Wydarzenia w naszym przedszkolu w roku szkolnym 2020/2021
-
Powitanie wiosny -grupa I ”Motylki” (14)
-
Zakładamy Puchatkowy ogródek- grupa III ”Puchatki” marzec 2021r. (15)
Wiosna już puka za oknem, więc i Puchatki postanowiły dobrze się przygotować. Dziś poznaliśmy lub przypomnieliśmy sobie o wszystkich potrzebnych roślinom do wzrostu elementach, ale co najprzyjemniejsze dla dzieci wdrożyliśmy je w życie! Czy nasze roślinki urosną? Dzieci włożyły w sadzenie tyle serca, że chyba nie może być inaczej.
Kinga Gościńska
-
W oczekiwaniu na wiosnę – grupa VI „Pszczółki” marzec 2021r. (12)
Zaczął się marzec, za oknem jeszcze zimno i wietrznie, ale na spacerze już mogliśmy zaobserwować pierwsze oznaki wiosny: przebiśniegi, forsycje, bazie… Wiosna zagościła również na naszej sali. Dzieci zapewniły młodym roślinkom wszystko czego potrzebowały do zdrowego wzrostu: ziemię, światło i wodę. Wspólnie posialiśmy aksamitki, dalie, owies, pomidory, posadziliśmy cebulę i fasolę. Teraz będziemy bacznie obserwować jak zmienia się nasz kącik przyrody.
Katarzyna Krasny
-
8 marca zabawy taneczne gr. I ”Motylki” (5)
-
Dzień Kobiet w grupie V -”Słoneczka” 08.03.2021r. (10)
8 marca przedszkolaki w grupie Słoneczek wzięły udział w zabawach tanecznych, radośnie świętując Dzień Kobiet. Chłopcy zachowali się, jak prawdziwi gentelmeni składając życzenia i wręczając upominki dziewczynkom i Paniom. Mali mężczyźni przez cały dzień byli uprzejmi, mili i sympatyczni dla koleżanek z grupy. Z kolei dziewczynki, pamiętały o Dniu Mężczyzny i również obdarowały chłopców upominkami. Tego dnia uśmiechy nie znikały z buzi dzieci. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie rodziców.
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
Uroczystości pełne radości w grupie III ”Puchatki” 08.03.2021r. (25)
"Marzec, marzec pięknie się wystroił i gromadkę uśmiechniętą pyta jakie dzisiaj święto...." W tym szczególnym dniu 8 marca w Dzień Kobiet wszyscy chłopcy w grupie „Puchatków” składali życzenia dziewczynkom i swoim paniom. Nie obyło się bez wspólnych tańców, zabaw integracyjnych i upominków . Z dziewczęcych buź uśmiech nie schodził przez cały dzień. Dziewczynki nie zapomniały o święcie swoich kolegów. W dniu 10 marca obchodzony jest Dzień Mężczyzn - nasze wspaniałe dziewczynki złożyły życzenia kolegom z grupy oraz wręczyły im upominek. Dziękujemy Rodzicom za okazaną inicjatywę i pomoc w organizacji tak radośnie przyjętego przez dzieci święta.
Barbara Janica, Kinga Gościńska
-
Dzień Kobiet w grupie IV -”Żabki” 08.03.2021r. (19)
Dnia 08.03.2021 w Grupie IV "Żabek" - było barwnie , kolorowo i bardzo radośnie. Z okazji DNIA KOBIET - dzieci brały udział w zabawach muzyczno - ruchowych, Przy rytmach wesołej muzyki towarzyszył im pogodny , radosny nastrój. Dzieci samodzielnie wykonały laurkę "Kwiaty dla kobiet” .Zapraszamy do galerii zdjęć.
Elżbieta Kohut
-
Nie jesteśmy sami w kosmosie- gr. V ”Słoneczka” luty 2021r. (22)
"Kosmos jest zagadką,
więc nie lada gratką
będzie lecieć tam.
Wsiadam do rakiety
szybszej od komety-
już przygodę mam."Tajemniczy świat gwiazd od najdawniejszysch czasów pasjonował ludzi i w dalszym ciągu zawiera on w sobie wiele tajemnic. Dla dzieci w wieku przedszkolnym może być źródłem inspiracji do działania. Hasło "Nie jesteśmy sami w kosmosie" zmobilizowało nasze Słoneczka do pracy. Kosmiczną przygodę rozpoczęliśmy od obejrzenia prezentacji. Planety i gwiazdozbiory wzbudzały podziw. Po takiej dawce wrażeń przedszkolaki ochoczo zabrały się do tworzenia swoich małych przyjaciół- "KOSMOLUDKÓW". Z pasją odkrywców przedszkolaki poszukują nowych wiadomości dotyczących planet, gwiazd. Odkrywcom na co dzień towarzyszą piosenki, które zachęcają do wymyślania kosmicznych tańców. "KOSMOLUDKI" zostały zaproszone do zamieszkania na przedszkolnej półeczce. Towarzyszą nam w czasie zabaw na dywanie, gier przy stolikach, a także są bohaterami naszych ksiażeczek obrazkowych.
Zapraszam do oglądania fotorelacji w przedszkolnej galerii zdjęć.
Magdalena Wicher
-
”Mały Miś w świecie emocji”- radość- gr. IV ”Żabki” luty 2021r. (7)
W lutym kontynuowaliśmy innowację pt. "Mały Miś w świecie emocji". Tym razem tematem przewodnim była radość. Największą niespodzianką dla "Żabek" była możliwość wysłuchania bajek czytanych przez wyjątkowych gości, najważniejszych dla naszych dzieci, czyli rodziców. Dzieci dowiedziały się jak może wyglądać radość oraz zilustrowały ją ruchem i rysunkiem. Każdy przedszkolak podzielił się swoimi miłymi wpomnieniami z przedszkola, które zostały zapisane i umieszczone w Pudełku Pełnym Emocji. Dzieci wykonały również prace plastyczne na temat "Mój najlepszy dzień w życiu" oraz pierwszą kartę do księgi emocji.
Serdecznie dziękujemy Rodzicom za włączenie się do akcji z czytaniem pełnym emocji!Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
Dinozaury na zajęciach prowadzonych metodą Artfun- gr. V Słoneczka luty 2021r. (24)
26 lutego nazywany jest Dniem Dinozaura. Z tej okazji chciałabym zaprezentować zdjęcia z zajęć metodą ArtFun - poświęconych tym jakże wspaniałym istotom. ArtFun to innowacyjna metoda prowadzenia zajęć w języku angielskim ze "szczyptą" elementu artystycznego. Sztuka jest potrzebna każdemu z nas i dlatego już w wieku przedszkolnym powinno się mieć z nią kontakt. Podczas zajęć dzieci oglądały reprodukcje malarskie, a także plakaty, omawiały je (w miarę możliwości w języku angielskim). Najciekawszą jednak częścią zajęć było dla "Słoneczek" wyrażanie własnej ekspresji twórczej.
Magdalena Wicher
-
Wyprawa w kosmos- gr. IV ”Żabki” luty 2021r. (15)
Pod koniec lutego "Żabki" poznawały kosmos, a dokładniej Układ Słoneczny i znajdujące się w nim planety. Zapoznały się również z ciekaowstkami na temat pracy astronautów i życiu na stacji kosmicznej. Dzięki filmom edukacyjnym dzieci zobaczyły jak zachowuje się woda w kosmosie, jak wygląda codzienność astronauty, np. mycie włosów, spanie, a nawet zrobienie pizzy. Przedszkolaki zobaczyły również kulę ziemską widzianą ze stacji kosmicznej oraz pierwszy spacer na Księżycu. Dopełnieniem całego tygodnia była zabawa sensoryczna, podczas której dzieci samodzielnie wykonały piasek księżycowy z mąki i wody.
Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
Tydzień Bajek Polskich- gr. I ”Motylki” (12)
Dzieci z grupy I uczestniczyły w projekcie „Tydzień bajek polskich”. Głównym celem projektu było zainteresowanie dzieci bajkami z dzieciństwa swoich rodziców, które są niezwykle piękne i każda z nich ma w sobie pewien przekaz. Obejrzeliśmy "Reksia" "Bolka i Lolka" „Baltazara Gąbkę” i „Misia Kudłatka”. Tydzień z polskimi bajkami" obfitował w wiele aktywności, przyniósł nam dużo nowych wiadomości oraz wiele radości.
-
”Tydzień Bajek Polskich”- gr. II ”Jeżyki” (11)
W ubiegłym tygodniu dzieci z grupy Jeżyków realizowały projekt ogólnopolski pt. „Tydzień bajek polskich”, którego celem było rozwijanie zainteresowań czytelniczych i promowanie bajek polskich. Dzieci poznały przygody bohaterów takich jak: Bolek i Lolek, Reksio, Porwanie Baltazara Gąbki oraz Miś Kudłatek. Na zakończenie dzieci wybrały jednego bohatera, do którego napisały listz podziękowaniem. Jeżykom najbardziej spodobały się przygody Bolka i Lolka. Mamy nadzieję, że zainteresowanie poznanymi bajkami będzie dzieciom towarzyszyć nadal.
Anna Zięcina
-
”Tydzień Bajek Polskich”-gr.III ”Puchatki” (13)
Podczas realizacji projektu „Tydzień Bajek Polskich” dzieci z grupy III poznały przygody wybranych bohaterów bajek/"Reksia" ,"Bolka i Lolka", „Baltazara Gąbkę” i „Misia Kudłatka” / Po ich obejrzeniu dzieci dzieliły się swoimi wrażeniami i odczuciami. Na zakończenie projektu redagowały list do ulubionego bohatera . Na naszej sali umieściliśmy wykonaną przez dzieci pracę plastyczną, która przypomina nam, którzy bohaterowie polskich bajek nas bawili i uczyli.
Barbara Janica, Kinga Gościńska
-
”Tydzień Bajek Polskich”- gr. IV ”Żabki” (9)
Bajki potrafią bawić i uczyć. Szczególnie te, w których zawarte są treści odpowiednio dostosowane do wieku i możliwości dziecka. Dlatego w lutym dzieci z grupy "Żabek" zapoznawały się z pięknymi bajkami polskiej produkcji. Byly nimi: "Reksio", "Bolek i Lolek", "Baltazar Gąbka" oraz "Miś Kudłatek". Dzieci poznały historię bohaterów, a następnie wykonały prace plastyczne. Zwieńczeniem projektu było stworzenie listu do wybranych bohaterów.
Elżbieta Kohut, Mariola Markowska
-
”Tydzień Bajek Polskich”- gr. V ”Słoneczka” (7)
Przedszkolaki z gr. V miały okazję rozpocząć przygodę z projektem "Tydzień Bajek Polskich". Zostały im przybliżone takie bajki jak: "Bolek i Lolek", "Reksio", "Porwanie Baltazara Gąbki" oraz "Miś Kudłatek". Każdego dnia dzieci poznały postaci występujące w bajkach i wykonywały prace plastyczne różnymi technikami.
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
Bajeczne śnieżynki- gr. V ”Słoneczka” luty 2021r. (11)
Matematyczne działania przyjęły formę nauki przez zabawę, dzięki której możliwe było osiągnięcie zaplanowanych celów. Głównym zamiarem zajęć było podniesienie poziomu kompetencji matematyczno – logicznych dzieci, rozwój logicznego myślenia, wykształcenie umiejętności szacowania, dodawania i odejmowania w zakresie 10. Słoneczka miały okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności oraz rozwijać matematyczną wyobraźnię.
Magdalena Wicher, Monika Płonka-Łazowska
-
”Wędrówki po planetach” w grupie II ”Jeżyki” (23)
W ubiegłym tygodniu dzieci z naszej grupy poszerzały wiedzę na temat Kosmosu. Już wiemy, jakie planety krążą wokół Słońca (potrafimy je wymienić). Znana jest nam również sylwetka wielkiego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika i jego badania stwierdzające, że to Ziemia krąży wokół Słońca. Z filmów edukacyjnych „W Układzie Słonecznym” , „Małe Ciała Niebieskie” dowiedzieliśmy się po jakich „drogach” (orbitach) krążą planety ,i że każda wykonuje inny ruch oraz co to są meteoryty i gdzie spadają. Dowiedzieliśmy się także jakie pojazdy monitorują i badają planety oraz przestworza. Ponadto rozmawialiśmy o lotach kosmicznych astronautów. My też zbudowaliśmy rakietę i choć przez chwilę mogliśmy się poczuć jak pasażerowie wielkiej przygody.
Elżbieta Żegleń
-
”Śladami przeszłości-w dawnych czasach” - w gr III ”Puchatki” -luty 2021r. (1)
Dzieci z grupy III "Puchatki" podczas zajęć wokół realizowanego bloku tematycznego „W dawnych czasach” poszerzały wiedzę na temat śladów przeszłości. Zdobyły szereg informacji o wybranych dinozaurach –o ich wyglądzie, sposobie życia, wielkości czy preferowanej diety. Utrwalały wiedzę o procesie powstawania bursztynu oraz węgla. Poszerzały doświadczenia plastyczne – rysując „Świat dinozaurów” węglem rysunkowym. Poznały specyfikę zawodu archeologa i paleontologa oraz różnice i podobieństwa między nimi.Dzieci samodzielnie przeprowadziły proste doświadczenia badawcze „Wybuchy wulkanów” oraz bawiły się w paleontologów przy „wykopaliskach” składając wydobyte szkielety dinozaurów w całość. Towarzyszyły nam piosenki pt.:„Dinozaury z Juraparku - Dinozaury są wśród nas” oraz „Ribidibi”.[LINK prezentacja fotogalerii - KLIKNIJ TUTAJ ]
Barbara Janica
-
Eksperymenty w gr.I ”Motylki” luty 2021r. (20)
Cały tydzień dzieci z gr.I poznawały różne ciekawe eksperymenty.
-
Matematyka kolorowego dnia w przedszkolu - ”Zima” (11)
W środę 10 lutego w ramach cyklu zajęć „Matematyka kolorowego dnia” w każdej z grup przedszkolnych odbyły się zajęcia o charakterze matematycznym związanych z daną porą roku. Tym razem dzieci na grupach świętowały matematycznie Dzień Zimy. Zima stwarza wiele możliwości rozwijania umiejętności matematycznych: można przeliczać liczbę bałwanów, „guzików” na bałwanie, porównywać długość śladów zostawionych na śniegu czy urządzić wyścigi, kto ulepi więcej śnieżnych kulek w minutę. Życzymy wszystkim dzieciom i rodzicom udanych poszukiwań matematycznych zabaw zimą.
Koordynatorzy: Anna Zięcina, Elżbieta Żegleń
-
Matematyka kolorowego dnia gr.I ”Motylki”-luty 2021r. (14)
Dzieci z gr. I również brały udział w zimowych zabawach matematycznych. Doskonaliły swoje umiejętności w zakresie: przeliczania, szacowania, porównywania, klasyfikowania i kodowania.
-
Matematyka kolorowego dnia -”Zima” gr.III ”Puchatki”-luty 2021r. (20)
W ramach realizacji zadania głównego naszego przedszkola na rok szkolny 2020/2021 - „Od małego do dużego –matematyka dla każdego”. -w grupie "Puchatków" odbyło się wydarzenie ukierunkowujące na zrozumienie następstw czasowych – cykliczności pór roku – znajomości pór roku i ich atrybutów.W tym dniu towarzyszyły nam piosenki o tematyce zimowej- między innymi zimowa piosenka dla dzieci "Hu hu ha, nasza zima zła". Jednak w czasie dobrej zabawy żaden mróz nam nie straszny.Gra w "Bingo zimowe" - cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, zaangażowaniem dzieci i z pewnością zostanie z nami na dłużej. Nie zabrakło zabaw z elementem rywalizacji podczas zabawy w przenoszeniu płatka śniegowego-a trzeba było się spieszyć - bo przecież płatek śniegowy mógł się roztopić.Dzieci wykonały indywidualne prace plastyczne "Zabawy zimowe " Obejrzały film edukacyjny i dowiedziały się o bezpiecznych zabawach podczas zimy oraz jak powstaje śnieg. Wykonana przez dzieci zbiorowa praca plastyczna nt:."Zima" obrazuje jak współpracując "Puchatki" stworzyły plastyczny obraz ujmujący atrybuty panującej nam pory roku.
Kinga Goscińska, Barbara Janica
-
Matematyka Kolorowego Dnia- Zima- grupa IV ”Żabki” luty 2021r. (15)
W naszym przedszkolu 10.02.2021r. obchodziliśmy Dzień Zimy. "Żabki" uczestniczyły w zabawach o charakterze matematycznym. Przeliczanie bałwanków, porównywanie liczby elementów w zbiorach, tworzenie pociągu z bałwankami, tak aby było ich po równo. Tworzenie rytmów z porami roku, układanie bałwanków względem wielkości to tylko niektóre zabawy. Na zakończenie dzieci wykazały się kreatywnością podczas grupowego tworzenia bałwanków z patyczków i kamyczków.
Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
Twórcze zabawy w grupie III ”Puchatki” luty 2021r. (25)
Aktywność twórcza dziecka rozwija się we wszelkiego rodzaju zabawach.Twórcze zabawy doskonalą płynność myślenia, jego giętkość i oryginalność. Uczą dziecko samodzielności w rozwiązywaniu różnych zadań. Twórcze cechy dziecka przejawiają się między innymi w działalności plastyczno – konstrukcyjnej . Przez wprowadzanie różnych technik prac ,dziecko wzbogaca swoje doświadczenia plastyczne. Dostarczając dziecku różnorodnych materiałów spowodujemy, że prace będą za każdym razem inne. Nasze „Puchatki” bawiły się w małych twórców – rozwijały swoje myślenie i wyobraźnię twórczą w sferze plastycznej oraz w sferze werbalnej. Wykonały barwne , kolorowe obrazki z figur geometrycznych , nadały wymyślony przez siebie tytuł swojemu wytworowi plastycznemu. Inwencję twórczą dzieci w pełni obrazują przepiękne prace umieszczone w galerii zdjęć oraz w zamieszczonych linkach: [1], [2]
Barbara Janica
-
Zabawy w grupie V ”Słoneczka” - luty 2021r. (6)
W grupie „Słoneczek” podczas swobodnych zabaw, dzieci nigdy się nie nudzą! W trakcie zabawy rozwijają swoją twórczość, wzajemną współpracę. Uczą się życzliwości wobec siebie, a także zdobywają umiejętność wzajemnego dawania, brania i dzielenia zabawkami. Niejednokrotnie swoją kreatywnością zaskakują swoje panie. Zapraszamy do galerii zdjęć.
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
”W krainie figur” zabawy matematyczne w gr.III ”Puchatki” luty 2021r. (25)
Jednym z głównych zadań naszego przedszkola na rok szkolny 2020/2021 jest „Od małego do dużego –matematyka dla każdego”. W grupie „Puchatków” dzieci rozwijały swoje kompetencje matematyczne podczas zajęć wokół tematu „W krainie figur”, których celem było: utrwalanie znajomości figur geometrycznych; klasyfikowanie i segregowanie figur geometrycznych wg. podanej cechy wielkości, kształtu i koloru; układanie rytmu według słownej instrukcji nauczyciela oraz jego kontynuacji; wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i skupiania się na wykonywanych czynnościach; aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości. Zabawom towarzyszyła nam piosenka edukacyjna pt. „Figury” opowiadająca o prostych figurach geometrycznych. Ucząca dzieci jak wygląda trójkąt, prostokąt, kwadrat i koło. Ile mają kątów? Ile boków? Które przedmioty spotykane w życiu codziennym mają ich kształty? [LINK DO PIOSENKI]. W edukacji matematycznej przedszkolaka najważniejsze są osobiste doświadczenia dlatego też dzieci podczas proponowanych zabaw działając doskonale się bawiły a przez zabawę wiele wiadomości i umiejętności utrwaliły i doskonaliły.
Barbara Janica
-
Wizyta strażnika miejskiego w grupie IMotylki - 05.02.2021r. (15)
Dzieci z gr. I przez rozmowę i ćwiczenia praktyczne utrwaliły swoją wiedzę na temat prawidłowego zachowania w ruchu pieszym, drogowym oraz podczas podróży samochodem.
-
Wizyta strażnika miejskiego w grupie II ”Jeżyki” 05.02.2021 r. (8)
05.02.21r dzieci z grupy II gościły przedstawiciela Straży Miejskiej z programem o bezpieczeństwie w drodze do przedszkola. Na samym początku rozmawialiśmy o wizerunku Strażnika: wyglądzie munduru, emblematach umieszczonych na nim o raz zadaniach jakie ma do spełnienia. W drugiej części przypomnieliśmy (wspólnie) o zasadach ruchu drogowego jakie obowiązują wszystkich przy przejściu na drugą stronę oraz o miejscach w których przechodzimy. Były też ćwiczenia praktyczne w których świetnie się bawiliśmy.
Elżbieta Żegleń
-
Wizyta strażnika miejskiego w grupie III ”Puchatki” 04.02.2021r. (18)
Dzieci z grupy III „Puchatki” brały udział w spotkaniu profilaktyczno-edukacyjnym na temat „Bezpieczna droga do przedszkola” prowadzonym przez pracowników Straży Miejskiej w Krakowie. „Puchatki” podczas spotkania zaprezentowały dużą wiedzę na w/w temat oraz utrwaliły praktyczne zachowania podczas przejścia przez ulicę. Wszyscy wiemy, jak ważna jest znajomość zasad bezpieczeństwa, a przede wszystkim ich przestrzeganie. Dzieci otrzymały od Pani strażnik książeczkę "Kolorownka Barbakusa" w której poruszone są treści związane z zasadami bezpieczeństwa zawarte w Kodeksie bezpiecznego dziecka. Bardzo dziękujemy naszym gościom za przekazane informacje oraz utrwalenie wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Barbara Janica, Kinga Gościńska
-
Wizyta strażnika miejskiego w grupie IV- 04.02.2021r. (13)
W ubiegły czwartek dzieci z grupy "Żabek" gościły funkcjonariuszkę Straży Miejskiej. Podczas spotkania usystematyzowały wiedzę na temat prawidłowego przechodzenia przez jezdnię. Dzieci przypomniały sobie jak wyglądają wybrane znaki drogowe oraz poznały specyfikę pracy funkcjonariusza Straży Miejskiej. Przedszkolaki dowiedziały się także na co należy zwracać szczególną uwagę i dlaczego bezpieczeństwo jest tak bardzo ważne w ruchu drogowym.
Elżbieta Kohut, Mariola Markowska
-
Wizyta strażnika miejskiego w grupie VI- 05.02.2021r. (4)
Czwartek,05.02 Pszczółki brały udział w spotkaniu z przedstawicielem Straży Miejskiej. W trakcie zajęć prowadzonych w sposób warsztatowy dzieci utrwaliły niektóre wiadomości dotyczące bezpiecznego poruszania się po drodze,przechodzenia przez ulicę w oznakowanych miejscach. Poprzez zabawę uczyły się rozpoznawania niektórych znaków drogowych,dowiedziały się dlaczego warto nosić odblaski. Poznały niektóre aspekty pracy strażnika miejskiego . Prowadzący bardzo pochwalił pszczółki za wiadomości i uwagę podczas zajęć.
Anna Doktorowicz, Katarzyna Krasny
-
Wizyta strażnika miejskiego w grupie V - 04.02.2021r. (8)
Ostatnio w naszym przedszkolu gościliśmy przedstawiciela Straży Miejskiej. W spotkaniu wzięła udział również nasza grupa. Podczas pogadanki dzieci zapoznały się z pracą strażnika, oglądały elementy umundurowania. Przedszkolaki miały okazję wykazać się wiedzą na temat znajomości bezpieczeństwa na drodze, funkcji sygnalizacji świetlnej oraz oznakowania. Spotkanie odbyło się w bezpiecznej odległości i miłej atmosferze. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały od funkcjonariusza edukacyjne książeczki. Bardzo dziękujemy Panu strażnikowi za wizytę w naszym przedszkolu.
Magdalena Wicher, Monika Płonka-Łazowska
-
W zdrowym ciele zdrowy duch - grupa V Słoneczka (10)
Rozmów i zajęć o zdrowiu nigdy nie za wiele. Na niektórych można oprócz zabaw ruchowych, aktywności prozdrowotnych i kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych - rozwijać kompetencje cyfrowe. Słoneczka uczyły się z pomocą warzyw uzupełniać Sudoku.
Magdalena Wicher
-
Dla Babci i Dziadziusia- zajęcia plastyczne w gr. III„Puchatki-styczeń 2021r. (24)
Dzień Babci i Dzień Dziadka to wspaniała okazja, by uświadomić dzieciom jak wiele w ich życiu znaczą dziadkowie. Jak wiele miłości potrafią ofiarować i jakimi przyjaciółmi i powiernikami być. Jak co roku nasze „Puchatki” uroczyście świętowały te dni. Przygotowały prezentację artystyczną dla swoich ukochanych babć i dziadków. Samodzielnie wykonały zbiorową pracę plastyczną „Kwiat z życzeniami”, którą umieściliśmy w oknie naszego przedszkola oraz każdy wnuk i każda wnuczka wykonały jedyne i niepowtarzalne portrety babci i dziadka umieszczone w ramce w kształcie serca. Każda praca przepełniona jest pełnym zaangażowaniem i wypływa prosto z serca. Zapraszamy do naszej galerii.
Barbara Janica
-
Rozstrzygnięcie konkursu rodzinnego ”Świąteczna gra planszowa” - styczeń 2021r. (10)
W grudniu w naszym przedszkolu został ogłoszony konkurs rodzinny na "Świąteczną grę planszową". Dzieci wraz z najbliższymi stworzyły piękne i bardzo oryginalne gry. Po zapoznaniu się z pracami konkursowymi jury po długich i ciężkich naradach wyłoniło 3 miejsca główne i wyróżnienia. Dnia 28.01.2021r. odbyło się uroczyste wręczenie nagród i dyplomów. Sredecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i ich rodzinom oraz dziękujemy za udział w konkursie. Mamy nadzięję, że wspólne tworzenie gier sprawiło naszym przedszkolakom mnóstwo radości.
Elżbieta Kohut, Mariola Markowska, Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
”Mały Miś w świecie emocji” wprowadzenie- grupa IV ”Żabki” styczeń 2021r. (12)
W miesiącu styczniu dzieci z grupy "Żabek" rozpoczęły swoją przygodę ze światem emocji. Punktem wyjścia było wspólne czytanie bajek i rozmowa na temat treści. Dzieci rozpoznawały i nazywały emocje przedstawione na zdjęciach, określając co mogło je spowodować. Dzieliły się tym, co same odczuwają w konkrentych sytuacjach. Dzieci wzięły także udział w zabawie sensorycznej pt."Puszyste i kolczaste" oraz wykonały pracę plastyczną pt. "Mój kolorowy potwór". Dzięki ćwiczeniom oddechowym stworzyły kleksy, z których powstały potworki przedstawiające podstawowe stany emocjonalne (złość, radość, smutek, strach, zdziwienie). Efektem finalnym było stworzenie "Pudełka pełnego emocji", które będzie sukcesywnie uzupełniane o nowe przedmioty pomagające radzić sobie z tudnymi emocjami.
Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
Zabawy z kropelką wody - grupa V ”Słoneczka” (7)
Kto powiedział, że nie można ulepić bałwana ze śniegu w sali przedszkolnej? W miesiącu styczniu sprzyjała nam zimowa aura i w ramach innowacji przyrodniczej dzieci mogły poeksperymentować z prawdziwym śniegiem. Przedszkolaki lepiły kule ze śniegu, poczuły jak zimny jest śnieg, ulepiły wspólnie grupowego bałwanka „Olusia”. Poznały różne stany skupienia wody – lód, jako ciało stałe, ciecz, jako wodę oraz parę wodną - jako gaz. Wspólnie zorganizowaliśmy laboratorium wodne i poprzez zabawy badawcze sprawdzaliśmy co pływa i tonie? Co łatwo rozpuszcza się w wodzie i czy temperatura ma to wpływ? Na koniec z wykorzystaniem wody przeprowadziliśmy ćwiczenia oddechowe: bulgotanie, puszczanie baniek mydlanych. Woda, tak oczywista, a ile skrywa tajemnic! Było dużo frajdy, nowych doświadczeń i zabawy. W miesiącu lutym dzieci zdobywały wiedzę na temat uzdatniania wody do picia – obejrzały film edukacyjny. Wykonały prace plastyczne malowanie „mokre w mokrym”, prace techniką „origami”. A w ramach utrwalenia wiadomości wzięły udział w quizie przyrodniczym.
Monika Płonka - Łazowska -
Bal Karnawałowy w grupie I Motylki-styczeń 2021r. (20)
Zabawa karnawałowa w gruoie I "Motylki". Zapraszamy do galerii zdjęć.
-
Bal karnawałowy w Grupie II ”Jeżyki” -styczeń 2021r. (13)
„W karnawale same bale…”, także w naszej grupie nie zabrakło niezwykłych gości. Były księżniczki, stróże prawa, bohaterowie z bajek, a nawet piraci. Podczas balu dzieci bawiły się przy znanych i lubianych piosenkach i zabawach ruchowych oraz zaprezentowały swoje stroje na wybiegu. Przez cały dzień dzieciom towarzyszył pogodny i radosny nastrój karnawału.
Anna Zięcina, Elżbieta Żegleń
-
Bal Karnawałowy w grupie III ”Puchatki”styczeń 2021r. (16)
Barwnie, kolorowo i bardzo radośnie było w grupie "Puchatków" podczas balu, który odbył się w środę 27 stycznia. Sala naszej grupy zamieniła się w tym dniu w salę balową, której wystrój wprowadzał w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkie dzieci do zabawy.Przy rytmach wesołej muzyki podczas pląsów robiło się kolorowo i radośnie. Była to również okazja do wykonania sobie pamiątkowych zdjęć w wymarzonych przez dzieci karnawałowych przebraniach. Wspólna zabawa przy muzyce pozwoliła jeszcze bardziej zintegrować naszą dziecięcą społeczność.Było tanecznie i bajecznie.
Kinga Gościńska,Barbara Janica
-
Bal karnawałowy w grupie IV ”Żabek” - styczeń 2021r. (8)
Dzieci z grupy "Żabek" z niecierpiwością oczekiwały na bal karnawałowy. Tego dnia przedszolakom towarzyszyła skoczna muzyka, gry i konkurecje, a przede wszystkim wyśmienita zabawa. "Żabki" cieszyły się swoim towarzystwem, a kolorowe piękne stroje pozwoliły im zamienić się w bajkowe postacie.
Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
Bal karnawałowy w grupie V ”Słoneczka” - styczeń 2021r. (7)
Bal karnawałowy długo wyczekiwany dzień... przez dzieci. W naszej sali pojawiły się księżniczki, wróżki, rycerze, Batman, Spider- Man, nie sposób wymienić tych wszystkich postaci! Na sali podczas pląsów robiło się kolorowo, a uśmiechy nie znikały z twarzy przedszkolaków. Ku radości przebierańców nie zabrakło też zabaw i słodkiego poczęstunku.
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
Bal Karnawałowy w grupie VI ”Pszczółki” - styczeń 2021r. (21)
Był sobie raz balonik niebieski w kropki złote… Były też serpentyny, girlandy, karnawałowa muzyka, tańce i zabawa. W małej grupie ale z dużymi uśmiechami na twarzy dzieci z grupy szóstej spędziły bal karnawałowy. Stroje wzbudzały zachwyt, a wspólna impreza przyniosła dużo radości. Na koniec czekał na wszystkich słodki, kolorowy poczęstunek.
Katarzyna Krasny
-
„Opowieść o baloniku” – grupa VI ”Pszczółki” - styczeń 2021r. (8)
Przygotowania do karnawału zainspirowały dzieci z grupy VI do wspólnego tworzenia opowiadania, nasz bohater balonik miał tak ciekawe przygody, że postanowiliśmy na podstawie jego historii stworzyć grę – ścigankę. Taka gra rozwija wyobraźnię, kształtuje umiejętność liczenia, wspiera odporność emocjonalną, zmusza do przestrzegania zasad i zgodnego działania, a przede wszystkim sprawia dużo radości. Zachęcamy do wspólnego tworzenia gier w domu.
Katarzyna Krasny
-
Grupa II ”W krainie bajek” (5)
W minionym tygodniu dzieci z grupy II "Jezyki" wysruszyły do krainy baśni i bajek. Poznały różne bajki i ich bohaterów. Efeketem naszych zabaw wokół tego temetu są prace plastyczne. Zapraszmy do galerii.
Anna Zięcina,Elżbieta Żegleń
-
Moi Dziadkowie- grupa IV ”Żabki” (16)
"Dziadkowie są wspaniałą mieszanką śmiechu, opiekuńczych gestów, pięknych opowieści i miłości."
autor nieznanyElżbieta Kohut, Mariola Markowska
-
Wigilia w Grupie II ”Jeżyki” (11)
Podtrzymując rodzime tradycje w grupie II „Jeżyki” dzieci z nauczycielem wspólnie przygotowały stół do obiadu wigilijnego. Jak każe zwyczaj, tuż przed uroczystym obiadem dzieci złożyły sobie życzenia. Dzięki uprzejmości pań kucharek, dzieci mogły w tym dniu spożyć tradycyjne potrawy wigilijne. Na zakończenie nie zabrakło wspólnego śpiewu kolęd przy choince.
Nauczyciele Grupy II „Jeżyki”
-
”Zwierzęta zimą”- grupa IV Żabki (10)
Żabki poznały i prawidłowo nazywają ptaki zimujące w Polsce. Rozpoznają i nazywają wybrane zwierzęta leśne. Dzieci uświadomiły sobie, jak ważne są zwierzęta w życiu człowieka. Kształtują cechy odpowiedzialności, empatii, wiedzą dlaczego należy dokarmiać ptaki i inne zwierzęta w czasie zimy.
Elżbieta Kohut, Mariola Markowska
-
Ozdoby świąteczne w Grupie II (5)
Przygotowując salę do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia dzieci z Grupy II "Jeżyki" przygotowały świąteczne dekoracje. Wykonane przez dzieci prace sprawiły, że od razu czuliśmy się atmosferę świąt. Zapraszamy do galerii.
Anna Zięcina
-
Świąteczne ozdabianie techniką decoupage- grupa V Słoneczka (18)
My się zimy nie boimy – decoupage`m dziś kleimy.
Decoupage to technika zdobnicza, którą nasze zdolne Słoneczka opanowały perfekcyjnie. Dzieci same projektowały, wycinały, a także przyklejały fragmenty papierowych serwetek.
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
Wesołych Świąt życzą Słoneczka (9)
Nauczycielki Grupy V "Słoneczka"
-
Świąteczny czas w grupie ”Żabek”- grupa IV (6)
"Gdy przyjdą Święta w srebrnej bieli,
gdy Stary Rok w nowy się zamieni,
przyjmijcie gorące życzenia.
Niech się Wam spełnią wszystkie marzenia!"
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
i szczęśliwego Nowego Roku!życzą:
"Żabki" wraz z nauczycielkami -
Świąteczna sesja zdjęciowa- grupa V Słoneczka (13)
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
Dinozaury w grupie IV ”Żabki” (20)
W ubiegłym tygodniu dzieci z grupy "Żabek" zostały odwiedzone przez niezywkłych gości- dinozaury. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczą przedstawiającą szkielety pradawnych gadów oraz zapoznały się z technologią AR (rozszerzona rzeczywistość) poprzez wykonanie pamiątkowych zdjęć z dinozaurami.
Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
„Żeby zdrowe zęby mieć , trzeba tylko chcieć!- grupa V (36)
W miesiącu grudniu "Słoneczka" miały okazję przyjrzeć się higienie jamy ustnej. Dzieci dowiedziały się jak psują się zęby? Dlaczego im wypadają? Każdy przedszkolak sprawdził i policzył, ile ma zębów mlecznych? Wspólnie wykonaliśmy doświadczanie, w którym przedszkolaki dowiedziały się dlaczego kwasy znajdujące się w jamie ustnej wpływają na szkliwo zębów? Dzieci poznały prawidłową technikę nakładania pasty oraz szczotkowania zębów. Wspólnie obejrzeliśmy film edukacyjny, dzięki któremu nauczyły się jak dbać o zęby, poznały funkcje zębów, ich rodzaje i liczbę. Na koniec zajęć „ Słoneczka” wykonały prace plastyczne.
Monika Płonka - Łazowska
-
Wizyta Mikołaja w Grupie I Motylki (23)
-
Wizyta Mikołaja w Grupie II Jeżyki (20)
-
Wizyta Mikołaja w Grupie III Puchatki (30)
-
Wizyta Mikołaja w Grupie IV Żabki (31)
-
Wizyta Mikołaja w Grupie V Słoneczka (22)
-
Wizyta Mikołaja w Grupie VI Pszczółki (4)
-
Grupa V- Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia (12)
D. Gellner „Na złotym dywanie”
Choinko, choinko, świąteczną masz minkę!
Łańcuszek wpleciony w zieloną czuprynkę!
Stanęłaś w pokoju na złotym dywanie
I cień twój iglasty zastańczył na ścianie.
Usiądę przy tobie! I podam ci rękę,
To nic, że masz trochę kłującą sukienkę!
Nauczycielki Grupy V „Słoneczka”
-
Dzień Pluszowego Misia w gr. ”PUCHATKÓW” -listopad 2020r. (24)
Puchatki również obchodziły Dzień Pluszowego Misia. Niestety z braku takiej możliwości nie przynieśliśmy w tym dniu do przedszkola swoich ukochanych misiów. Grupa zdolnych Puchatków, świetnie poradziła sobie bez tego. Każdy z przedszkolaków wykonał portret swojej ulubionej pluszowej zabawki. Poniższe zdjęcia z pewnością ukazują talenty dzieci.
Kinga Gościńska
-
Spotkanie z dinozaurami w gr. V (10)
W ramach tematyki „ W świecie dinozaurów”, "Słoneczka" miały okazję ponownie przyjrzeć się dinozaurom. Poznały budowę szkieletową dinozaurów, dowiedziały się kto to jest paleontolog? Jakich narzędzi potrzebuje do swojej pracy? Następnie dzieci mogły poczuć się, jak mali badacze i wcielić w rolę paleontologów poszukując "kości" dinozaurów. Wcielając się w rolę dinozaurów, pokonywały tor przeszkód, aby dostać się do wodopoju. Na koniec zajęć nasza grupa z wielkim zainteresowaniem przeliczała stado dinozaurów i złożone przez nie jaja.
Monika Płonka - Łazowska
-
”Mali Odkrywcy- układ oddechowy- grupa V ”Słoneczka” listopad 2020r. (13)
W miesiącu listopadzie „Słoneczka” ponownie miały okazję stać się „Małymi odkrywcami”. Przyglądając się schematycznemu modelowi człowieka, dzieci poznały budowę układu oddechowego dowiadując się, gdzie usytuowana jest krtań, tchawica, oskrzela i płuca. Wykonując doświadczanie, sprawdziły ile powietrza mieści się w ich płucach. Film edukacyjny poszerzył ich wiedzę na temat pracy układu oddechowego. Dzieci dowiedziały się, że powietrze którym oddychają dostaje się do ich płuc w postaci tlenu, który wędruje po całym ich ciele i ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania ich organizmu. Na zakończenie projektu wykonaliśmy schematyczny model budowy układu oddechowego.
Monika Plonka-Łazowska
-
Listy do Świętego Mikołaja w grupie II ”Jeżyki” (12)
Choć już nie tak często ale każdy z Nas lubi otrzymywać listy, widokówki z wakacji, czy życzenia na pięknej ozdobnej kartce. O pracy w urzędzie pocztowym, tak zwanej „ poczcie”, o pracy listonosza właśnie rozmawialiśmy: jaką drogę musi wykonać list od nadawcy do adresata, co potrzebne jest do wysłania listu?, kto to jest adresat i nadawca?, do którego okienka trzeba podejść by wysłać paczkę?. Każdy z nas przypomniał sobie również swój adres zamieszkania. Kartki pocztowe wykorzystaliśmy do zabawy – segregowania, przeliczania, porównywania oraz zabawy zręcznościowej. Ale najważniejszy był „ List do Świętego Mikołaja” ,bo przecież jego wizyta w przedszkolu niebawem. Każdy z nas przedstawił swoje życzenia. Czy się spełnią?….
Elżbieta Żegleń
-
Spotkanie czytelnicze online z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia- grupa IV Żabki (19)
W ramach projektu "Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury" grupa "Żabek" wzięła udział w czytelniczym spotkaniu online. Dzieci wysłuchały opowiadania o wzruszającej historii Misia Szaraczka, czytanego przez Misiową Mamę. "Żabki" otrzymały zadania do wykonania: ułożenie misia z klocków oraz nadanie mu imienia. Następnie nasze przedszkolaki odkodowały drogę misia do słoika z miodem, wykonywały zadania matematyczne z dodawaniem i odkodowały zaszyfrowany obrazek. Na zakończenie "Żabki" otrzymały dyplom uczestnictwa w czytelniczym spotkaniu od Misiowej Mamy.
Mariola Markowska, Elżbieta Kohut
-
Dzień Pluszowego Misia- grupa V ”Słoneczka” (15)
W dniu 25.11.2020r. przedszkolaki z grupy V uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija „Słoneczka” zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Dzieci w tym dniu miały wiele atrakcji: poznały historię święta, bawiły się przy piosenkach oraz wspólnie stworzyły swojego przedszkolnego Misia, na koniec pomogły misiowi znaleźć drogę do pysznego miodu. W przyszłym roku na pewno zaprosimy do przedszkola wszystkie najukochańsze misie, misiaczki, miśki, małe i duże, białe i brązowe i wspólne się będziemy uczyć i bawić.
Monika Płonka-Łazowska, Magdalena Wicher
-
Dzieci z gr.I Motylki poznają zwierzęta domowe. (20)
Dzieci z gr. I poznały zwierzęta domowe, zasady bezpieczeństwa w kontakcie z nimi oraz sposoby opieki i pielęgnacji.
-
”Muzyka wokół nas” - Zabawy muzyczne w grupie II ”Jeżyki” (20)
W ostatnim tygodniu dzieci miały okazję poznać różnego rodzaju instrumenty muzyczne, słuchały ich dzięków oraz stworzyły przedszkolną orkiestrę. Badaliśmy także, które przedmioty użytku codziennego możemy wykorzystać do muzykowania. Podczas zajęć dzieci miały także możliwość przygotowania własnego instrumentu muzycznego – grzechotki oraz gitary. Zapraszamy do galerii.
Anna Zięcina
-
Grupa VI”Pszczółki” -Mali artyści (16)
Przez ostatni tydzień dzieci z grupy Pszczółek poznawały podstawy świata sztuki. Dowiedziały się na czym polega praca malarza, rzeźbiarza, oglądały reprodukcje prac znanych artystów i co najciekawsze, sami z dużą przyjemnością podejmowali rożne formy twórczej aktywności plastycznej. Warto zachęcać dzieci do prac plastycznych, czterolatki oprócz malowania kredkami, farbami, mazakami, pastelami świetnie radzą sobie z wydzierankami, wycinankami, lepieniu plasteliny, które ćwiczą rączki a przede wszystkim mięśnie palców. Takie ćwiczenia doprowadzają do dużej wrażliwości czuciowej opuszków palców, ale i rozwijają koordynacje ruchów ręki i wzroku oraz wyobraźnię, a przede wszystkim sprawiają dzieciom wiele radości.
Katarzyna Krasny
-
Zabawy matematyczne w grupie III ”PUCHATKI” listopad 2020r. (25)
Jednym z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, jaki poznają dzieci w wieku przedszkolnym, jest orientacja przestrzenna. Zdaniem Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Aleksandry Urbańskiej „orientacja w przestrzeni jest warunkiem dobrego funkcjonowania człowieka w otaczającej rzeczywistości. Jest to także umiejętność wymagana w szkole, na każdej lekcji, nie tylko matematyki”. Podczas zabaw o charakterze matematycznym nasze „Puchatki” uczyły się orientacji położenia przedmiotów względem innych obiektów – z uwzględnieniem kierunku pionowego: „nad”, „pod”, „powyżej”, „poniżej”, „na dole”, „w górze” , poziomego: „w lewo”, „w prawo” oraz orientacji położenia na kartce papieru – np.: w prawym górnym rogu kartki , w lewym dolnym rogu kartki . Dzieci doskonale się bawiły a przy tym i wiele nauczyły.
Barbara Janica
-
Dzieci z gr.I Motylki poznają figury geometryczne. (24)
Dzieci z gr.I Motylki poznają figury geometryczne.
-
Zabawy z mapą Polski w grupie III ”PUCHATKI” listopad 2020r. (24)
W grupie III u "Puchtków" bawiliśmy się wokół tematu: „Podróże po Polsce”.Dzieci wykazały się wiedzą związaną z polskimi krajobrazami, z wybranymi nazwami miast Polski leżącymi nad rzeką Wisłą.Bardzo dobrze potrafiły zaznaczyć na konturowej mapie Polski – góry, niziny, jeziora, wydmy, morze ,rzekę Wisłę oraz dobrać napisy w formie podpisu do danego obrazka. Wykonały ćwiczenie analityczno-syntetyczne w połączeniu z aktywnością plastyczną nt.: „Mapa Polski”. Poprzez zabawę utrwaliły swoją wiedzę na temat swojego jakże pięknego kraju.
Barbara Janica
-
”Symbole narodowe- godło Polski”- grupa IV ”Żabki” (9)
Katarzyna Ziętal "Symbole narodowe" (fragm.)
"Wie też każdy Polak – i duży, i mały,
że naszym godłem jest orzeł biały.
Skrzydła szeroko ma rozłożone,
na tle czerwonym, w złotej koronie.
Możemy zobaczyć ten symbol wszędzie –
w przedszkolu, szkole i każdym urzędzie."Elżbieta Kohut
-
Moja rodzina, mój dom. Grupa II ”Jeżyki” (8)
Dlaczego Rodzina jest najważniejsza? Co wiem o mojej Rodzinie?, Kto jest kim dla kogo? Czemu służy drzewo genealogiczne? Na te i inne pytanie szukaliśmy odpowiedzi realizując tematykę „Moja Rodzina”. Trudno przy tej okazji pominąć wiedzę dotyczącą mojego domu: jego wyglądu, rodzaju domów (blok, wieżowiec, dom jednorodzinny). Na zajęciach plastyczno- technicznych mieliśmy okazję na aranżację swojego pokoju. Jak wypadło? Prosimy spojrzeć na naszą twórczość.
E. Żegleń
-
” Liściaki-cudaki”- zajęcia plastyczne w gr.III ”PUCHATKI” październik 2020 (23)
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują się dużą chęcią tworzenia. Z natury są kreatywne, dlatego tę zdolność w nich pielęgnujemy i doskonalimy. Celem zajęć plastycznych /w grupie "Puchatków"/ na temat „Liściaki-cudaki” było: kształcenie wrażliwości artystycznej dziecka; zachęcanie do własnej kreatywności; inspirowanie twórczych działań; rozwijanie wyobraźni; umiejętność łączenia materiału plastycznego z materiałem przyrodniczym. Rozwój wyobraźni, zdolności manualnych, możliwość tworzenia , a to wszystko dzięki sztuce- zapraszamy do fotogalerii.
Barbara Janica
-
”Żabki” w królestwie figur geometrycznych (19)
Grupa IV "ŻABKI" uczestniczyły w zabawach na temat "Królestwo figur geometrycznych"- dzieci miały możliwość utrwalania znajomości figur geometrycznych, potrafią określić kształt przedmiotów (okrągły, kwadratowy, trójkątny, prostokątny). Pobudziły swoją kreatywność projektując różnorodne kompozycje z figur geometrycznych, nadając tytuł swojej pracy.
nauczycielki gr IV
-
”Dzień Małego Polaka” w naszym przedszkolu -10.11.2020r. (0)
Jak co roku nasze przedszkolaki wzięły udział w działaniach edukacyjnych kształtujących postawę patriotyczną oraz pielęgnującą tradycje narodowe związne z obchodami Święta Niepodległości-11 listopada.Wszystkie grupy realizowały temat kompleksowy „Polska-moja Ojczyzna”,a w dniu 10 listopada w KAŻDEJ GRUPIE WIEKOWEJ OBCHODZONO "DZIEŃ MAŁEGO POLAKA".Nauczycielki w swoich grupach aranżowały różne formy aktywnośći dzieci, których celem było: budzenie dumy z faktu bycia Polakiem; mieszkania w tak pięknym kraju jak Polska; stosowanie zwrotów jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku; przeżywanie i odczuwanie podniosłej atmosfery związanej ze świętem narodowym;budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.Dzieci obejrzały film edukacyjny pt."„Polskie Symbole Narodowe -Polak Mały”/IPN Kraków/.Układały patriotyczne puzzle grupowe, ilustrowały ruchem, tańcem piosenki o treści związanej z Polską, brały udział w mini quizie "Co wiemy o Polsce?", wykonały grupową pracę plastyczną z wykorzystaniem symboli , rysunków na temat " Polska to jest mój dom" oraz wzięły udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła dla Hymnu”–wspólnie o godzinie 11.11 dzieci na swoich salach odśpiewały hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego". Zapraszamy do fotogalerii poszczególnych grup.
koordynatorzy: Elżbieta Kohut, Joanna Bogdan, Barbara Janica
-
”Dzień Małego Polaka” w grupie I ”Motylki” (21)
-
”Dzień Małego Polaka” w grupie II ”Jeżyki” (31)
-
”Dzień Małego Polaka” w grupie III ”Puchatki” (24)
-
Dzień Małego Polaka w grupie IV ”Żabki” (17)
-
”Dzień Małego Polaka” w grupie V ”Słoneczka (16)
-
”Dzień Małego Polaka” w grupie VI ”Pszczólki” (22)
-
”Kodowanie na dywanie” zabawy w grupie I ”Motylki” (20)
Rozwijanie kompetencji cyfrowych-zabawy w "Kodowanie na dywanie" .
-
”Forest animals”- język angielski w grupie IV (listopad 2020r.) (28)
Wraz z początkiem miesiąca rozpoczęliśmy omawianie tematu "Forest animals". Dzieci stopniowo zapoznają się ze słownictwem związanym z tym zagadnieniem poprzez różnorodne zabawy i osłuchanie się z piosenką "Walking in the forest". Przedszkolaki poznają takie zwroty i wyrazy jak: a deer, an owl, a wolf, a skunk, a rabbit, a woodpecker, a fox, forest, step forward, step back.M. Markowska -
Dzień Zdrowego Żywienia w naszym przedszkolu 26.10.2020r. (31)
W ramach "Dnia Zdrowego Żywienia", w ostatnim tygodniu października, dzieci z naszego przedszkola dowiedziały się, w jaki sposób dbać o zdrowie. Punktem wyjściowym były zabawy z klasyfikowaniem jedzenia na zdrowe i niezdrowe. Następnie młodsze przedszkolaki stworzyły plakaty ukazujące produkty, które służą i szkodzą naszemu zdrowiu. Starsze grupy miały okazję do samodzielnego stworzenia piramidy zdrowego żywienia. Dzieci dowiedziały się jakie korzyści przynoszą poszczególne produkty spożywcze, czego powinniśmy spożywać jak najwięcej, a jakie produkty powinny wzbogacać nasza dietę w mniejszych ilościach. Dzieci dowiedziały się także, że ruch to zdrowie i jest podstawowym filarem piramidy zdrowego żywienia. Na zakończenie zorganizowane zostało "kino objazdowe"- dzieci obejrzały filmy edukacyjne na temat higieny rąk oraz wartości odżywczych niektórych warzyw i owoców.Realizacja: wszystkie nauczycielki.
koordynatorzy: M. Markowska, M. Płonka-Łazowska, A. Zięcina
-
”Jesień w lesie”- Grupa V Słoneczka (20)
JESIEŃ CHODZI PO LESIE (fragm.)
"Jesienią, jesienią lecą liście na ziemię, lecą jabłka czerwone, liście żółtozielone. Jesienią, jesienią lecą z drzewa na ziemię wielkie, twarde kasztany, w liściach leżą schowane. Jesień chodzi po lesie, zbiera grzyby brązowe, wiatr koszyki jej niesie i orzechy w nie chowa."
Anna WareckaNauczycielki gr. V
-
Dzień Zdrowego Żywienia -fotogaleria cd. gr.III ”Puchatki” (19)
-
”Mali Odkrywcy” w grupie ”Słoneczek” (11)
W ramach innowacji pedagogicznej pt. „Mali Odkrywcy” dzieci w grupie „Słoneczek” miały okazję poszerzyć wiedzę na temat ludzkiego ciała. W miesiącu październiku poznaliśmy budowę układu szkieletowego. Dzieci utrwaliły znajomość schematu ciała i orientację w przestrzeni, a także przypomnieliśmy sobie prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłków oraz siedzenia w trakcie prowadzonych zajęć. Korzystając z atlasów anatomii dla dzieci poznaliśmy budowę kości, nauczyliśmy się nazywać i wskazywać podstawowe kości szkieletu człowieka. Dowiedzieliśmy się co robić, aby mieć zdrowe kości? Jaka dieta nam jest potrzebna, aby nasze kości prawidłowo się rozwijały i czy ruch jest dla naszego ciała ważny? Na koniec cyklu zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną przedstawiającą schematyczny układ szkieletu człowieka.
Monika Płonka-Łazowska
-
”Słoneczkowi artyści” grupa V- 07 września 2020 (10)
"PIĘKNE ZWYCZAJE " Czesław JanczarskiSłonko ma bardzo piękne zwyczaje: mówi "DZIEŃ DOBRY ", gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem, szumią "DZIEŃ DOBRY, SŁONKO KOCHANE ".Gdy słonko chmura zasłoni siwa, mówi: "PRZEPRASZAM", potem odpływa. Gdy ciepłym deszczem sypnie dokoła, "DZIĘKUJĘ " - szumią trawy i zioła.Słonko dzień cały po niebie chodzi. "DOBRANOC" mówi, kiedy zachodzi. Mrok szary wkoło, trawy
i drzewa "DOBRANOC" szumią z prawa i lewa.Magdalena Wicher -
Uroczystości pełne radości -”Kolorowy Dzień Przedszkolaka”-01.10.2020r. (0)
Dzień Przedszkolaka na stałe wpisał się w kalendarz ważnych świąt obchodzonych wspólnie przez dzieci i nauczycieli w naszym przedszkolu. W tym roku szkolnym, przestrzegając zasad związanych z covid-19 - od najmłodszego aż po starszaka dzieci w grupach świętowały "Kolorowy Dzień Przedszkolaka". Specjalnie na tę uroczystość przygotowano dla nich wiele atrakcji, dostarczając okazji do świętowania, wesołej zabawy i czerpania radości z bycia przedszkolakiem. Dzieci w opaskach z emblematami symbolizującymi nazwę swojej grupy odśpiewały hymn przedszkolaka. Następnie przy największych muzycznych przebojach dla dzieci rozpoczął się „Bal przedszkolaka” przeplatany zabawami integracyjnymi wylosowanymi ze "Słoika zabaw". Każda grupa wykonała pracę plastyczną "Grupowe drzewko przyjaźni", które umieściliśmy w oknach naszego przedszkola - obrazując w ten sposób integrację całej społeczności przedszkolnej. Jedną z najbardziej oczekiwanych atrakcji było kino objazdowe z repertuarem bajek tak bardzo lubianych przez dzieci. Wszystkie Panie starały się aby ten dzień dla dzieci był kolorowy i wyjątkowy a jednocześnie bezpieczny. Zapraszamy do fotogalerii poszczególnych grup.
koordynatorzy:Barbara Janica, Anna Doktorowicz
-
Kolorowy Dzień Przedszkolaka gr. I (22)
-
”Kolorowy Dzień Przedszkolaka” gr. II (3)
-
”Kolorowy Dzień Przedszkolaka” gr. III (22)
-
”Kolorowy Dzień Przedszkolaka” gr. IV (10)
-
”Kolorowy Dzień Przedszkolaka” gr. V (8)
-
”Kolorowy Dzień Przedszkolaka” gr. VI (19)
-
”Witam Cię jak się masz ?” w grupie VI -październik 2020r. (9)
W nowym roku szkolnym, starsi o kolejny rok dzielne czterolatki wróciły do pracy, zabawy i wspólnych spotkań. Zapewnienie dzieciom rozmaitych form aktywności (zarówno w formie zorganizowanej przez opiekuna, nauczyciela, rodzica, jak i zabaw dowolnych) pozwala na ich wszechstronny rozwój, skupienie uwagi i spożytkowanie energii przedszkolaka. Nasze Pszczółki doskonale radzą sobie z organizowaniem zabawy z kolegami, zgodnie z ustalonymi wspólnie zasadami zawartymi w kodeksie grupy.
Katarzyna Krasny , Anna Doktorowicz
-
Bezpieczny wrzesień w Grupie II ”Jezyków” (5)
W pierwszych tygodniach września dzieci z Grupy II "Jeżyki" zapoznały się z zasadami bezpiecznego poruszania się - dziecko, jako pieszy. Dzieci poznały znaki drogowe, rodzaje przejśc dla pieszych oraz uczyły się prawidłowego przechodzenia przez jezdnię w opraciu o wiersz Wandy Chotomskiej "Gdy zamierzasz przejść przez ulicę". W ramach zajęć praktycznych udały się na pobliskie alejki, by móc sprawdzić swoją wiedzę w działaniu.
Anna Zięcina
Elżbieta Żegleń
-
”Nasze wizytówki” zabawa w gr. III ”Puchatki” 30.09.2020r. (20)
Dzieci z grupy III „Puchatki” podczas zabawy „Nasze wizytówki” – utrwalały umiejętność odczytywania własnego imienia wśród wielu innych imion. Dokonując analizy i syntezy sylabowej swojego imienia oraz wybrzmiewając pierwszą jego głoskę rozwijały słuch fonematyczny. Bardzo dobrze poradziły sobie z wycinaniem swojego „Emblematu Puchatka” oraz rysowaniem pastelami wodnymi. Każda praca była jedyna i niepowtarzalna. Naklejone buźki na wyciętym szablonie balonika przygotowane czekały na …. „Dzień Przedszkolaka”. Zapraszamy do fotogalerii.
Barbara Janica
-
Jesienne zabawy w ogrodzie gr I -wrzesień 2020r. (22)
Jesienne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
-
”Bezpieczny przedszkolak” - w grupie III ”PUCHATKI” -wrzesień 2020r. (20)
W ramach realizacji bloku tematycznego „Bezpieczny przedszkolak” dzieci z grupy III utrwalały wiedzę na temat bezpiecznych zachowań na drodze.Rozpoznawały i nazywały wybrane znaki drogowe oraz w praktycznym działaniu utrwalały zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Zabawa w "Samochody" na osiedlowym miateczku drogowym jest jedną z ulubionych przez dzieci - zamieniliśmy się w "kierowców" i przestrzegając zasad - bezkolizyjnie "jeździliśmy" alejkami oraz po rondzie. W przedszkolu czasie zajęć plastycznych "Puchatki" wykonały pracę techniką wydzieranki z kolorowego papieru na temat :"Sygnalizacja świetlna". Zapraszamy do fotogalerii.
Barbara Janica
-
Matematyka kolorowego dnia - powitanie jesieni w Grupie II (6)
W ramach Matematyki kolorowego dnia w środę 23 września dzieci z Grupy II "Jeżyki" obchodziły uroczyste powitanie jesieni. Dzieci trzymały list od Pani Jesieni, która poprosiła je o pomoc w odszukaniu jej koszyka z darami. W tym celu dzieci musiały wykonać kilka zadań.
Anna Zięcina
Elżbieta Żegleń
-
Matematyczne powitanie Pierwszego Dnia Jesieni w grupie ”Żabek” (18)
Dnia 23 września grupa "Żabek" świętowała Pierwszy Dzień Jesieni. Na dzieci czekało wiele zadań matematycznych. Żabki pomagały wiewiórce w zbieraniu zapasów na zimę, dodając i odejmując na konkretach. Następnie dzieci klasyfikowały jabłka, by móc przeliczyć elementy w poszczególnych zbiorach i porównać ich liczebność- określić w którym jest najwięcej, a w którym najmniej elementów. Nie zabrakło również zabaw z utrwalaniem zapisu graficznego cyfr oraz dopasowywaniu odpowiedniej liczby elementów. Żabki w trakcie zajęć doskonaliły umiejętność rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych. Kolejnym elementem powitania był wspólny taniec i śpiew. Zwieńczeniem tego szczególnego dnia była owocna współpraca podczas tworzenia wizerunku Pani Jesieni oraz jej pomocnika, Stracha na wróble. Z pewnością po takim powitaniu Pani Jesień zagości w naszym przedszkolu.
Mariola Markowska i Elżbieta Kohut