a każde z dzieci pokochało naszego Dinozaura Freda. Oto krótka relacja z minionego tygodnia.
Pani Kinia
-
Zabawy zimowe w grupie III ”Puchatki” 03.02.2022r. (25)
Tegoroczna zima płata nam figle, raz jest ciepło, a raz mroźno a śniegu tak jak na lekarstwo.„Puchatki” odpowiednio ubrane wybrały się na poszukiwanie tak uwielbianego przez nie śniegu. Udało się – czekał na nas bielutki, czyściutki na pobliskim boisku szkolnym. Dzieci z radością oddały się zimowej zabawie – toczyły kule śniegowe lepiły bałwankowe rodzinki. „Puchatki” zażyły ruchu na świeżym powietrzu świetnie się przy tym bawiąc. Zapraszamy do fotogalerii.
Barbara Janica
-
Hałabała, jemiołuszka i bukiet szczęścia- grupa II Żabki (10)
Nasze Żabki wzięły udział w kolejnym zadaniu z projektu "Oto Hałabała, zna go Polska cała". Po zapoznaniu się z opowiadaniem L. Krzemienieckiej "O tym, jak krasnal na wesele do Baby Saby poszedł i o bukiecie szczęścia" nasze przedszkolaki ułożyły historyjkę obrazkową. Z uwagą sledziły kolejne przygody sympatycznego kraslala. Określały czym według nich jest szczęście- dzieci zgodnie ustaliły, że szczęście jest wtedy, gdy spełniają się marzenia. Następnie dzięki prezentacji multimedialej zapoznały się z jemiołuszką. Dowiedziały się skąd wzięła się jej nazwa, jak wygląda, jakie dźwięki wydaje, czym się żywi i kiedy przylatuje do Polski. Po prezentacji dzieci stworzyły własne jemiołuszki, które ozdobią naszą galerię w holu.
M. Markowska, T. Trepczyńska
-
I'm a little snowman- grupa II Żabki (19)
Podczas styczniowych zajęć z języka angielskiego nasze "Żabki" zapoznawały się ze słownictwem związanym z zimą: snowman, scarf, hat, mittens, buttons. W zabawie uczestniczył nasz grupowy bałwanek, do którego dzieci dopasowywały karty obrazkowe. Nie zabrakło również upcyklingowego bałwanka "Snowman jar"- po zapełnieniu go kartkami przedszkolaki losowały jedną z kart obrazkowych i próbowały nazwać ją w języku angielskim. "Żabki" osłuchiwały się ze słownictwem także podczas budowania bałwanka z gotowych elementów. Nie zabrakło również tańców i śpiewu.
M. Markowska
-
Zabawa w cenzurowane z krasnalem Hałabałą- grupa II Żabki (10)
Meldujemy wykonanie zadania styczniowego projektu edukacyjnego "Oto Hałabała, zna go Polska cała". Opowiadanie L. Krzemienieckiej "Jak Krasnal Hałabała z jeżami w cenzurowane się bawił" zachęciło nasze Żabki do wspólnej zabawy. Zabawa w cenzurowane umożliwiła dzieciom nawiązanie wspólnej więzi grupowej oraz zachęcała dzieci do wyrażania pozytywnych opinii o swoich kolegach i koleżankach. Podczas zabawy w naszej grupie panowała miła i radosna atmosfera.
T. Trepczyńska
-
”W świecie bajek” grupa II ”Żabki” (21)
Każdy z nas wie, że dziecięcy świat złożony jest z bajek. Dzieci chętnie ich słuchają oraz naśladują głównych bohaterów. Nasze Żabki, także przeniosły się w świat bajki wysłuchały opowieści o Czerwonym Kapturku, Roszpunce i Szewczyku Dratewce. Dzieci chętnie wykonywały prace plasyczne i brały udział w zabawach rozwijających wyobraźnię m.in. budowali wieżę, w której była uwięziona Roszpunka. Miejmy nadzieję, że jeszcze wiele książek z naszej biblioteczki przeniesie nasze Żabki w zaczarowany świat bajek.
Teresa Trepczyńska
-
”Uroczyste wręczenie nagród Laureatom konkursu EKO OZDOBA CHOINKOWA (6)
W grudniu 2021 roku przeprowadziliśmy Konkurs EKO ozdoba i przyjęliśmy aż 26 zgłoszeń! Każda praca jest wyjątkowa i widzimy zaangażowanie dzieci w ich wykonanie.Tym zadaniem konkursowym udowodniliście, że naturalne surowce są cenne, a odpady mogą być ponownie wykorzystane na coś unikatowego – to wspaniała EKOSZTUKA!Komisja Konkursowa zapoznała się z każdą pracą i zgodnie z regulaminem konkursu, wyłoniła cztery zwycięskie prace oraz dwadzieścia dwa wyróżnienia. Uroczyste wręczenie nagród Laureatom konkursu EKO OZDOBA CHOINKOWA odbyło się 20.12.2021 roku.
Pan Kasia i Pani Sylwia
-
Projekt Edukacyjny ” Piękna Nasza Polska Cała”:-grrupa V ”Pszczółki” (10)
Pszczółki z Samorządowego Przedszkola nr 179 meldują wykonanie zadań w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego " Piękna Nasza Polska Cała":1/ 15) „Kartka z kalendarza” – prowadzenie pamiętnika działań projektowych w formie książki elektronicznej (w trakcie)2/ 53) Zorganizowanie Tygodnia Legend i Baśni Polskich 3/ 28) „Tydzień największych polskich miast” - zapoznanie z historią, zabytkami, ciekawostkami, potrawami największych miast polskich 4/ 2) „Piękna Nasza Polska Cała” – zorganizowanie kącika o tematyce patriotycznej w grupie 5/ 1) Zapoznanie się, nauka i zaśpiewanie hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego. Udział w Narodowym śpiewaniu hymnu o godzinie 11:11 6/ 3) Apel z okazji 11 listopada 7/ „Każdy przedszkolak – Mały Patriota – Wielki Człowiek” – zapoznanie wychowanków z Prawami Dziecka 8/ „Według przepisu Babci” – wykonanie z dziećmi regionalnej potrawy, degustacja 9/ „Pasje mojego Dziadka” – zainicjowanie rozmowy o ulubionych zajęciach naszych dziadków 10/ Kącik Książki Patriotycznej - zorganizowanie w grupie kącika z książkami o naszym kraju.
Sylwia Galas
-
Laureaci konkursu plastycznego w gr.III ”Puchatki” grudzień 2021r. (24)
Dziewczynki z grupy III zostały laureatkami konkursu plastycznego nt. „Mama, Tata i ja – to mój mały świat” zorganizowanego przez Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rodzinyi oraz Młodzieżowy Dom Kultury im. K. I.Gałczyńskiego w Krakowie.Na konkurs plastyczny pt. „Mama, tata i ja – to mój mały świat” napłynęło 385 prac ( 99 w kategorii przedszkola 5 – 6 lat oraz 286 w kategorii szkoły podstawowe - klasy 1-3). NASZE „PUCHATKI”: MIEJSCA NAGRODZONE ZDOBYŁY Ania J., Patrycja M., Liwia D. oraz WYRÓŻNIENIE Justynka L. OGROMNE GRTULACJE ! Na zaproszenie Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rodziny oraz Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury im. K. I. Gałczyńskiego spotkanie laureatów konkursu odbyło się w Urzędzie Miasta Krakowa w Sali Obrad. Nasze dziewczynki z wielkim przejęciem odebrały nagrody i dyplomy w tak niecodziennym miejscu. Wszyscy mogli podziwiać nagrodzone i wyróżnione plastyczne prace konkursowe w zorganizowanej w holu UMK wystawie. GRATULUJEMY !!!
Barbara Janica
-
Mikołaj w przedszkolu- spotkanie w gr. I.II,III,IV,V,VI 06.12.2021r. (12)
„Mikołaju święty, ukochany nasz, jakie dziś prezenty grzecznym dzieciom dasz…” między innymi takie słowa piosenki rozbrzmiewały w naszym przedszkolu w dniu 6 grudnia. Jak każdego roku tak bardzo oczekiwany przez dzieci niecodzienny gość nie zawiódł i przybył z ogromnym workiem prezentów. Były piosenki, kolorowe narysowane przez dzieci portrety Mikołaja oraz grupowe pamiątkowe zdjęcia. Radość i uśmiech malował się na dziecięcych twarzyczkach. Dziękujemy „pomocnikom” Mikołaja, dzięki którym dzieci mogły się cieszyć z otrzymanych prezentów. Zapraszmy do fotogalerii - grupowych zdjęć z Mikołajem.
-
Andrzejki w gr I ”Rybki” 29.11.2021r. (24)
Świętowanie dzisiejszego dnia rozpoczęliśmy od poznania historii i tradycji związanych z Andrzejkami i Katarzynkami. Gdy nasze maluchy wiedziały już po co obchodzono kiedyś to święto postanowiliśmy wiedzę przekształcić w praktykę. Dzieci dowiedziały się co niedługo dostaną lub jaki zawód jest im pisany. Uczyliśmy się czarodziejskich wierszyków, Rybcie uczestniczyły z zaangażowaniem w tańcach i zabawach, a dzieci ubrane w piękne kolorowe kostiumy doświadczały magicznej atmosfery, by na koniec otrzymać za udział w zabawie pamiątkowe dyplomy.
Pani Kinia
-
Zabawa andrzejkowa- grupa II ”Żabki” 29.11.2021r. (15)
Przedszkolaki z grupy "Żabek" bawiły się wróżąc, dzięki czemu poznały m.in. swój przyszły zawód. Podczas losowania kubeczków odkryły, jakie niespodzianki czekają na nich w najbliższej przyszłości. Przeprowadzanie butów przez drzwi wyłoniło jedną osobę, na którą będzie czekała miła niespodzianka. "Mała plama- wielka przyszłość" dzieci w trakcie tej zabawy stworzyły kleksy, z których wspólnie próbowaliśmy określić jakie kształty przedstawiają. Kolejną wróżbą było sprawdzenie czy nasze życzenia, marzenia się spełnią, dzieci wrzucały monetę do "studni", na szczęście wszystkie rzuty były trafione! Nie zabrakło również zabaw muzyczno ruchowych.
Mariola Markowska
-
Andrzejki “Słoneczka” gr. IV 29.11.2021r. (25)
Były tańce, lanie wosku, ciasteczka z wróżbą. Rozmawialiśmy o tym jak dawniej ludzie spędzali wieczór św. Andrzeja, a jak robią to dzisiaj, oraz o tym, ze „Andrzejki” to przede wszystkim czas spędzony z przyjaciółmi. W grupie „Słoneczek” nie zabrakło zabaw ruchowych, zagadek i pieczenia „paluchów wiedźmy”.Anna Rojek -
Zabawa andrzejkowa w grupie III ”Puchatki” 29.11.2021r. (24)
Dzieci z grupy III poznawały tradycyjne, zwyczaje andrzejkowe poprzez uczestnictwo w zabawach i wróżbach. Dekoracja na sali grupy „Puchatków” wprowadziła dzieci w nastrój magii i czarów. a zabawa animacyjna „Czary- mary” zaprosiła je do „Krainy wróżby”. Były tańce, pląsy, wróżby ukryte w barwnych kartach, oraz pod czarodziejskimi kubeczkami, które dawały odpowiedź na pytanie: „Kim będziesz, jaki będziesz miał zawód,/ okazało się, że będą wśród nas między innymi strażacy, lekarze, nauczyciele, informatycy, piloci/,co czeka Cię w niedalekiej przyszłości. Najwięcej emocji wzbudziło tradycyjne lanie wosku i odczytywanie z cienia „co takiego pojawiło się na „ekranie”. oraz „ciasteczka z wróżbą”. Oczywiście wszystkie wróżby traktowano z przymrużeniem oka, jako pretekst do dobrej zabawy. „Puchatkowe” andrzejki były pełne radości, swobody i niespodzianek. Wszyscy przeżyliśmy „magiczne” dopołudnie.
Barbara Janica
-
Zabawa andrzejkowa w grupie V ”Pszczółki” 29.11.2021r. (21)
Tradycyjnie wigilię świętego Andrzeja , czyli dzień 29 listopada, nazywa się Andrzejkami. Andrzejki do dziś kojarzone są one z wróżbami , są wspaniała okazją do wspólnej, radosnej zabawy. W ramach kultywowania ludowej tradycji z rodzimych stron dzieci poznały wróżby znane od lat: wyścigi bucików, grosik spełniający życzenia, obieranie jabłka ( w wersji przedszkolnej na papierze jako doskonalenie umiejętności wycinania), lanie wosku. Z przymrużeniem oka , wróżąc z kart, dowiadywały się, kim będą gdy dorosną. Nie zabrakło radosnych pląsów i tańca, na dzieci czekała również słodka niespodzianka – ciastko z wróżbą.
Katarzyna Krasny
-
Zabawa andrzejkowa w grupie VI ”Motylki” -29.11.2021r. (21)
Dnia 29.XI.2021 nasze dzieci zapoznały się z niektórymi tradycjami ludowymi , np. wróżby z rozpoznawaniem ideogramów:"Kim będziesz gdy dorośniesz" ? "Co cię spotka w najbliższym czasie"?. Dzieci wróżyły sobie za pomocą rzucanego grosika do miski z wodą - "Marzenie , które się spełni"! oraz "Ciasteczkowe wróżby" !. Dzieci brały udział w zabawach tanecznych przy muzyce. Dzień przyniósł wiele niezapomnianych wrażeń i radości. !!!Elżbieta Kohut
-
”Jak krasnal wybierał się z sójką za morze” - gr. II ”Żabki” listopad 2021r (6)
25 listopada wykonaliśmy następne zadanie z projektu edukacyjnego "Oto Hałabała zna go Polska cała". Żabki wysłuchały opowiadania L. Krzemienieckiej "Jak to krasnal wybierał się z sójką za morze". Dzieci poznały ptaka sójkę i dowiedziały się, co znaczy przysłowie "wybierać się jak sójka za morze". Na koniec dzieci wykonały pracę plastyczną.
Teresa Trepczyńska
-
A deszcz pada i pada- grupa II ”Żabki” listopad 2021r. (13)
"A ja deszczu się nie boję, choć ponure mam nastroje." Nasze Żabki bawiły się wesoło w rytmie tej piosenki. Oczywiście nie zabrakło zabaw matematycznych. Dzieci utrwalały pojęcie "para" bawiąc się wspólnie przy piosence. Układały proste rytmy, szeregowały i przeliczały korolowe kropelki deszczu. Bardzo chętnie sortowały i utrwalały kolory. Żabki chętnie uczestniczyły w zajęciach i współpracowały ze sobą.
Teresa Trepczyńska
-
Dzień Małego Polaka w gr.I ”Rybki” listopad 2021r. (16)
Dzień Małego Polaka u Rybek - Przedszkolaki z grupy Rybek również uczestniczyły w uroczystości upamiętniającej Święto Niepodległości Polski. Przypominaliśmy sobie polskie symbole i pieśni. Uczyliśmy się Hymnu Polski i śpiewaliśmy przyjmując odpowiednią postawę z szacunku do naszej Ojczyzny. Rybcie spisały się na medal :)
Pani Kinia
-
”Dzień Małego Polaka” grupa II ”Żabki” - listopad 2021r. (24)
W ciągu ostatnich dwóch tygodni "Żabki" przygotowywały się do "Dnia Małego Polaka". Dzieci zapoznały się z legendami pt. "Wars i Sawa"-poetycka wersja o legendarnych założycielach Warszawy – Warsie i Sawie. Opowieść przybliżyła dzieciom kulturę i tradycje związane z historią naszego kraju. W ten dzień dzieci pięknie składały obrazek przedstawiający syrenę, ćwicząc przy okazji percepcję wzrokową i logiczne myślenie. Kolejną legendą przedstawioną w formie teatrzyku był "Lech, Czech i Rus"- dzieci zapoznały się z podaniem na temat powstania państwa polskiego oraz godła. Dzieci tworzyły z klocków pierwszą osadę- Gniezno. "Żabki"obejrzały film edukacyjny oraz wzięły udział w zabawach muzyczno-ruchowych o tematyce patriotycznej. Nie zabrakło również zabawy ze sztuką, "Żabki" wykonały pracę plastyczną "Moja Ojczyzna" oraz kokardy narodowe, które zostaną wysłane powstańcom w ramach ogólnopolskiej kampanii "BohaterON- włącz historię!". Zwieńczeniem wszystkich działań było wspólne odśpiewanie hymnu w ramach inicjatywy MEiN "Szkoła do hymnu",
M. Markowska, T. Trepczyńska
-
”Dni Małego Polaka” w grupie III ”Puchatki” - listopad 2021r. (24)
W dniach 02.XI. - 10.XI dzieci z grupy III - „Puchatki” wzięły udział w działaniach edukacyjnych kształtujących postawę patriotyczną oraz pielęgnującą tradycje narodowe związane z obchodami Święta Niepodległości-11 listopada. W ciągu tych dni realizowaliśmy temat kompleksowy „Polska-moja Ojczyzna”, a w dniu 10 listopada w obchodziliśmy "DZIEŃ MAŁEGO POLAKA" . Dzieci podejmowały różne formy aktywności, których celem było: budzenie dumy z faktu bycia Polakiem; mieszkania w tak pięknym kraju jak Polska; stosowanie zwrotów jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku; przeżywanie i odczuwanie podniosłej atmosfery związanej ze świętem narodowym; budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych. Dzieci obejrzały film edukacyjny pt. "„Polskie Symbole Narodowe -Polak Mały”/IPN Kraków/.Układały grupowe puzzle patriotyczne, ilustrowały ruchem, tańcem piosenki o treści związanej z Polską, brały udział w mini quizie "Co wiemy o Polsce?", wykonały pracę plastyczną z wykorzystaniem symboli , rysunków na temat " Polska to jest mój dom" oraz wzięły udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła dla Hymnu”–wspólnie o godzinie 11.11 dzieci odśpiewały hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego". Zapraszamy do fotogalerii .
Barbara Janica,Sylwia Szczepaniak
-
”Dni Małego Polaka” w grupie IV ”Słoneczka”- listopad 2021r. (21)
Polska- moja ojczyzna.Poznaliśmy symbole narodowe- flagę Polski, godło, śpiewaliśmy hymn Polski i inne pieśni patriotyczne. Przyglądaliśmy się mapom- gdzie Polska leży na świecie i w Europie. Cofnęliśmy się do początków państwa polskiego- do Mieszka I, a także do legend i podań. Dużo rozmawialiśmy o czasach, kiedy Polski nie było na mapach Europy, o trzech zaborcach i o tym jak trudno było odzyskać niepodległość. Czytaliśmy między innymi o Józefie Piłsudskim- „Dziadku”, który jeździł na Kasztance i miał psa „Psa”, oraz o Ignacym J. Paderewskim i jego planie dla Polski. W środę 10 XI obchodziliśmy „Dzień Małego Polaka”, były gry i zabawy, kino, a o godz. 11.11 dzieci uroczyście zaśpiewały „Mazurek Dąbrowskiego”Anna Doktorowicz, Anna Rojek -
”Dni Małego Polaka” w grupie V ”Pszczółki” -listopad 2021r. (22)
11 listopada to ważne święto narodowe, które obchodziliśmy w przedszkolu. Tego dnia rozmawialiśmy o tym, czym są symbole narodowe, patriotyzm czy sama niepodległość, a zwieńczeniem była praca plastyczna „Symbole narodowe”. "Pszczółki" z radością obejrzały film edukacyjny oraz wzięły udział w zabawach muzyczno-ruchowych o tematyce patriotycznej. Przy piosence „Jesteśmy Polką i Polakiem” dzieci ,,wsiadły” do pociągu i odwiedziły najważniejsze miasta naszego kraju. O godzinie 11:11 „Pszczółki” zaśpiewały „Mazurka Dąbrowskiego” w ramach inicjatywy MEiN "Szkoła do hymnu". Zajęcia o tematyce patriotycznej miały na celu kształtowanie miłości i przywiązania do ojczyzny, do wolnego kraju jego kultury i tradycji.Sylwia Galas -
”Dni Małego Polaka” w grupie VI ”Motylki” -listopad 2021r. (21)
W dniach 02.XI. - 10.XI,2021 grupa VI "Motylki" - dzieci brały udział w działaniach edukacyjnych "Polska - moja ojczyzna" , kształtujących postawę patriotyczną oraz pielęgnującą tradycje narodowe - obchody Święta Niepodległości - 11 listopada. Dzieci potrafią rozpoznać i nazwać nasze symbole narodowe "godło", "flagę". Nazywają nasz kraj , w którym mieszkają " Polskę". Znają nazwę własnej miejscowości i rzekę , w której mieszkają. Dnia 10.XI.2021 dzieci brały udział w akcji "Szkoła dla hymnu" - zaśpiewały I zwrotkę i refren Mazurka Dąbrowskiego.
Elżbieta Kohut -
”Złota polska jesień” w grupie I ”Rybki” październik 2021r. (17)
Gdy tylko pogoda nam dopisuje z przyjemnością wybieramy się na spacer. Zainspirowani piosenką "Ola i liście", w której śpiewamy "poszła Ola na spacerek, na słoneczko, na wiaterek, a tu lecą jej na głowę, liście złote i brązowe..." postanowiliśmy przeżyć podobną przygodę. Rybki z radością uczestniczyły w zabawie.
Pani Kinia
-
Na straganie grupa II Żabki (25)
W pewien październikowy dzień nasze "Żabki" przeniosły się w świat sztuki teatralnej, w której bohaterami były warzywa z wiersza Jana Brzechwy "Na straganie". Podczas przedstawienia dzieci świetnie się bawiły. Wielką radość przyniosło dzieciom kupowanie biletów, ucząc się przy okazji cierpliwości i życzliwości. Podczas tego dnia dzieci brały również udział w różnych zabawach ruchowych i integracyjnych. Mjemy nadzieję, że dzieki poszerzaniu wiedzy na temat warzyw "Żabki" chętnie będą po nie sięgnąć i przekonają się jak ważne są one dla naszego zdrowia.
Teresa Trepczyńska
-
Czytanie ma moc – Paddington w grupie V -”Pszczółki” październik 2021r. (14)
Czytanie książek to najlepsza zabawa, jaką sobie ludzie wymyślili – napisała kiedyś Wisława Szymborska. Biorąc sobie do serca tą myśl rozpoczęliśmy udział w programie „Czytanie ma moc”. Program polega na czytaniu polecanych książek wraz z dziećmi, a także na realizacji przez klasy i grupy przedszkolne cyklu warsztatów w oparciu o przygotowane przez wydawnictwo Znak Emotikon scenariusze i materiały. Październik i listopad upływa dzieciom z grupy Pszczółek z przyjaznym, serdecznym i niesfornym Misiem Paddingtonem wielbicielem marmolady, dobrych manier i przygód! Wspólnie słuchamy treści, ilustrujemy, tworzymy zabawy ruchowe, poszerzamy zasób słownictwa, bawimy się tekstem. Paddington to niezwykły przyjaciel każdego dziecka. Mały niedźwiadek o wielkim sercu. Opowieści o nim to również klasyka brytyjskiej literatury dziecięcej w najlepszym wydaniu.
Katarzyna Krasny
-
”O gościach, co nie przyszli na ucztę”- projekt edukacyjny grupa II ”Żabki” (11)
W październiku dzieci wykonały drugie zadanie z projektu edukacyjnego "Oto Hałabała, zna go Polska cała!". Tematem było jedno z opowiadań Lucyny Krzemienieckiej "O gościach, co nie przyszli na ucztę". Po zapoznaniu się z opowiadaniem i ułożeniem historyjki obrazkowej, nadszedł czas na rozmowę i odpowiedź na pytanie: dlaczego jesień wypędza ptaki do ciepłych krajów? Dzięki temu zadaniu krasnal Hałabała pomógł "Żabkom" poszerzyć ich wiedzę na temat odlotów ptaków oraz zmian następujących w przyrodzie. Przybliżył także naszym wychowankom wygląd wilgi, jaskółki, kukułki i słowika. Nasze dzieci uczestniczyły również w mini spektaklu teatralnym, celem utrwalenia poznanych wiadomości.
Mariola Markowska, Teresa Trepczyńska
-
Dzień dyni w grupie I ”Rybki” 29.10.2021r. (23)
Grupa Rybek również obchodziła Dzień Dyni. Podekscytowane przedszkolaki przeszły ten dzień tanecznym krokiem dowiadując się kilku ciekawostek o dyniach, poznając dyniową piosenkę i sprawdzając co też solenizantka ma w środku. Nie zabrakło pamiątkowych zdjęć. Choć nie wszyscy odważyli się pozować, to jednak każda z Rybeczek z ciekawością próbowała dyniowej zupy, którą przecież własnoręcznie pomagaliśmy przygotowywać.
Pani Kinia
-
”Dzień dyni” w grupie III - ”Puchatki” 29.10.2021r. (24)
DYNIA – warzywo kojarzące się nieodmiennie z jesienią. W dniu 29 października w grupie „Puchatków” przez cały dzień „królowała dynia”. Dzieci przygotowały piękne prace plastyczne, które można podziwiać w naszej przedszkolnej galerii. Do obchodów Dnia dyni przyłączyły się panie kucharki i ugotowały przepyszną zupę z dyni. To był dla wszystkich dzieci bardzo atrakcyjny dzień nie tylko ze względu na różnorodne zabawy ale także pod kątem edukacyjnym. „Puchatki” utrwaliły wiadomości na temat roli warzyw w codziennej diecie, dowiedziały się w jaki sposób można je przetwarzać i co można z nich zrobić. Podczas zabawy badawczej „Co dynia ma w środku?” dowiedziały się jakie bogactwo ukrywa w sobie warzywo przyjmujące różne kolory i kształty.Zabawy sensoplastyczne /malowanie na białych kartkach z wykorzystaniem kawałków dyni oraz ich ozdabianie pestkami tegoż warzywa/ oraz zabawy nt.: „Wesoła dynia” z wykorzystaniem edytora graficznego - dostarczyły dzieciom dużo radości.
Barbara Janica, Sylwia Szczepaniak
-
”Dzień dyni” - w grypie VI - ”Motylki” 29.10.2021r. (19)
Dzieci poznały podstawowe informacje n/t dyni , wiedzą jakie przetwory można z niej zrobić. Uczestniczyły w zabawie badawczej ,wiedzą " co dynia ma w środku" . Podczas zabaw integracyjnych z wykorzystaniem chusty animacyjnej odczuły radość i zadowolenie. Dzieci rozwijają sprawność manualną , uczą się posługiwać narzędziem plastycznym -pędzelkiem.
Elżbieta Kohut
-
„Kolczatek i Dzień dyni” w gr. IV ”Słoneczka” październik 2021r. (15)
Poznaliśmy bliżej “Kolczatka” i inne leśne zwierzęta, ich ślady, mieszkania i jak się przygotowują do zimy. Na spacerze dzieci wypatrzyły nawet dzięcioła na drzewie.W piątek obchodziliśmy „Dzień dyni”. Omawialiśmy rozwój dyni, poznaliśmy różne odmiany, przeliczaliśmy je, opisywaliśmy, porównywaliśmy. Bawiliśmy się ruchowo i muzycznie.Anna Doktorowicz, Anna Rojek -
Dzień dyni w grupie II ”Żabek” 29.10.2021r. (20)
29 października w naszym przedszkolu obchodziliśmy święto dyni. Tego dnia dzieci miały na sobie pomarańczowe ubrania lub pomarańczowe akcenty. Święto dyni było okazją do poznania wielkiej różnorodności dyń oraz wzbogacenia wiedzy na ich temat. Dzieci dowiedziały się, że dynia to bardzo zdrowe warzywo i można z niej przygotować wiele dań. "Żabki" miały również okazję przekonać się jak smakuje zupa dyniowa, która została przygotowana przez nasze wspaniałe Panie kucharki. Podczas tego dnia nie mogło zabraknąć zabaw matematycznych. Dzieci uczyły się klasyfikowania dyń według wielkości, koloru i kształtu, szeregowania od największej dyni do najmniejszej, przeliczania dyń itp. Wśród zabaw ruchowych była zabawa z chustą animacyjną, slalom dyniowy, podawanie dyni górą, bokiem oraz różne zabawy taneczne. W ten dzień nie mogło również zabraknąć zabaw plastycznych, badawczych i sensorycznych. Cieszymy się, ponieważ ten dzień przyniósł dzieciom wiele niezapomnianych wrażeń i rozbudzenie ciekawości. Na koniec dnia każde dziecko miało okazję do zrobienia sobie zdjęcia w naszej dyniowej fotobudce.
Teresa Trepczyńska, Mariola Markowska
-
”Dzień dyni” w grupie V ”Pszczółki” 29.10.2021r. (1)
29 października rozpoczęliśmy wielkie „Święto Dyni”. Każda "Pszczółka" tego dnia miał na sobie pomarańczowe ubrania lub pomarańczowe akcenty. Święto dyni było okazją do niezapomnianych sesji zdjęciowych na dyni (we własnoręcznie przygotowanej mascę dyniowej), oraz w fotobudce. "Pszczółki" zrobiły także swój własny pokaz mody dyniowej. Ponadto dokładnie „badały” dynię, porównywały również kilka dyni pod względem koloru, kształtu, ciężaru. Najsmaczniejszym akcentem naszego świętowania była zupa dyniowa, która została przygotowana przez nasze wspaniałe Panie kucharki. Wśród zabaw ruchowych była zabawa z chustą animacyjną, między innymi dyniowy fryzjer. W ten dzień nie mogło również zabraknąć kolorowych zeszycików, pełnych kolorowanek i zadań dyniowych. Na zakończenie „Święta dyni” każda "Pszczółka" otrzymał dyniowy dyplom. Zapraszamy do fotogalerii [KLIKNIJ TUTAJ]Sylwia Galas
-
”Kim jest artysta?” - grupa V ”Pszczółki” październik 2021r. (1)
W minionym tygodniu zgłębialiśmy z "Pszczółkami" temat sztuki. Stworzyliśmy mapę myśli wokół pojęcia ARTYSTA, dowiedzieliśmy się, że nie jest ono związane jedynie ze sztukami plastycznymi. Podczas zajęć dzieci miały okazję poznać różne techniki plastyczne. Mali artyści stworzyli dzieła na monitorze interaktywnym. Odbył się także seans kinowy, każde dziecko kupiło w kasie biletowej bilet do kina, po czym wszyscy udali się do „sali kinowej”. W tym tygodniu "Pszczółki" zapoznały się z zasadami kulturalnego zachowania w kinie, zainteresowały różnymi formami sztuki i rozwijały swoją kreatywność oraz kompetencje społeczne. LINK do fotogalerii [KLIKNIJ TUTAJ]Sylwia Galas
-
”Ścieżka sensoryczna” - grupa V ”Pszczółki” -październik 2021r. (1)
Udaliśmy się w podróż po magicznych ścieżkach, szukaliśmy w parku darów jesieni i dobrze się bawiliśmy. Wiemy już, że ścieżka sensoryczna rozwija wrażenia dotykowe, poprawia równowagę i koordynację ruchową i przede wszystkim stymuluje receptory. Ścieżka sensoryczna pozwala także rozwijać wyobraźnię dotykową, która jest niezbędna do prawidłowego poznawania świata. Pszczółki były zachwycone i bardzo aktywne. LINK do fotogalerii [ KLIKNIJ TUTAJ].Sylwia Galas
-
Jesienne spacery w gr. VI ”Motylki” październik 2021r. (13)
Pogoda zachęca do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.Dzieci mają możliwość obserwacji przyrody i korzystania z uroków jesieni.
Elżbieta Kohut
-
”Jabłka, śliwki i morele w sadzie jest owoców wiele” grupa II ”Żabki” (23)
W październiku dzieci z grupy "Żabek" poznawały świat owoców. W trakcie zajęć zapoznały się z miejscem pochodzenia owoców- sadem, a także poznały nazwy drzew, na których rosną poszczególne owoce. Podczas zabaw dydaktycznych dzieci klasyfikowały i przeliczały ilość owoców, układały proste rytmy, a także odkryły budowę owoców, mogły je rozpoznawać za pomocą zmysłów. Dodatkowo "Żabki" samodzielnie próbowały ulepić małe owocki z masy solnej. Same owoce posłużyły również do stworzenia pracy plastycznej. Dzieci stworzyły jesienne słoiki z owocowym kompotem techniką stemplowania. Owoce są nie tylko pszyne i zdrowe, ale z ich pomocą można świetnie się bawić i poznawać świat.
Mariola Markowska
-
„W kasztanowym mieście”-zabawy matematyczne w gr.III ”Puchatki” (25)
"W kasztanowym mieście wszystko jest z kasztana - kasztanowe drzewa szumią tu od rana..." słowa tej piosenki stanowiły inspirację do zabaw o charkterze matematycznym. Jednym z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, jaki poznają dzieci w wieku przedszkolnym, jest orientacja przestrzenna. Zdaniem Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Aleksandry Urbańskiej „orientacja w przestrzeni jest warunkiem dobrego funkcjonowania człowieka w otaczającej rzeczywistości. Jest to także umiejętność wymagana w szkole, na każdej lekcji, nie tylko matematyki”. Podczas zabaw o charakterze matematycznym nasze „Puchatki” uczyły się orientacji położenia przedmiotów względem innych obiektów – z uwzględnieniem kierunku pionowego: „nad”, „pod”, „powyżej”, „poniżej”, „na dole”, „w górze” , poziomego: „w lewo”, „w prawo” oraz orientacji położenia na kartce papieru – np.: w prawym górnym rogu kartki, w lewym dolnym rogu. Wykorzystując kasztany jako liczmany doskonaliły umiejętność liczenia w zakresie 10.Nasze "Puchatki" rozwijały swoje umiejętności matematyczne doskonale się przy tym bawiąc.
Barbara Janica
-
”Jesienne zabawy ” - c.d. w grupie VI ”Motylki” (20)
Dzieci poszerzyły wiedzę na temat środowiska przyrodniczego "las".Rozpoznają i podają nazwę zwierząt leśnych,potrafią opisać ich wygląd oraz charakterystyczne cechy.Wzbogaciły wiedzę podczas wspólnej zabawy z maskotką Olkiem,wiedzą i rozumieją zakaz dotykania i zbierania nieznanych grzybów. Dzieci rozwijają sprawność manualną podczas naklejania elementów oraz uczą się posługiwać narzędziem plastycznym pędzelkiem podczas malowania. Dzieci odczuły radość i zadowolenie z wykonanej pracy plastycznej.
Elżbieta Kohut
-
„Słoneczka” - grupa IV (25)
Nowy rok, nowe wyzwania :) W grupie Słoneczek pożegnaliśmy lato, przywitaliśmy jesień. Poznawaliśmy siebie, naszą salę, rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w przedszkolu i w drodze do przedszkola. Aktualnie skupiamy się na przyrodzie wokół nas i cały czas gromadzimy (w kąciku przyrody) dary jesieni. Smakujemy owoce i warzywa, omawiamy różnice między nimi. Dużo rozmawiamy o tym jak budować dobre relacje między sobą, jak być dla siebie miłym i życzliwym, jak komunikować innym swoje potrzeby. „Połykamy też książki na dywanie”. Przeczytaliśmy ostatnio: „Dzika Dzikusa” (opowieść o tym dlaczego nie wolno „karmić trolli”), „Kropkę” (historię o ukrytych w nas talentach), „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” i wiele innych… Śledziliśmy także Konkurs Chopinowski, słuchając fragmentów, wyobrażaliśmy sobie co „przedstawia” muzyka pana Chopina. A w tym ostatnim, ostatnim tygodniu…rozmawialiśmy przede wszystkim o lesie, o piętrach lasu, o jego mieszkańcach, o tym jak trzeba się zachowywać w lesie i dlaczego przyroda jest tak ważna w życiu człowieka.
Anna Doktorowicz, Anna Rojek
-
Aktywna jesień- zabawy na świeżym powietrzu w grupie III -”Puchatki” - październik 2021 (21)
Jesień to wyjątkowo malownicza oraz barwna pora roku. Pogoda zachęcała nas do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu - bo jak mówi powiedzenie „ruch to zdrowie”. Dzieci z grupy "Puchatków" korzystały z uroków „Polskiej Złotej Jesieni” bawiąc się na placu zabaw, rozwijając swoją sprawność fizyczną podczas zabaw ruchowych na boisku oraz bieżni znajdującej się przy pobliskiej Szkole Podstawowej nr 55. Podczas właśnie takich zabaw ruchowych widać było świetną integrację z rówieśnikami, uśmiech i radość. Puchatki posługując się lupą mogły również doświadczać, obserwować przyrodę poznając jej tajniki /sprawiało im to dużo frajdy/. Różnobarwne liście zachęcały nas do ich zbierania – przepięknie prezentując się w utworzonych przez dzieci bukietach.
Barbara Janica
-
Jak dbają o zdrowie pszczółki -październik 2021r. (20)
W minionym tygodniu Pszczółki zajmowały się szeroko pojętym tematem zdrowia człowieka. Dzieci przypomniały sobie, czym jest Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej oraz utrwaliły nazwy produktów należących do każdego piętra piramidy. W związku z tym, że ruch stanowi najważniejsze piętro piramidy, dzieci miały okazję uczestniczyć w mini zawodach sportowych. W tym tygodniu Pszczółki utrwaliły sobie także źródła pochodzenia produktów i udoskonaliły tym samym tak ważne z punktu widzenia dalszej edukacji myślenie przyczynowo skutkowe. Rozmawialiśmy na tematy związane ze zdrowiem, poruszyliśmy też problem dostosowania ubioru do pogody. Rozmawiając o higienie zgłębiliśmy temat bakterii i wirusów, poznaliśmy sposoby ochrony przed zarazkami, poszerzyliśmy wiedzę na temat środków higienicznych potrzebnych do dbania o zdrowie. Zwieńczeniem tygodnia było wprowadzenie numeru alarmowego 112.
Sylwia Galas
-
Mali konstruktorzy- grupa II Żabki (13)
W październiku nasze Żabki zamieniły się w małych konstruktorów. Dzieci wytwarzały różnego typu budowle. Zabawa zachęcała do samodzielnego myślenia i działania. Wzbogacała spostrzegawczość, wyobraźnię i fantazję. Koniecznie trzeba dodać, że jest to jedna z ulubionych zabaw naszych małych Żabek.
Teresa Trepczyńska
-
”Wesołe zabawy z Jesienią”w grupie VI ”Motylki” (23)
Wesoło bawią się przy muzyce. Poznają wielozmysłowo nową porę roku , jej charakterystyczne cechy. Rozpoznają i nazywają poznane drzewa np. "kasztanowiec" ,"klon" , "dąb". Potrafią wymienić atrybuty jesieni : kolor , zapach , smak. Dzieci sprawnie posługują się liczebnikami porządkowymi w sytuacjach zadaniowych, tworząc zbiory, sprawnie przeliczają jego elementy. Podczas spacerów ,dzieci bacznie obserwują zmieniającą się przyrodę.
Elżbieta Kohut, Urszula Rybałtowska
-
Międzynarodowy Dzień Dziewczynek u Pszczółek 11.10.2021 r. (11)
11 października był obchodzony Międzynarodowy Dzień Dziewczynki, święto ustanowione przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2011 r. Tego dnia chłopcy, ze szczególnym zaangażowaniem starali się, aby ten dzień uczynić wyjątkowo miłym. Obchody tego wyjątkowego dnia miały swoje zwieńczenie w uroczystości, podczas której dziewczynki otrzymały od chłopców dyplomy Wspaniałej Dziewczynki, oraz legitymację super dziewczynki.
Sylwia Galas
-
Jeżyk domu sobie szuka w grupie Pszczółek 8.10.2021 r. (19)
8 października odbył się zajęcia, podczas których pszczółki w twórczy sposób włączone zostały w interpretacje bajki "Jeżyk chodzi, jeżyk stuka, jeżyk domu sobie szuka". Taka forma przekazu jest zgodna z ideą Carla Orffa. Polega ona na twórczym obcowaniu z muzyką przez łączenie śpiewu, mowy, ruchu, tańca, wydobywania dźwięków za pomocą różnych przedmiotów.
Sylwia Galas
-
Jesienne zabawy w grupie III ”Puchatki” (24)
W miesiącu październiku „Puchatki” wzbogacały swoją wiedzę i umiejętności podczas zajęć dydaktycznych ujętych w bloku tematycznym "Dary jesieni”. W trakcie zabaw utrwalały wiadomości o aktualnej porze roku wymieniając jej charakterystyczne cechy. Rozróżniały i nazywały wybrane drzewa z sadu; nazywały, klasyfikowały owoce rosnące w Polsce.Tworzyły zbiory, przeliczały i porównywały ich liczebność. Czytały w ujęciu globalnym nazwy owoców, dokonywały analizy i syntezy sylabowej nazw owoców krajowych i egzotycznych. Bawiły się przy piosenkach o tematyce jesiennej obrazując muzykę ruchem według własnych pomysłów. „Puchatki” dobrze się bawiły a swoje wiadomości i umiejętności na zajęciach super przedstawiły.
Barbara Janica
-
Aktywność plastyczna w grupie III ”Puchatki” (22)
Twórczość plastyczna jest jedną z najważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Jest źródłem dobrej zabawy, radości, podstawową formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej go rzeczywistości. Sprzyja aktywizowaniu myślenia,rozwija samodzielność a przede wszystkim wiarę we własne siły, pobudzając rozwój umysłowy i emocjonalny. Jesień to czas zbiorów: na polu, w ogrodzie i w sadzie. Ilustrację jesiennych zbiorów w sadzie „Puchatki” przedstawiły w obrazie plastycznym - "Jesień w sadzie”. Rozwijały umiejętności posługiwania się technikami plastycznymi oraz operowania narzędziami , materiałem plastycznym. „Puchatki” rozbudzały w sobie poczucie odpowiedzialności i satysfakcji z wykonanej pracy zachowując zgodność wypowiedzi plastycznej z tematem.
Barbara Janica
-
Zabawy z wykorzystaniem monitora interaktywnego w grupie III ”Puchatki” (9)
Metodą wychowania i nauczania w wieku przedszkolnym jest zabawa – praca z tablicą interaktywną umożliwia i zaspakaja tę potrzebę , gdyż oprócz wartości edukacyjnych daje ona możliwość aktywnej rozrywki. ”Puchatki” uwielbiają bawić się w „Kalambury” rysując pomysłowe, ciekawe zagadki rysunkowe. Posługując się rysikiem, palcem na dotykowym ekranie „Puchatki” zyskują większą sprawność manualną, bardziej koncentrują uwagę doskonaląc umiejętności percepcyjno-motoryczne. Poprzez widzenie tego co powstaje na ekranie wyzwalają u siebie pożądane emocje takie jak np. duma z wykonanego zadania.
Barbara Janica
-
Witaj Hałabało!- projekt edukacyjny wrzesień grupie II ”Żabki” (6)
W roku szkolnym 2021/22 grupa "Żabek" bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym dla przedszkoli "Oto Hałabała, zna go Polska cała." Nasze "Żabki" chętnie wykonały wrześniowe zadanie- z wielką radością przywitały Krasnala i zaprosiły go do naszego pięknego kącika przyrody. Dzieci wykonały rónież pracę plastyczną przedstawiajacą kraslana, wykorzystując do tego jesienne liście. Mamy nadzieję, że rozpoczęta przygoda z uroczym Krasnalem Hałabałą wprowadzi nasze dzieci w świat literatury dziecięcej, rozbudzi ciekawość przyrodniczą oraz wzbogaci ogólną wiedzę o świecie. A już wkrótce następne zadanie. Już nie możemy się doczekać.
Teresa Trepczyńska, Mariola Markowska
-
Jesienne zabawy muzyczno-ruchowe i spacery w grupie II ”Żabek” (12)
Żabki z ogromną radością wzięły udział we wszystkich proponowanych aktywnościach ruchowych. Taniec przy muzyce, zabawy ruchowe oraz spacery, to to, co dzieci lubią najbardziej. Podczas zabaw ruchowych dzieci zamieniały się w różne zwierzątka, naśladując je. Nie zabrakło także środków lokomcji, takich jak samoloty czy pociąg. Była to doskonała sposobność do wykazania się swoją kreatywnością i wyobraźnią. Natomiast podczas spacerów dzieci obserwowały zmieniającą się przyrodę ciesząc się ciepłą jesienną pogodą.
Mariola Markowska, Teresa Trepczyńska
-
Powitanie Pani Jesieni w grupie II ”Żabek” (6)
Koniec września to czas jesieni, dlatego "Żabki" chcąc powitać niezwykłego gościa przygotowały portret Pani Jesieni ozdabiając ją darami natury. Dodatkowo zaznajomiły sie ze strachem na wróble, pomocnikiem Pani Jesieni, dla którego zaśpiewały piosenkę "Ola i liście". Rozmawialiśmy również na temat przyrody- o tym, co zmienia się w trakcie jesiennej pory roku. Dary natury jakimi są szyszki, kasztany czy liście dostarczyły dzieciom wrażeń dotykowych.
Mariola Markowska
-
Zabawa z masą solną w grupie II ”Żabek” (6)
Gdy za oknem padał deszcz u nas trwała zabawa z masą solną. Było wesoło, twórczo i kreatywnie. Nasze Żabki lepiły różne figurki, formowały wałeczki i odbijały płaskorzeźby. Po skończonej zabawie, nasze prace zostały pozostawione do wysuszenia a efekty końcowe będziemy podziwiać za parę dni.
Teresa Trepczyńska
-
Wrzesień w gr.V ”Pszczółki” (12)
Po gorących, pięknych wakacjach Pszczółki wróciły do wspólnej zabawy i pracy w grupie. Dzieci wniosły do przedszkola wiele radości i chęci do nowych wyzwań. Kwitną stare i nowe przyjaźnie, powstają coraz piękniejsze rysunki, toczą się coraz ciekawsze rozmowy, rozpoczęliśmy kolejny, twórczy i kolorowy rok w przedszkolu.
Katarzyna Krasny
-
Powitanie Pani Jesieni w grupie I ”Rybki” (11)
Jesień przyszła wielkimi krokami. Nasze kochane Rybeczki godnie ją przywitały. Każdy stworzył swoją własną jesienną koronę, a wspólna nauka piosenki i zabawy z chustą animacyjną sprawiły dzieciom wiele radości.
Pani Kinia
-
Przedszkolne aktywności w grupie I ”Rybki” (15)
"Rybka" choć jest przedszkolakiem jeszcze całkiem małym to baaardzo dzielnym! Członkom naszej grupy nie straszne, już różne aktywności. Tańce, zabawy manualne, wspólne śpiewy, teatrzyki, słuchanie opowiadań i książeczek czy tory sensoryczne to dla nich pestka! Rybeńki codziennie i z uśmiechem poznają z nami świat, a ich zaangażowanie, radosne buzie i chęci sprawiają nam ogromną radość!
Pani Kinia
-
Słoneczne spacerki w grupie I ”Rybki” (11)
Oby Złota Polska Jesień była z nami jak najdłużej! Wspaniale wyjść na spacer, jednak cudnie wyjść i wybitnie się bawić. Kreda w ruch - Rybeczki już świetnie wiedzą jakie cudeńka można za jej pomocą stworzyć. Czasami troszkę zakurzeni, jednak całkowicie szczęśliwi lubimy też takie aktywności.
Pani Kinia
-
Zabawy plastyczne w grupie I ”Rybki” (15)
W czym jesteśmy świetni? To z pewnością zabawy plastyczne! Rybeczki uwielbiają farby, a my z radością patrzymy jak przy tych aktywnościach dzieciaki świetnie się bawią. Bałaganik robi się czasem niemały, jednak radosna twórczość, uśmiech na twarzy i błyski w tych ślicznych oczkach wszystko rekompensują! Rybeczki, oby ten zapał do działania nigdy w Was nie wygasł .
Pani Kinia